Permalänk

Problem med visual studio.

Hejsan!
Jag har precis börjat plugga Programmering 1 c# och jobbar med Visual Studio.
Problem 1.
När jag har skrivit klart en kod och kör den så funkar den som den ska, men när jag klickar ner mitt konsol fönster för att ändra om i koden så funkar det ibland inte att få upp det i konsolen ien, kommer upp ett meddelande på min skärm som säger något i stil med "an Application is already running, do you wanna cancel it?" och då klickar jag "cancel" men inget funkar efter det.
Det jag måste göra då är att stänga av programmet helt och start om det, får upp konsollen 4-5 gånger sen kommer samma meddelande upp..

Problem 2.
Gick precis in i visual för att jag skulle dubbelkolla mina koder innan jag skickar in dom men nu kan jag inte köra dom pga (felmeddelande "CS0101") enligt en hemsida så är det för att (CS0101 is caused when a namespace has duplicated identifiers. The example below has the same identifiers for both methods.) men jag har bara en och inte 2.. länk till sidan -https://support.unity.com/hc/en-us/articles/206150816-What-is-CS0101-
samma med (CS0111) länk till sidan -
https://docs.microsoft.com/en-us/dotnet/csharp/misc/cs0111
jag förstår inte vad jag gör fel men om det finns någon som vet varför mitt program gör som det gör så hade det hjälpt mig rätt mycket!
Jag använder en MAC om det har någon betydelse!
Jag kan ha skrivit fel/stavat fel men jag skriver detta i lite frustration :/
Ha en underbar dag/kväll/natt

Mvh Anton

La till en mening bara!
Permalänk
Medlem

1. Är du säker på att du ska trycka på cancel knappen och inte det andra alternativet på "are you sure you want to cancel?"

2. Vad är det för exempel de ger?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Där finns bara "cancel" eller "close" och "close" är bara för att stänga ner "error rutan"...
Jag har försökt med nästan allt, tänkte mig om det är någon annan som varit med om samma problem!
Jag är ny här så jag har inte svarat dig på rätt sätt såg jag nu men du borde endå se detta!

fattar inte hur jag ska svara ordentligt
Permalänk
Medlem
Skrivet av antonjsson:

Där finns bara "cancel" eller "close" och "close" är bara för att stänga ner "error rutan"...
Jag har försökt med nästan allt, tänkte mig om det är någon annan som varit med om samma problem!
Jag är ny här så jag har inte svarat dig på rätt sätt såg jag nu men du borde endå se detta!

Ingen fara, jag såg 👍

Jo det bör vara cancel då om den är på vänster sida av de två knapparna. Dåliga ordval på den rutan. Vet tyvärr inte varför den inte stänger ner som den ska då det kan vara något i koden, kanske en minnes allockering som inte släpps?
Vad exakt är det för kod?

Med namespace, det är inte så att något bibliotek du har använder samma namn eller att du länkar en fil eller så två ggr utan att hantera om det redan är definierat?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Ingen fara, jag såg 👍

Jo det bör vara cancel då om den är på vänster sida av de två knapparna. Dåliga ordval på den rutan. Vet tyvärr inte varför den inte stänger ner som den ska då det kan vara något i koden, kanske en minnes allockering som inte släpps?
Vad exakt är det för kod?

Med namespace, det är inte så att något bibliotek du har använder samma namn eller att du länkar en fil eller så två ggr utan att hantera om det redan är definierat?

Jag ska kolla upp detta imorgon! Tack för feedback och jag återkommer när jag vet om det funkar eller inte