Bash script - Problem med att generera länkar

Permalänk
Medlem

Bash script - Problem med att generera länkar

Hej,

Sitter här och små knapprar med Bash. Hittade ett intressant Bash script, Bashblog och gjort om designen. Men tänkte nu göra så Tags hamnar på vänster sidan.
Det är nu där jag står stilla, vet inte riktigt hur jag ska få dem att genereras där, har försökt att ta en del av scriptet som göras i bb.sh, men får inte det funka. Bashblog lägger alla Tags på en egen sida, tänkte göra dem mer enklare att se och att man kan se dem direkt.

Någon där ute som vet hur man kan fixa detta?

Just nu ser det ut så här:

EDIT: Verkar inte som en preview vill funka. Här är länken till bilden i alla fall.
http://d.x64.re/upload/aQvZIEn9m8.png

Så här ser Tag scriptet ut som jag har försökte ändra om, men har ej lyckats.

all_tags() { echo -n "Creating an index page with all the tags " contentfile=$tags_index.$RANDOM while [[ -f $contentfile ]]; do contentfile=$tags_index.$RANDOM done { echo "<h2>$template_tags_title</h2>" echo "<ul>" for i in $prefix_tags*.html; do [[ -f "$i" ]] || break echo -n "." 1>&3 nposts=$(grep -c "<\!-- text begin -->" "$i") tagname=${i#"$prefix_tags"} tagname=${tagname%.html} case $nposts in 1) word=$template_tags_posts_singular;; 2|3|4) word=$template_tags_posts_2_4;; *) word=$template_tags_posts;; esac echo "<li><a href=\"$i\">$tagname</a> &mdash; $nposts $word</li>" done echo "" 1>&3 } 3>&1 > "$contentfile" create_html_page "$contentfile" "$tags_index.tmp" yes "$global_title &mdash; $template_tags_title" "$global_author" mv "$tags_index.tmp" "$tags_index" chmod 644 "$tags_index" rm "$contentfile" }

Det är här i som jag vill Tags skall vara.

echo "<h2>Tags</h2>" echo '<ul> <li><a href="#">Tag 1</a></li> <li><a href="#">Tag 2</a></li> <li><a href="#">Tag 3</a></li> echo </ul>

Hela mitt script finns här.
Hur det funkar:
kör "bb.sh rebuild" efter ha ändrat i scriptet. För posta ett inlägg "bb.sh post".

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC