Hjälp att plocka ihop en speldator för 15k +/- 1k.

Permalänk
Medlem

Hjälp att plocka ihop en speldator för 15k +/- 1k.

Godkväll!

Sitter och hjälper min lillebror som är i behov av en ny dator, och skulle vilja ha hjälp utav er
Han spelar i princip enbart WoW och CS i 1080p och vill ha bra grafik och fps i bägge spelen, samt en framtidssäker dator.
På hans nuvarande dator har han en windows licens, funkar det att flytta den till den nya datorn?

Budget ligger på 15k +/- 1k, och de enda kraven vi har egentligen är väl ~500gb SSD och ~1-2TB HDD.
Samt att vi vill ha den färdigbyggd, så Inet är väl det bästa alternativet antar jag :).

Tack på förhand!

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixe:

Godkväll!

Sitter och hjälper min lillebror som är i behov av en ny dator, och skulle vilja ha hjälp utav er
Han spelar i princip enbart WoW och CS i 1080p och vill ha bra grafik och fps i bägge spelen, samt en framtidssäker dator.
På hans nuvarande dator har han en windows licens, funkar det att flytta den till den nya datorn?

Budget ligger på 15k +/- 1k, och de enda kraven vi har egentligen är väl ~500gb SSD och ~1-2TB HDD.
Samt att vi vill ha den färdigbyggd, så Inet är väl det bästa alternativet antar jag :).

Tack på förhand!

Inet har rätt lång väntetid på byggande just nu och Webhallen har dessutom REA på sin byggtjänst så jag hade nog satsat på Webhallen ändå och kört på något i den här stilen:

HDD är inte värt att köpa längre i min mening då ssd'er är så billig så har lagt in två stycken 1TB ssd'er istället. Det enda minuset med det här bygget skulle jag säga är att grafikkortet inte finns i lager just nu, men å andra sidan så tycker jag inte att det är försvarbart att köpa förra generationens grafikkort sett till pris/prestanda så jag hade ändå väntat.

Om ni skulle vilja roa er med lite överklockning så skulle det även behövas en bättre cpu-kylare.

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Inet har rätt lång väntetid på byggande just nu och Webhallen har dessutom REA på sin byggtjänst så jag hade nog satsat på Webhallen ändå och kört på något i den här stilen:

https://www.webhallen.com/api/cart-img/236123x2,317790,292404,314108,326527,323134,317766,305422x2,324223

HDD är inte värt att köpa längre i min mening då ssd'er är så billig så har lagt in två stycken 1TB ssd'er istället. Det enda minuset med det här bygget skulle jag säga är att grafikkortet inte finns i lager just nu, men å andra sidan så tycker jag inte att det är försvarbart att köpa förra generationens grafikkort sett till pris/prestanda så jag hade ändå väntat.

Om ni skulle vilja roa er med lite överklockning så skulle det även behövas en bättre cpu-kylare.

Tack för hjälpen samt dina tips, den såg riktigt trevlig ut!

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Liten uppdatering eftersom några erbjudanden har gått ut, någon som skulle kunna hjälpa mig med en ny kundvagn för 15k +/- 1k.

Och det verkar som att det saknas en PSU i din kundvagn @JohanFlodqvist eller har jag missat något?

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red