Permalänk
Medlem

Duglig Box för IP TV

Hej,

Har en LG 55UB820V och är extremt missnöjd med den. Försökt med allt för att kunna fixa till ett snabbare nät för den men inget fungerar. Wi-Fi ligger på dryga 10-15mbit (av 100/100) trots att routern är 1 meter ifrån utan att något blockerar.

Kör med direkt kabel in i tvn och får 5 mbit? Jupp, 5 mbit. Ibland får jag inte ens upp hemsidan eftersom hastigheten är så pass trög. Därför har jag tänkt köpa en Box att köra direkt kabel i för snabbare internet vilket kommer hjälpa till när jag skaffar IP TV hem. Kan någon rekommendera en duglig box för cirka 1000kr.

Uppskattar alla svar

Permalänk
Skrivet av Kreen:

Hej,

Har en LG 55UB820V och är extremt missnöjd med den. Försökt med allt för att kunna fixa till ett snabbare nät för den men inget fungerar. Wi-Fi ligger på dryga 10-15mbit (av 100/100) trots att routern är 1 meter ifrån utan att något blockerar.

Kör med direkt kabel in i tvn och får 5 mbit? Jupp, 5 mbit. Ibland får jag inte ens upp hemsidan eftersom hastigheten är så pass trög. Därför har jag tänkt köpa en Box att köra direkt kabel i för snabbare internet vilket kommer hjälpa till när jag skaffar IP TV hem. Kan någon rekommendera en duglig box för cirka 1000kr.

Uppskattar alla svar

Jag rekommenderar Formuler GTV, har kört den nu i 3 månader och har väl inte direkt något att klaga över.
Snabb och stabil.

Finns även andra boxar från Formuler (Z8 tex)som är bra, men dessa har jag personligen inte testat.

Har bara testat via kabel då jag inte förlitar mig alls på wifi när det kommer till streaming.

Jag har 100/10, dock så kan det ju skilja på vilken router man kör också på hur stabilt nätet är.

Men om du inte har bekymmer med övriga enheter kopplade till nätverket så känns det som att tv:n är boven och kanske inte kan hantera högre hastighet(?)

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4 TB SSD M.2 | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga nya Chromecast med GoogleTV, ska ju dyka officiellt från Google i Sverige inom kort.

Finns både appar för vanlig IPTV som Telia, och snart Comhem(Tele2) eller annan IPTV via appar som Tivimate.

Man får dock lägga till om man vill adapter för fast nätverk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Jag skulle säga nya Chromecast med GoogleTV, ska ju dyka officiellt från Google i Sverige inom kort.

Finns både appar för vanlig IPTV som Telia, och snart Comhem(Tele2) eller annan IPTV via appar som Tivimate.

Man får dock lägga till om man vill adapter för fast nätverk.

Menar du denna?

https://www.inet.se/produkt/6601470/chromecast-med-google-tv?...

Eller är det chromecast ultra? Vad är skillnaden mellan dessa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kreen:

Menar du denna?

https://www.inet.se/produkt/6601470/chromecast-med-google-tv?...

Eller är det chromecast ultra? Vad är skillnaden mellan dessa?

Ja, det är den jag menar.

Chromecast Ultra är "gammal" och med den nya Chromecast får du med en fjärrkontoll och ett eget gränssnitt.

Du styr den alltså med fjärren och behöver inte casta med mobilen.

Inet gråimporterar den men eventuellt finns den snart i fler butiker eftersom den ska lanseras officiellt i Sverige, kanske from måndag 21 juni.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Ja, det är den jag menar.

Chromecast Ultra är "gammal" och med den nya Chromecast får du med en fjärrkontoll och ett eget gränssnitt.

Du styr den alltså med fjärren och behöver inte casta med mobilen.

Inet gråimporterar den men eventuellt finns den snart i fler butiker eftersom den ska lanseras officiellt i Sverige, kanske from måndag 21 juni.

Tack för hjälpen 👍