Windows 11 build 22000.168 release

Permalänk
Medlem

Windows 11 build 22000.168 release

Nu har Windows 11 build 22000.168 släppts och var redo att installera när jag slog på datorn nu på morgonkvisten:

https://blogs.windows.com/windows-insider/2021/08/27/announci...

Men det här var nog den torftigaste uppdateringen som har släppts. Nästan inget nytt, förutom Teams Chat Locals och Microsoft Office 365 widget. Nästan alla av dom kända problemen är fortfarande listade som olösta.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Jag är fortfarande irriterad över oförmågan att:

* Helt ta bort rekommenderad sektionen på start och nyttja det utrymmet till startmenyns ikoner.
* Gruppera startmenyns ikoner i mappar såsom i Windows 10.
* Slå av påtvingad gruppering i aktivitetsfältet.

Därav en fyra då det är personliga preferenser och inget som gör systemet obrukbart, men definitivt påverkar hur effektiv jag är.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Har bara upptäckt två störande saker ännu. Bortser då från kosmetiskt som nämnt ovan är det helidiotiskt att ej ha mappar och möjlighet stänga av rekommenderade appar fältet helt.

Packar jag upp en zip fil så oavsett storlek så tar det ca 30s innan den börjar packa upp filen.
Min Samsung skrivare vägrar fungera i Windows 11.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Har bara upptäckt två störande saker ännu. Bortser då från kosmetiskt som nämnt ovan är det helidiotiskt att ej ha mappar och möjlighet stänga av rekommenderade appar fältet helt.

Packar jag upp en zip fil så oavsett storlek så tar det ca 30s innan den börjar packa upp filen.
Min Samsung skrivare vägrar fungera i Windows 11.

Windows 11 är väl lite mer än en sminkad gris där det finns rejäla skillnader under huven, så kan tänka mig att inte alla drivrutiner leker helt snällt än. Att packa upp en zip/rar har jag inte försökt med ännu men ska testa då det vore intressant å se om vi har liknande erfarenheter där

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Windows 11 är väl lite mer än en sminkad gris där det finns rejäla skillnader under huven, så kan tänka mig att inte alla drivrutiner leker helt snällt än. Att packa upp en zip/rar har jag inte försökt med ännu men ska testa då det vore intressant å se om vi har liknande erfarenheter där

Definitivt men Windows 11 installerar drivrutin själv och säger att den fungerar fint. Går se status etc för toner och annat men när jag skriver ut så fastnar det i "printer pool". Tror väldigt få gjort Windows 11 drivrutiner men trots det så fungerar 10ans drivrutiner för allt annat i min dator.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Packar jag upp en zip fil så oavsett storlek så tar det ca 30s innan den börjar packa upp filen.

Inte för att det hjälper dig, men tänkte ändå meddela att jag inte upplevt några problem med vare sig zip-, eller rar-filer, varken före eller efter senaste uppdateringen.

Visa signatur

MSI PRO Z790-P WIFI | Intel i9 13900K | 128 GB DDR5
NVIDIA GeForce GTX 4070 12 GB
WD Black SN850X 2 TB Gen 4 | 2 x 1 TB Samsung 970 EVO Plus
3 x ASUS 27" | 1 x Philips 49"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superfrog:

Inte för att det hjälper dig, men tänkte ändå meddela att jag inte upplevt några problem med vare sig zip-, eller rar-filer, varken före eller efter senaste uppdateringen.

Använde du den inbyggda funktionen? 7-zip fungerar fint men högerklicka och "extract all" är den som fryser i 30s

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Använde du den inbyggda funktionen? 7-zip fungerar fint men högerklicka och extra är den som fryser i 30s

Jag har testat bägge varianterna och bägge fungerar utan problem.

Har Windows 11 både på min laptop och stationära burk och det fungerar lika bra på bägge. Bägge burkarna är uppgraderade till Windows 11 från Windows 10, så ingen fresh install av Windows 11 på någon av burkarna.

Visa signatur

MSI PRO Z790-P WIFI | Intel i9 13900K | 128 GB DDR5
NVIDIA GeForce GTX 4070 12 GB
WD Black SN850X 2 TB Gen 4 | 2 x 1 TB Samsung 970 EVO Plus
3 x ASUS 27" | 1 x Philips 49"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superfrog:

Jag har testat bägge varianterna och bägge fungerar utan problem.

Har Windows 11 både på min laptop och stationära burk och det fungerar lika bra på bägge. Bägge burkarna är uppgraderade till Windows 11 från Windows 10, så ingen fresh install av Windows 11 på någon av burkarna.

Bra veta. Då är det en bugg som säkert löses innan det släpps skarpt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB