Samsung s10plus laddningsproblem

Permalänk
Medlem

Samsung s10plus laddningsproblem

Min s10+ har problem att ladda med vissa sladdar jag vet inte varför. jag får bara upp kontrollera laddningen och så tar de orimligt lång tid.
Jag trodde at de först kan ha handlat om smutts i uttaget, men de funkar med andra sladdar som dessvärre är korta. Jag vet inte om detta kan vad det kan bero på.
oavsett så funkar min sambos likadana telefon med alla sladdar som min inte funkar med. Men just med tanke på att min telefon funkar med andra sladdar så tror jag inte heller att de är fel på den kontakt som sitter i min telefon. Jag har ingen aning. Det är otroligt störande hur som helst.

Permalänk
Samsung Sverige

Jag skulle nog ändå kika på att få uttaget rengjort. Jag har märkt skillnad mellan olika kablar och hur djupt de måste in i kontakten. Lite ludd som stoppar kontakten kan vara tillräckligt.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Jag skulle nog ändå kika på att få uttaget rengjort. Jag har märkt skillnad mellan olika kablar och hur djupt de måste in i kontakten. Lite ludd som stoppar kontakten kan vara tillräckligt.

Preics, har haft detta problemet på min S10. Det löstes med hjälp av en nål för att pilla bort ludd.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Ceogar:

Preics, har haft detta problemet på min S10. Det löstes med hjälp av en nål för att pilla bort ludd.

Om man vill ge sig på att rengöra kontakten själv skulle jag nog avråda från metall. Det är i så fall bättre med något i plast som inte riskerar att skapa kontakt mellan olika pinnar i kontakten.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung