Mass Effect Legendary Edition i förhandstitt

Permalänk
Melding Plague

Mass Effect Legendary Edition i förhandstitt

SweClockers syskonsajt FZ har fått en första titt på Mass Effect Legendary Edition, en efterlängtad remaster av ursprungliga trilogin.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det var inte så länge sedan jag spelade igenom hela serien så jag är mätt nu. Jag ser hellre fram emot ett nytt mass effect.

Permalänk
Medlem

Så taggad. Blir fjärde rerun av Trilogin sen.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas bara att Mako-segmenten inte suger totalt längre, var det som fick mig att avbryta en ny genomspelning av triologin för ett antal år serdan.

Permalänk
Medlem

Släpps det inte till vanliga PS4?
Suck.. Men då får väl detta bli skäl nog för en uppgradering!

Permalänk
Medlem

Jag är skeptisk till ljussättningen, lensflares?

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Är det bara lite högre upplösning på modellerna eller vad? xD

Permalänk
Medlem

Borde det inte heta "Mass Effect - Flare Edition"?

Mycket bra triologi, men väntar tills det kommer till Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av Zpiritual:

Jag är skeptisk till ljussättningen, lensflares?

Skrivet av walkir:

Borde det inte heta "Mass Effect - Flare Edition"?

Mycket bra triologi, men väntar tills det kommer till Nintendo Switch

Om det är det här de kallar legendary ja då kommer jag bli mycket besviken. Visst lite bättre texturer och ljussättning men alla lensflares usch!

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Extremt taggad på att spela igenom hela trilogin igen, så hoppas verkligen att denna remaster håller måttet!

Permalänk

BAH!

Ge oss Kotor 1 o 2 med nextgen spelmotor istället....

Permalänk
Medlem

Hmm, vill inte verka negativ men jag hade hellre så mycket mer sett en fortsättning på Andromeda, även om det inte var bra i början blev det bättre med patchar och kändes som att de hade kunnat utveckla storyn otroligt mycket mer! ...

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem

Alltid velat spela igenom Mass Effect 1 igen men kändes alldeles för konstigt att spela då det inte stödjer högre resolution, så riktigt roligt att se att dom gör en remake av alla 3 spelen i trilogin.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Läste på FZ att 1an fått mest kärlek och det behövdes verkligen, den fick jag ofta ladda om för något konstigt hände, tex fastnade i taket, golvet eller när alla gubbar blev som svara "blobbar".
Spelade igenom det senast för något år sedan men har aldrig haft alla DLC så det ska bli roligt att kunna utforska dessa.
Hoppas dom fått till det bra, då kan det nog bli en hitt även hos en modernare generation.

EDIT: ser att många frågor ni frågar efter besvaras hos FZ.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Det enda intressanta är ifall det är lika konsoligt så det blir ospelbart på en pc som originalen var, med totalt värdelöst stridssystem & andra begränsningar. Det som var bra är storyn, karaktärer, känslan & miljöer men som sagt totalt ospelbart (speciellt ettan, den enda jag dock lyckats behålla motivationen att spela igenom)

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Skrivet av Ase:

Det enda intressanta är ifall det är lika konsoligt så det blir ospelbart på en pc som originalen var, med totalt värdelöst stridssystem & andra begränsningar. Det som var bra är storyn, karaktärer, känslan & miljöer men som sagt totalt ospelbart (speciellt ettan, den enda jag dock lyckats behålla motivationen att spela igenom)

Vad är ospelbart? Det fungerade utmärkt för mig på alla moderna system.

Permalänk
Medlem

sjukt taggad ser fram emot att köra om dem alla tre

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Jag hoppas bara att Mako-segmenten inte suger totalt längre, var det som fick mig att avbryta en ny genomspelning av triologin för ett antal år serdan.

Ibland känns det som att jag är den enda i världrn som inte hade något problem att styra makon. Ja, den uppförde sig inte som en vanlig bil men efter en fem minuters tillvänjningsperiod gick det hur bra som helst köra.

Men jag verkar som sagt vara en extremt liten minoritet.

Ska jag klaga på någonting så var det krigssystemet i ettan. Dels är den som alla vet lite gammal men framförallt står jag mig på att man de sista timmarna i stort sett kan gå med en pistol, hålla musknappen intryckt och meja ner allt som kommer i ens väg. Allt som behövdes var den där pistolkraftsgrejen som gjorde pistolen fullkomligt op så länge den var aktiv. När kraften tog slut så behövde man inte vänta många sekunder innan den laddat upp sig igen.

Skrivet av Dinkefing:

Vad är ospelbart? Det fungerade utmärkt för mig på alla moderna system.

Nja. Vill minnas att åtminstone tvåan krävdes en del googlande från min sida för att hitta fix som gjorde att den blev ”ok” med mus. Har detaljerna men jag är en som nästintill aldrig stör mig på olika spels hantering av musen men ME2 var enligt mig ospelbart till en början.

Permalänk
Medlem

Trots att jag körde serien på PC känns det lite halvhjärtat att inte göra en version för next-gen-konsoler när de varit ute ett halvår när remastern släpps. Jag hoppas att det bristande engagemanget inte genomsyrat hela remastern.

Permalänk
Medlem

Ett slut som inte kräver multiplayer eller att man ska fippla runt med mobil? Minns inte exakt hur det låg till, jag var mest förbannad att jag inte kunde få upp "slutstapeln" till max!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Vad är ospelbart? Det fungerade utmärkt för mig på alla moderna system.

Mus & tagentbord, fungerade bättre på konsol med handkontroll. Helt klart bara skrivit med konsol i åtanke (med dess begränsningar) & att de senare släpptes på pc blev mest en nödlösning som fungerade otroligt dåligt. (detta är med tanke på del1)

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Skrivet av Ase:

Mus & tagentbord, fungerade bättre på konsol med handkontroll.

Inte så konstigt då det är ett konsolspel. Konsolspel har fördärvat många PC-spel de senaste tjugo åren tyvärr.

Permalänk
Medlem

Jag kommer hänga på låset i varje fall, en sak som är säker

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

ME1 och ME2 drog mig hårt iväg från WoW i några månader, men jag spelade aldrig genom hela ME3...

Jag var så grinig över att de hade totalt fuckat upp hur default FemShep såg ut. Från erfaren soldat till "nyexad 20-åring" funkade inte riktigt för mig.

Hade man åtminstone kunnat få ett förval som liknade default i ME1 och ME2 hade det varit ok, men inte ens med textureditor fick jag till det helt bra. Kan man få det fixat, eller om någon faktiskt fått till en textur som är mer lik så kan jag tänka mig att spela om iaf 3an.

Jämförelse för vad som händer när man bara importerar sparfilen.

Nya default i ME3.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Flest flares vinner? Vad är det nu den där regissörstönten heter som lägger lensflares i alla scener hela tiden? Påminner starkt om det. Får hoppas det går att slå av.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Flest flares vinner? Vad är det nu den där regissörstönten heter som lägger lensflares i alla scener hela tiden? Påminner starkt om det. Får hoppas det går att slå av.

J.J. Abrams.

Permalänk
Sötast

Skulle kunna bli amazing detta.

Skulle, kunna... let's see.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Gud vilket gnäll. Detta är ju fantastiskt. Massa Effect är den bästa Scifi-operan det finns på spelsidan. Jag har varma minnen av det här spelet. Ser verkligen fram emot detta.

Om de inte klantar till det förstås. Hoppas inte...

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Gud vilket gnäll. Detta är ju fantastiskt. Massa Effect är den bästa Scifi-operan det finns på spelsidan. Jag har varma minnen av det här spelet. Ser verkligen fram emot detta.

Om de inte klantar till det förstås. Hoppas inte...

Håller med helt och fullt! Ser fram emot detta, och en ny genomspelning av den här fantastiska rymdsagan ❤

Visa signatur

Asus B550 F Gaming, AMD Ryzen 7 5800X3D, Radeon RX 7900 XT (Saphire Nitro+)
32 GB Corsair Vengeance RGB RT @3600 Mhz (cl 18), 2 TB Samsung 980 Pro + 2 TB Samsung 860 Evo.
Skärm: Asus ROG XG27WQ (1440p @165hz)
Övrigt: Nintendo Switch och Xbox series S

Permalänk
Medlem

Slutet var så tråkigt med button simulator