Permalänk
Medlem

Advent laptop windows vista

Jag tog fram min gamla laptop Advent med Windows vista som är inköpt i början av 2008. Av någon anledning hade jag lagt bort den, jag minns inte varför, möjligen var den trög. Jag har fått igång den och den fungerar relativt bra. Men jag läste att man kan byta operativsystem i den till exempelvis Linux. Är det värt att pröva? Klarar datorn av det? Jag har en annan (töntig) fråga: fanns Wifi på den tiden när den här är tillverkad? Jag skulle önska att den kunde köra på Wifi från min stationära dator istället för att jag måste flytta Huawei routern mellan datorerna. Ge råd till en gröngöling!

Permalänk
Medlem

Ja du kan byta till Linux om du vill. Och ja, självklart fanns det wifi 2008. Om din dator har det inbyggt är omöjligt att säga. Du får kolla upp vad det är för modell.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

Tack för svaret. Jag försökte hitta Advent märkets hemsida men jag hittade inte. På själva laptopen står det Wireless lan, hur ska jag tolka det? Jag har en liten Bluetooth usb, kan man plugga in en sån å på så sätt få Wifi???

Permalänk
Medlem

Wifi och bluetooth är inte samma sak. Men wireless lan låter som wifi.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600