Hade du köpt GPU idag om tillverkningsprocessen var stabil igen men priserna var höga?

Permalänk
Medlem

Hade du köpt GPU idag om tillverkningsprocessen var stabil igen men priserna var höga?

Det må vara en pissig period nu men en sak som kom i tanken.

Hade du köpt ett grafikkort om dom äntligen hamnade i lager men priserna förblir så högre "än MSRP" som dom är nu?

Jag hade gjort det garanterat.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Nej inte ännu, Min threadripper 1950x håller hårt fortfarande, den är extremt överklockbar så jag har inte stora förluster även med ett 3090 kort. Har Zenith Extreme (ref. high end kort) till den.

Tänker nog att byta till en nyare Threadripper när tiden är mogen för det, kanske om 2.5 år till. Vi får se. Vinsten är inte stor nog än att investera ett helt nytt setup av denna klass. (Vi pratar om datorer i 40-80K klassen här).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JoOngle:

Nej inte ännu, Min threadripper 1950x håller hårt fortfarande, den är extremt överklockbar så jag har inte stora förluster även med ett 3090 kort. Har Zenith Extreme (ref. high end kort) till den.

Tänker nog att byta till en nyare Threadripper när tiden är mogen för det, kanske om 2.5 år till. Vi får se. Vinsten är inte stor nog än att investera ett helt nytt setup av denna klass. (Vi pratar om datorer i 40-80K klassen här).

GPU, inte CPU

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

GPU, inte CPU

aja...klockan 3 på natten, lite fel tidpunkt med