App som kolla lagerstatus åt dig.

Permalänk
Medlem

App som kolla lagerstatus åt dig.

Hej,

Finns det någon bra App som kan kolla lagerstatus-"förändringar" (när en vara kommer in i lager i nätbutik). Jag vet att det finns en app som heter Shoptgr som kan se prisförändringar när en vara går ner 25%-50%-Any och ger ett meddelande. Annars är detta en fin app-idé. Borde kanske redan finnas. Annars hur möjligt är det att skapa en sådant ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lenori:

Hej,

Finns det någon bra App som kan kolla lagerstatus-"förändringar" (när en vara kommer in i lager i nätbutik). Jag vet att det finns en app som heter Shoptgr som kan se prisförändringar när en vara går ner 25%-50%-Any och ger ett meddelande. Annars är detta en fin app-idé. Borde kanske redan finnas. Annars hur möjligt är det att skapa en sådant ?

Till Android finns det iaf, hur det är till PC vet jag inte men det dök upp sidor som höll koll på lagerstatus för Nvida 3xxx korten när dom kom.
Hade själv denna på mobilen till jag fick tag i mitt kort, där kan du makera vad du vill och appen larmar när något i det markerade ändras.
https://play.google.com/store/apps/details?id=me.webalert&hl=...

Permalänk
Medlem

Inte vad jag vet. Låter avancerat.

Detta förutsätter en programvara som kan enligt en URL till en produkt & butik, exakt vet vilken rad & position som "antal i lager" befinner sig.

Vilket förmodligen kan ändras om butiken uppdaterar sidan / gör om den.

Svårt att se att det finns, om inte butiken själv har ett öppet API som man kan använda sig av för att tracka sådan information.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 5700x - 32 - 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lenori:

Hej,

En sådan app hade i alla fall jag uppskattat. Särskilt nu när jag försöker få tag i en Playstation 5 via nätbutik men missat vid två tillfällen då min e-post app (Gmail) synkar dåligt. Som oftast ser jag mailet på telefonen först någon timme efter att jag egentligen har mottagit det om jag loggar in via en vanlig dator.

Men tyvärr är det som @AllMessedUp säger i inlägget ovan, att det är väldigt avancerat att göra en sådan app rent tekniskt. Men teoretiskt hade det varit en dröm.

Korrigerade och lade till lite text.
Visa signatur

Var rädd om vår planet och varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AllMessedUp:

Inte vad jag vet. Låter avancerat.

Detta förutsätter en programvara som kan enligt en URL till en produkt & butik, exakt vet vilken rad & position som "antal i lager" befinner sig.

Vilket förmodligen kan ändras om butiken uppdaterar sidan / gör om den.

Svårt att se att det finns, om inte butiken själv har ett öppet API som man kan använda sig av för att tracka sådan information.

Intressant, well hur fungerar det med pirskoll som Prisjakt och Shopgr då ?

Skrivet av Stoffelundgren:

En sådan app hade i alla fall jag uppskattat. Särskilt nu när jag försöker få tag i en Playstation 5 via nätbutik men missat vid två tillfällen då min e-post app (Gmail) synkar dåligt. Som oftast ser jag mailet på telefonen först någon timme efter att jag egentligen har mottagit det om jag loggar in via en vanlig dator.

Men tyvärr är det som @AllMessedUp säger i inlägget ovan, att det är väldigt avancerat att göra en sådan app rent tekniskt. Men teoretiskt hade det varit en dröm.

Det vore en dröm ja ! är med ute efter en PS5, det är då man kollade efter en sådan app, men det verka vara svårt !

Permalänk
Avstängd

distill.io ? Vet inte hur den funkar men har läst folk här som använder den och ställer då in själva vilka sidor appen håller koll på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lenori:

Intressant, well hur fungerar det med pirskoll som Prisjakt och Shopgr då ?

Det vore en dröm ja ! är med ute efter en PS5, det är då man kollade efter en sådan app, men det verka vara svårt !

Jag har faktiskt ingen aning vilken teknik dom använder sig av för att kolla priser på produkten X.

Dom sniffar ju uppenbarligen efter priser från alla tänkbara sidor som erbjuder produkt X.
Kanske genom fördefinierade butiker, som finns registrerade i en databas

Därefter sorteras det ut i en lista från lägsta pris till högsta.

Jag kan bara gissa... Dom har säkert en databas med sidor som skall sökas igenom efter produkt X, dörefter hittar den priset & rankar dessa i en lista från low to high.

Ingen aning hur exakt dom identifierar priset för produkt X / återförsäljare.

I min värld är det jävligt svårt.

Massor av smarta personer som kommit på något finurligt!

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 5700x - 32 - 1070