Någon som kan lösa mitt cs go problem? :)

Permalänk

Någon som kan lösa mitt cs go problem? :)

Hej, jag har ett problem med mitt csgo som jag hoppas någon kan lösa åt mig!

Medans jag spelar så tabbas jag ut till ett "skrivbord där inte csgo körs i aktivitetsfältet" (så jag upplever det) vilket gör att jag inte kan klicka in mig/tabba in mig i cs igen. Efter ca 15 sekunder så är det som att rätt skrivbord kommer tillbaka och csgo finns i aktivitetsfältet igång.

Någon som vet vad kan va fel?

Jag lyckas inte komma åt nån windows knapp och tabba ur mig. Snarare så att jag råkar trycka in flera knappar samtidigt när jag spelar i vissa lägen och så händer det här..

Jag har bara 1 skärm, aldrig haft nån fler kopplad till datorn.

Permalänk
Medlem

Med tanke på tiden, känns det som att någon grafikinställning ändras, för att sedan återställas då den inte bekräftats. Inget problem jag känner igen från mina 2500h csgo dock men känns spontant som den tiden nvidias bekräftelseruta räknar ner innan en grafikändring återställs.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

Detta problemet har jag och flera av folk jag känner upplevt senaste månaderna av någon outgrundlig anledning.
Det gäller även Rocket League så jag misstänker att det har med Steam att göra i kombination eventuellt med grafikdrivrutiner (snarare än applikationen).

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz DDR4 - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE - 1 st Samsung 870 QVO 1TB - 1 st Samsung 850 EVO 500GB - 2 st Samsung 850 EVO 256GB - Arctic Liquid Freezer II 360 - Corsair RM850 Watt - Phanteks Enthoo PRO M Window - Skärm 1 : Asus MG278Q - Skärm 2 : Benq Zowie XL2546

Permalänk
Hjälpsam

Om du istället för kör i fullskärmsläge testar att köra i maximerat fönsterläge, brukar lösa issues som detta.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johannesotto:

Hej, jag har ett problem med mitt csgo som jag hoppas någon kan lösa åt mig!

Medans jag spelar så tabbas jag ut till ett "skrivbord där inte csgo körs i aktivitetsfältet" (så jag upplever det) vilket gör att jag inte kan klicka in mig/tabba in mig i cs igen. Efter ca 15 sekunder så är det som att rätt skrivbord kommer tillbaka och csgo finns i aktivitetsfältet igång.

Någon som vet vad kan va fel?

Jag lyckas inte komma åt nån windows knapp och tabba ur mig. Snarare så att jag råkar trycka in flera knappar samtidigt när jag spelar i vissa lägen och så händer det här..

Jag har bara 1 skärm, aldrig haft nån fler kopplad till datorn.

Sedan Windows Creators update så är oftast Focus assist boven.

Stäng av "Focus assist" ( bara söka på det i startmenyn ), man kan välja att stänga av det i bara spel, ser dock ingen nytta av det och stänger alltid av det helt.

Kan också vara Anti-virus som flippar ut men oftast är det focus assist mode som ställer till det.

Permalänk
Skrivet av GuuFi:

Sedan Windows Creators update så är oftast Focus assist boven.

Stäng av "Focus assist" ( bara söka på det i startmenyn ), man kan välja att stänga av det i bara spel, ser dock ingen nytta av det och stänger alltid av det helt.

Kan också vara Anti-virus som flippar ut men oftast är det focus assist mode som ställer till det.

Det är inte antivirus eller focus assist som är problemet tack ändå!

Permalänk
Skrivet av Fluf:

Om du istället för kör i fullskärmsläge testar att köra i maximerat fönsterläge, brukar lösa issues som detta.

Vill inte behöva köra i fönsterläge

Permalänk
Medlem

Inte så att det är "tröga tangenter"?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johannesotto:

Det är inte antivirus eller focus assist som är problemet tack ändå!

Och du stängde av automatic rules också?

Edit: Något jag var tvungen att disabla när jag bytte till Ryzen 3600 pga stutter och frysningar, högerklicka på CSGO.exe där du har installerat Steam och CSGO, egenskaper -> compatibility:

Edit2: Missförstådde lite, dessa fixar löser inte att spelet alt-tabbas, mest att man kommer tillbaka då t.ex. Focus assist kan frysa desktopen när man alt-tabbar.

Att den alt-tabbar av sig själv är säkert någon annan app som tar över, bara börja fimpa processer tills man ser vilken det är.

Permalänk

inte så att du råkar komma emot komandot för att byta virituellt skrivbord?

Låter som att det skulle vara det iom att du beskriver att du kommer till ett tomt skrivbord utan aktiviteter i taskbar.

Windows Key + Ctrl + D – Create a new virtual desktop and switch to it
Windows Key + Ctrl + F4 – Close current virtual desktop
Windows Key + Ctrl + Left/Right – Switch to the virtual desktop on the left or right

låter som att du möjligen kommit emot Windows Key + Ctrl + D när du spelat iom att både ctrl och d används i cs och du ev råkat få med wintangenten ihop med ctrl

testa att stänga av windowstangenten helt på ditt skrivbord eller binda om den till någon obetydlig knapp

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=win+10+dis...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

inte så att du råkar komma emot komandot för att byta virituellt skrivbord?

Låter som att det skulle vara det iom att du beskriver att du kommer till ett tomt skrivbord utan aktiviteter i taskbar.

Windows Key + Ctrl + D – Create a new virtual desktop and switch to it
Windows Key + Ctrl + F4 – Close current virtual desktop
Windows Key + Ctrl + Left/Right – Switch to the virtual desktop on the left or right

låter som att du möjligen kommit emot Windows Key + Ctrl + D när du spelat iom att både ctrl och d används i cs och du ev råkat få med wintangenten ihop med ctrl

testa att stänga av windowstangenten helt på ditt skrivbord eller binda om den till någon obetydlig knapp

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=win+10+dis...

TACK! Det var det jag hade kommit åt! Men windows key+ctrl+f4 funkar inte för att komma tillbaka dock

Permalänk
Skrivet av Johannesotto:

TACK! Det var det jag hade kommit åt! Men windows key+ctrl+f4 funkar inte för att komma tillbaka dock

Går inte det här att binda bort? Detta händer oftast när man är i en 1v2 och typ panik-klickar..

Permalänk
Medlem

Kan ju även vara Win+Ctrl+Shift+B, det startar om grafikkorts dtivrutinen.