[Mobil] Sugen på ny mobil *Kanske*

Permalänk
Avstängd

[Mobil] Sugen på ny mobil *Kanske*

Tjo,

Sitter på just nu med en S7 edge och har märkt att den har blivit segare, kanske någon update som har gjort den seg.
Jag gillar att ha min home knapp fysisk och tro jag kommer ha svårt för dom nya mobilen, sen så stör jag mig på att fram kameran då det blir en prick där som jag tro kommer stör mig mycket.

Saker som är ett måste.

  • amoled

  • Snabbladdare (Snabbare än min)

  • Så stor skräm som det går, helst vill jag ha 8 tum

  • Bästa kameran

  • Ingen Apple skit

  • Bra batteritid

Priset ska vara under 6 tusen kronor och om jag inte hittar någon lur som passa för mig så väntar jag några år till.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Varför är Apple skit?

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Micke_JKUR:

Varför är Apple skit?

Har aldrig gillat Apple.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Tjo,

Sitter på just nu med en S7 edge och har märkt att den har blivit segare, kanske någon update som har gjort den seg.
Jag gillar att ha min home knapp fysisk och tro jag kommer ha svårt för dom nya mobilen, sen så stör jag mig på att fram kameran då det blir en prick där som jag tro kommer stör mig mycket.

Saker som är ett måste.

  • amoled

  • Snabbladdare (Snabbare än min)

  • Så stor skräm som det går, helst vill jag ha 8 tum

  • Bästa kameran

  • Ingen Apple skit

  • Bra batteritid

Priset ska vara under 6 tusen kronor och om jag inte hittar någon lur som passa för mig så väntar jag några år till.

Köp en Pixel... optimala Androidupplevelsen utan en massa junk
Sjukt nöjd med min Pixel 5.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av superegg:

Tjo,

Sitter på just nu med en S7 edge och har märkt att den har blivit segare, kanske någon update som har gjort den seg.
Jag gillar att ha min home knapp fysisk och tro jag kommer ha svårt för dom nya mobilen, sen så stör jag mig på att fram kameran då det blir en prick där som jag tro kommer stör mig mycket.

Saker som är ett måste.

  • amoled

  • Snabbladdare (Snabbare än min)

  • Så stor skräm som det går, helst vill jag ha 8 tum

  • Bästa kameran

  • Ingen Apple skit

  • Bra batteritid

Priset ska vara under 6 tusen kronor och om jag inte hittar någon lur som passa för mig så väntar jag några år till.

Om din S7 Edge känns långsam kan det gå att fixa genom att ta en säkerhetskopia och sen köra en fabriksåterställning. Efter några års användning är det lätt hänt att det blir en del gammalt som ligger och tynger ner.

Här finns instruktioner för hur du kan göra en säkerhetskopia: https://www.samsung.com/se/support/mobile-devices/vid-uppdate...

Jag tycker att det har kommit en hel del spännande på sistone, speciellt i "nästan flaggskepps"-klass. I Samsungs utbud har du exempelvis S20 FE-modellerna som har en hel del att erbjuda. De ligger en liten slant över det du tänkte lägga, men det känns som att det kan vara en lite svår kalkyl att få ihop med önskemålen.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Samsung:

Om din S7 Edge känns långsam kan det gå att fixa genom att ta en säkerhetskopia och sen köra en fabriksåterställning. Efter några års användning är det lätt hänt att det blir en del gammalt som ligger och tynger ner.

Här finns instruktioner för hur du kan göra en säkerhetskopia: https://www.samsung.com/se/support/mobile-devices/vid-uppdate...

Jag tycker att det har kommit en hel del spännande på sistone, speciellt i "nästan flaggskepps"-klass. I Samsungs utbud har du exempelvis S20 FE-modellerna som har en hel del att erbjuda. De ligger en liten slant över det du tänkte lägga, men det känns som att det kan vara en lite svår kalkyl att få ihop med önskemålen.

Vad kommer att ingå i en säkerhetskopia?

Finns det inget program som man kan koppla upp mobilen och sen göra en klon av hårddisken?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av superegg:

Vad kommer att ingå i en säkerhetskopia?

Finns det inget program som man kan koppla upp mobilen och sen göra en klon av hårddisken?

Det går oftast att ställa in vad som ska sparas/föras över med olika program. Standard brukar vara användarens filer (ex bilder, appinställningar, med mera). Om du teoretiskt sett skulle göra en riktig klon blir det dock inte nödvändigtvis någon skillnad, det du vill komma åt är ju att få rensa bort gammalt skrot som ligger kvar.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Samsung:

Det går oftast att ställa in vad som ska sparas/föras över med olika program. Standard brukar vara användarens filer (ex bilder, appinställningar, med mera). Om du teoretiskt sett skulle göra en riktig klon blir det dock inte nödvändigtvis någon skillnad, det du vill komma åt är ju att få rensa bort gammalt skrot som ligger kvar.

Jag vill ju göra en klon innan jag gör något med mobilen.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av superegg:

Jag vill ju göra en klon innan jag gör något med mobilen.

Kikade du på länken jag la in ovanför? Där finns instruktioner för säkerhetskopiering.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Samsung:

Kikade du på länken jag la in ovanför? Där finns instruktioner för säkerhetskopiering.

Jag har kollat på länken, men det framgår inte vad den inte göra backup på.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av superegg:

Jag har kollat på länken, men det framgår inte vad den inte göra backup på.

Du kan välja vad som säkerhetskopieras. Tre har en bra guide: https://www.tre.se/foretag/kundservice/mobiler-bredband/mobil...

