Problem med skärm när datorn är i dockan, ibland?

Permalänk
Medlem

Problem med skärm när datorn är i dockan, ibland?

Hej

Har fått en ny skärm på kontoret, en Xiaomi Mi 34" välvd skärm, för kontorsarbete.
Min dator är en: HP Probook 650 G4

Har sedan skärmbytet börjat få ett problem att så fort jag lyfter ur min bärbara dator ur dockan och monterar tillbaka den så får jag ränder över hela skärmen.

Har provat följande:
Min dator i en annan docka och annan skärm, bild ok.
Annan docka, ingen skillnad.
Annan dator i min docka, blir normal bild på skärmen.
Annan bildkabel, ingen skillnad.
Har provat att avinstallera drivrutinerna till grafikkortet i enhetshanteraren, ingen skillnad.

Någon som har något tips på vad jag kan prova?

Permalänk
Medlem

Om någon stöter på denna tråd så kan jag ju tillägga att detta löste sig genom uppdatering till en ny docka.
Tydligen så stödjer inte den äldre varianten av dockningsstation för bärbara datorer från HP 3440x1440 upplösningen.

Permalänk
Medlem

Skönt att det löste sig.

Inte samma problem för mig men flikar ändå in med att det är bra att uppdatera drivrutiner, mjukvara och dylikt till sin docka om man får skumma problem.
Har tre skärmar här på jobbet, 2xDP och 1xHDMI. En av skärmarna via DP fungerade inte men hoppade magiskt igång efter uppdatering av dockans mjukvara och drivare till datorn.

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fm_buli:

Om någon stöter på denna tråd så kan jag ju tillägga att detta löste sig genom uppdatering till en ny docka.
Tydligen så stödjer inte den äldre varianten av dockningsstation för bärbara datorer från HP 3440x1440 upplösningen.

Det är väldigt konstigt att det är så problematiskt det här med dockor. Mitt företag började köra med någon Dell Precision för ett par år sedan och alla dockor de köpte in hade problem om man hade mer än två full HD-skärmar vilket passade bra då de också hade låtit alla bestämma om de ville ha två 27'' på 1440p eller en UW1440p som inte fungerade alls. Det slutade med nya dockor som var rätt dyra och rätt mycket större än en Mac Mini eller liknande.