Massor med skräpmeddelande till Samsung telefon

Permalänk
Medlem

Massor med skräpmeddelande till Samsung telefon

Jag får en massa meddelanden (typ 100 per dag) om bitcoin,
Zlatan, Peter Jihde, David Hellenius, minnet fullt mm till min
Samsung mobil.

Det står de kommer från "Chrome | sv.highriverlabs.com"
eller från TV4/TV4 Play - hur blir man av med detta?

MVH

PS. Det är inte SMS eller mejl alltså utan sådana meddelanden
man kan läsa rubrik för då telefonen ej upplåst ... .

Permalänk
Medlem

Kolla igenom listan över installerade appar och avinstallera allt du inte känner igen samt stäng av notiser i chrome. Eller fabriksåterställ och börja om på nytt.

Visa signatur

GTX 1060 6GB | Ryzen 5 1600 | 48 GB DDR4
emrik.org

Permalänk
Medlem

Det är notifikationer som du kanske av misstag tillåtit den sidan att skicka till dig. Du måste ta bort notification permission för sidorna i Chromeinställningarna

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Samsung Sverige

Ja, det låter onekligen som att du har råkat trycka tillåt för en sida att skicka aviseringar. Om du går in i Chrome, trycker på menyknappen uppe till höger, går till inställningar - aviseringar och avgodkänner alla sidor du inte vill ha aviseringar från så bör det lösa sig.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Nyhetsappar och även andra appar har en tendens att vilja visa notifikationer för att du ska lockas att du ska öppna dessa mer. En äldre släkting brukar ha fullt av dessa varje gång jag ser hans telefon. Aftonbladet-appen öser ut sådana.

Som andra säger. Kolla i webbläsaren och stäng av alla notifikationer där, men gå även in i dina appar och titta vad du har för inställningar där. Och sedan är det många som har appar fast man enkelt bara kan surfa in på deras hemsida för att titta på nyheter eller andra saker.

Chrome: Inställningar->Aviseringar->Webbplatser

Visa signatur

Observera att i 0.6.0 av Custom SweC så finns det en bugg som gör att du måste uppdatera manuellt! Gör det här
Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 4 Okt : v0.6.1 Dölj namnen i top/notifications menyn!
Installera Custom SweC UserCSS

Permalänk
Medlem

Ja tack så mycket då.

Jag tror jag fixade det.

MVH