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Köpte nyligen denna, grym telefon för pengarna!
https://www.prisjakt.nu/product.php?p=5259129

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Samsung:

Du kan välja vad som säkerhetskopieras. Tre har en bra guide: https://www.tre.se/foretag/kundservice/mobiler-bredband/mobil...

Bara för att det står att den ska ta backup av "bilder" så vet man ju inte om dom tar alla bilder eller om jag har skapat egna mappar om den även ta med dom i en backup.

Så jag vill ändå göra en exakt klon av disken innan jag ens våga mig på detta program.

Skrivet av twk:

Köpte nyligen denna, grym telefon för pengarna!
https://www.prisjakt.nu/product.php?p=5259129

Ser helt okej ut, framgick inte på deras hemsida hur snabbt den laddar mobilen samt trådlöst.

Sen är sak som stör mig är att dom skriver ut 6.7 tum, men själva verket så kanske man bara kan använda sig av 6 tum resten går bara till touch knapparna.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Bara för att det står att den ska ta backup av "bilder" så vet man ju inte om dom tar alla bilder eller om jag har skapat egna mappar om den även ta med dom i en backup.

Så jag vill ändå göra en exakt klon av disken innan jag ens våga mig på detta program.

Ser helt okej ut, framgick inte på deras hemsida hur snabbt den laddar mobilen samt trådlöst.

Sen är sak som stör mig är att dom skriver ut 6.7 tum, men själva verket så kanske man bara kan använda sig av 6 tum resten går bara till touch knapparna.

om du klickar in dig på en av sidorna som står listade på prisjakt så får du en bättre bild över vad för specs telefonen har.

på S10an kan du ställa in så att du kontrollerar telefonen genom att swipea om du inte gillar touch kontrollerna.
laddaren du får med i köpet av telefonen ligger på 25W, du kan köpa en fast-charging laddare på 45w om du inte är nöjd med 25, tror s7an ligger på 12w. inte helt säker på det dock.

finns ingen wireless laddning.

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

om du klickar in dig på en av sidorna som står listade på prisjakt så får du en bättre bild över vad för specs telefonen har.

på S10an kan du ställa in så att du kontrollerar telefonen genom att swipea om du inte gillar touch kontrollerna.
laddaren du får med i köpet av telefonen ligger på 25W, du kan köpa en fast-charging laddare på 45w om du inte är nöjd med 25, tror s7an ligger på 12w. inte helt säker på det dock.

finns ingen wireless laddning.

En kraftigare laddare gör bara att det går snabbare om telefonen faktiskt klarar att ladda med den högre effekten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ItsLea:

om du klickar in dig på en av sidorna som står listade på prisjakt så får du en bättre bild över vad för specs telefonen har.

på S10an kan du ställa in så att du kontrollerar telefonen genom att swipea om du inte gillar touch kontrollerna.
laddaren du får med i köpet av telefonen ligger på 25W, du kan köpa en fast-charging laddare på 45w om du inte är nöjd med 25, tror s7an ligger på 12w. inte helt säker på det dock.

finns ingen wireless laddning.

Har kollat lite på swipea, men det känns som det skulle vara jobbigt på länden att ha det.

Hittar ingen info om den ens klara av 45w snabbladdare.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

En kraftigare laddare gör bara att det går snabbare om telefonen faktiskt klarar att ladda med den högre effekten.

S10 Lite stödjer laddare upp till 45w.
Står på Samsungs officiella sida.

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Har kollat lite på swipea, men det känns som det skulle vara jobbigt på länden att ha det.

Hittar ingen info om den ens klara av 45w snabbladdare.

Står på samsungs hemsida.
S10 Lite klarar av deras ”superfast charging” på 45w. Den får du dock köpa till, som standard följer en laddare på 25w med.

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ItsLea:

Står på samsungs hemsida.
S10 Lite klarar av deras ”superfast charging” på 45w. Den får du dock köpa till, som standard följer en laddare på 25w med.

Ah toppen.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Tänker att https://www.inet.se/produkt/2000636/oneplus-8t-128gb-5g-aquam... kommer närmast det du beskriver dock ligger priset då på 6490 (snabbladdare följer med i paketet).

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

Står på samsungs hemsida.
S10 Lite klarar av deras ”superfast charging” på 45w. Den får du dock köpa till, som standard följer en laddare på 25w med.

Man ska nog inte inbilla sig att telefonen laddar på nära halva tiden för det, även om det låter imponerande marknadsföringsmässigt. Särskilt inte om man vill att telefonen ska bli fulladdad, eftersom snabbladdningen främst har effekt (!) när telefonen är ganska urladdad.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av ztenlund:

Man ska nog inte inbilla sig att telefonen laddar på nära halva tiden för det, även om det låter imponerande marknadsföringsmässigt. Särskilt inte om man vill att telefonen ska bli fulladdad, eftersom snabbladdningen främst har effekt (!) när telefonen är ganska urladdad.

Nej, exakt. Ett nästan fulladdat batteri kan inte laddas med högsta effekten, eftersom det då skulle ta skada. Max-effekten infinner sig alltså under en del av laddcykeln.
Dock sköter ju de olika snabbladdningsteknikerna om detta, så det är inget slutanvändaren behöver lägga energi på att försöka reglera.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Man ska nog inte inbilla sig att telefonen laddar på nära halva tiden för det, även om det låter imponerande marknadsföringsmässigt. Särskilt inte om man vill att telefonen ska bli fulladdad, eftersom snabbladdningen främst har effekt (!) när telefonen är ganska urladdad.

Det sa jag dock aldrig att den gjorde. Nämnde bara att det finns en snabbladdare som är snabbare än den man får med i köpet av sin telefon.

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