Permalänk
Medlem

Xbox 360 Slim - RGH

För någon månad sedan lade jag upp en annons här där jag sökte efter Xbox 360 med RGH chip, dvs. "hackat" Xbox 360. Fick ingen napp, så jag skaffade några begagnade xbox och provade själv. Det gick bra men nu sitter jag på ett överskott som jag inte behöver.

RGH står för Reset Glitch Hack. Ett chip sitter installerat med fastlödda kablar som skickar signaler till CPU:n vid boot och gör att den startar ett modifierat OS där signaturkontrollen är avstängd, du kan alltså installera homebrew, emulatorer etc. Det går även bra att koppla in externa hårddiskar eller om ni har någon gammal 2,5" SATA liggandes.

Säljer 5st totalt. Ni kan köpa till en 250GB HDD i originalvagga (finns 3 totalt) samt en handkontroll. Jag har 5 handkontroller totalt men två av dem är utan batteriluckor, går att köpa såna relativt billigt på Tradera. Handkontrollerna har blivit rengjorda och fått styrspakarna utbytta, däremot av kinesmärke så vissa ser lite roterade ut om ni kollar på bilderna. Säljer inte HDD eller handkontroller separat fören alla konsoler är borta.

#1 Xbox 360 Slim - Piano
Moderkort: Trinity - 0GB
Chip: Coolrunner Rev C - 12 sek boot
Skick: Pianolackad så det har blivit en del repor på chassit. Annars hel.
Pris: 800kr

#2 Xbox 360 Slim - Matte
Moderkort: Trinty - 4GB
Chip: X360 ACE v3 - 16 sek boot
Skick: Repig men annars hel.

SÅLD

#3 Xbox 360 Slim - Matte
Moderkort: Corona - 4GB (Ingen postfix adapter)
Chip: X360 ACE v3 - 15 sek boot (stock timer)
Skick: Mer repig än #2, lite jack i plasten på baksidan vid skåran mellan chassidelarna.

#4 Xbox 360 Slim - Matte
Moderkort: Trinity - 4GB
Chip: X360 ACE v3 - 14 sek boot
Skick: Ser ut som tejp suttit på framsidan vid DVD-läsaren och på högra sidan (när den står upp). Annars helt okej, inte lika mycket repor som de andra.

Xbox 360 Slim - Halo 4 Edition + 320GB HDD
Moderkort: Corona - 16MB (Postfix adapter)
Chip: X360 ACE v3 - 26 sek boot
Skick: Det var mycket förra ägaren inte skrev om den här konsolen i sin annons. Chassit har lite sprickor och ganska grova repor på vissa ställen. Den startade inte när jag fick den, anledningen var att metallchassit som moderkortet sitter fastskruvat på var bucklig undertill vilket antagligen fick konsolen att kortsluta vid start (nätagget blev rött). Fick ta en hammare och slå ut bucklan och därefter funkade allt. Kunde inte se några skador på moderkortet när jag installerade chippet. Säljer denna för samma pris som de andra fast en 320GB HDD följer med då den trots sitt utseende fungerar bra.

Alla boot-tider är från att konsolen startar tills ljusringen börjar blinka. Tiderna är medelvärdet på de senaste 7 uppstarterna. De faktiska boot-tiderna kan alltså både vara högre och lägre än angivet.

Tillbehör:
250GB HDD: 100kr
Handkontroll: 100kr
Handkontroll (utan lucka): 50kr

Upphämtning sker i Norrahammar - söder om Jönköping - eller i Jönköping. Kan skicka men då behöver jag räkna på fraktkostnad. Schenker verkar basera kostnaden på vikt och paketstorlek så jag behöver hitta kartonger som ger samma fraktpris oavsett.

Inga spel eller annat upphovsrättsskyddat följer med! Jag kan lägga in att Aurora eller Freestyle Dash startar med konsolen (så länge ni köper en 4GB eller HDD) men resten är upp till er och detta förutsatt att moderatorerna tycker det är ok (kunde inte se någon regel som förbjuder detta).

Läs hela annonsen här

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Medlem

Köper gärna nr2 för utsatt pris. Kan hämtas i slutet av veckan, helst i jönköping.

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av broschi:

Köper gärna nr2 för utsatt pris. Kan hämtas i slutet av veckan, helst i jönköping.

Märker den som bokad så hörs vi senare i veckan.

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Medlem

Sätter mig som intresserad på nr 4. Behöver skickas så tacksam för totalpris där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danneee:

Sätter mig som intresserad på nr 4. Behöver skickas så tacksam för totalpris där.

Absolut. Kollade på Schenker och köper jag deras "Mellan" kartong och räknar på frakten blir det 146kr, alltså 946kr totalt för konsol med strömsladd och frakt.

Vill du hellre använda Posten kostar de 149kr och då använder jag en befintlig kartong.

Visa signatur

Permalänk

Är #4 sold? Eller går den fortfarande att köpa?

Förbättring
Permalänk
Medlem

Den finns kvar, såg att du skrev på PM också så tar det där.

Visa signatur

Permalänk

Har du kvar någon av dem? Har försökt RGH-modda min Xbox 360, men det är svårt att hitta det man behöver nu.

Permalänk
Medlem

Tjena, #1 och Halo 4 edition finns kvar. Tillbehören likaså.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av pinkified:

Tjena, #1 och Halo 4 edition finns kvar. Tillbehören likaså.

I så fall är jag intresserad av #1 plus en hårddisk, går det att installera homebrew på den rakt av, eller behövs nåt mer? Och visst kunde du skicka med DB Schenker (eller vadsom)?

Permalänk

Finns halo 4an kvar? Lite sen på bollen kanske

Permalänk
Medlem

Den finns kvar men är inte till salu längre tyvärr. Gjorde sig rätt bra på hyllan med några andra 360 SE:s.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av pinkified:

Den finns kvar men är inte till salu längre tyvärr. Gjorde sig rätt bra på hyllan med några andra 360 SE:s.

Det var synd! Hade betalat en bra slant för en sådan

Permalänk
Medlem

Kvar?

#4 kvar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiggler32:

Det var synd! Hade betalat en bra slant för en sådan

Vilka finns kvar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pinkified:

För någon månad sedan lade jag upp en annons här där jag sökte efter Xbox 360 med RGH chip, dvs. "hackat" Xbox 360. Fick ingen napp, så jag skaffade några begagnade xbox och provade själv. Det gick bra men nu sitter jag på ett överskott som jag inte behöver.

RGH står för Reset Glitch Hack. Ett chip sitter installerat med fastlödda kablar som skickar signaler till CPU:n vid boot och gör att den startar ett modifierat OS där signaturkontrollen är avstängd, du kan alltså installera homebrew, emulatorer etc. Det går även bra att koppla in externa hårddiskar eller om ni har någon gammal 2,5" SATA liggandes.

Säljer 5st totalt. Ni kan köpa till en 250GB HDD i originalvagga (finns 3 totalt) samt en handkontroll. Jag har 5 handkontroller totalt men två av dem är utan batteriluckor, går att köpa såna relativt billigt på Tradera. Handkontrollerna har blivit rengjorda och fått styrspakarna utbytta, däremot av kinesmärke så vissa ser lite roterade ut om ni kollar på bilderna. Säljer inte HDD eller handkontroller separat fören alla konsoler är borta.

#1 Xbox 360 Slim - Piano
Moderkort: Trinity - 0GB
Chip: Coolrunner Rev C - 12 sek boot
Skick: Pianolackad så det har blivit en del repor på chassit. Annars hel.

#2 Xbox 360 Slim - Matte
Moderkort: Trinty - 4GB
Chip: X360 ACE v3 - 16 sek boot
Skick: Repig men annars hel.

SÅLD

#3 Xbox 360 Slim - Matte
Moderkort: Corona - 4GB (Ingen postfix adapter)
Chip: X360 ACE v3 - 15 sek boot (stock timer)
Skick: Mer repig än #2, lite jack i plasten på baksidan vid skåran mellan chassidelarna.

#4 Xbox 360 Slim - Matte
Moderkort: Trinity - 4GB
Chip: X360 ACE v3 - 14 sek boot
Skick: Ser ut som tejp suttit på framsidan vid DVD-läsaren och på högra sidan (när den står upp). Annars helt okej, inte lika mycket repor som de andra.

Xbox 360 Slim - Halo 4 Edition + 320GB HDD
Moderkort: Corona - 16MB (Postfix adapter)
Chip: X360 ACE v3 - 26 sek boot
Skick: Det var mycket förra ägaren inte skrev om den här konsolen i sin annons. Chassit har lite sprickor och ganska grova repor på vissa ställen. Den startade inte när jag fick den, anledningen var att metallchassit som moderkortet sitter fastskruvat på var bucklig undertill vilket antagligen fick konsolen att kortsluta vid start (nätagget blev rött). Fick ta en hammare och slå ut bucklan och därefter funkade allt. Kunde inte se några skador på moderkortet när jag installerade chippet. Säljer denna för samma pris som de andra fast en 320GB HDD följer med då den trots sitt utseende fungerar bra.

Alla boot-tider är från att konsolen startar tills ljusringen börjar blinka. Tiderna är medelvärdet på de senaste 7 uppstarterna. De faktiska boot-tiderna kan alltså både vara högre och lägre än angivet.

Tillbehör:
250GB HDD: 100kr
Handkontroll: 100kr
Handkontroll (utan lucka): 50kr

Upphämtning sker i Norrahammar - söder om Jönköping - eller i Jönköping. Kan skicka men då behöver jag räkna på fraktkostnad. Schenker verkar basera kostnaden på vikt och paketstorlek så jag behöver hitta kartonger som ger samma fraktpris oavsett.

Inga spel eller annat upphovsrättsskyddat följer med! Jag kan lägga in att Aurora eller Freestyle Dash startar med konsolen (så länge ni köper en 4GB eller HDD) men resten är upp till er och detta förutsatt att moderatorerna tycker det är ok (kunde inte se någon regel som förbjuder detta).

Läs hela annonsen här

Kan man köpa endast hdd?