Köpråd ny gamingskärm 240hz till nya datorn (RTX 3070) 3-4k

Permalänk

Köpråd ny gamingskärm 240hz till nya datorn (RTX 3070) 3-4k

Tja! Precis fått hem min nya dator och behöver nu köpa en ny skärm.

Jag lirar mest fps spel såsom apex legends, csgo, call of duty osv. Budget helst runt 3-4k.
Är öppen för storlekar mellan 24-27. 240hz också!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av loffel33to:

Jag lirar mest fps spel såsom apex legends, csgo, call of duty osv. Budget helst runt 3-4k.
Är öppen för storlekar mellan 24-27. 240hz också!

Tack på förhand!

Vilken upplösning spelar du i?

För 1440p brukar väl denna rekommenderas av många:
LG 27gl83a
1440p, IPS panel och 144hz. Ska vara en riktigt bra panel.
Den ligger riktigt bra till i pris nu också

Själv köpte jag :
Samsung odyssey g7
1440p, VA Panel, 240hz, observera att den har en rätt extrem curve, men jag har inga problem med den, sitter rätt nära skärmen. Ligger på lägsta priset hittills just nu.
Är riktigt nöjd än så länge. Spelar mycket Apex legends

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C TG // PSU: EVGA SuperNOVA G2 650W // MB: Asus ROG Strix B450-F Gaming // CPU: AMD Ryzen 7 2700 // GPU: Asus RTX 3080 TUF // Minne: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB // HDD: WD Green 2TB // SSD: Samsung 860 EVO 500gb x2 // Headset: Steelseries Arctis 7 // Mus: Glorious Model D// Keyboard: Steelseries M750 // Skärm: ViewSonic XG2402/Samsung G7 27" //

Permalänk
Medlem
Skrivet av loffel33to:

Skrivet av Znappie:

Själv köpte jag :
Samsung odyssey g7
1440p, VA Panel, 240hz, observera att den har en rätt extrem curve, men jag har inga problem med den, sitter rätt nära skärmen. Ligger på lägsta priset hittills just nu.
Är riktigt nöjd än så länge. Spelar mycket Apex legends

Stämmer in på Odyssey G7 (har 27 tummaren själv).
I särklass den bästa skärmen jag någonsin ägt, är supernöjd trots priset (Som jag tycker är lite högt för en skärm, men fasiken vad det var värt det...)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Odyssey G7. Kan inte rekommenderas nog.

Den kraftiga kurvaturen kan vara svår att acceptera om man är konservativt lagd och inte gillar nymodigheter.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077