3070/3080/2080TI / Artic Accelero Xtreme IV/Morpheus II sökes

Permalänk
Medlem

3070/3080/2080TI / Artic Accelero Xtreme IV/Morpheus II sökes

Hej!

Söker ett vattenkylt 3070/3080 till ett "vettigt" pris, kan alltså vara förmonterat vattenblock eller kort + block. Alternativt bara kortet så löser jag block på andra vägar. Kan även fungera med ett 2080TI med vattenblock. Vill inte ha ett med coil-whine, åtminstone inte något extremt. Lämna prisidé och nämn hur det ser ut med coil whine på ditt kort.

Söker även en Artic Accelero Xtreme IV. Kan även fungera med en Morpheus II och två schyssta fläktar.

Kan hämta i Stockholm, alternativt betala för frakt.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Finns ett ASUS EKWB 3070 på Tradera nu om du inte sett det. Mvh

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrnez:

Finns ett ASUS EKWB 3070 på Tradera nu om du inte sett det. Mvh

Tack för tipset! Men 9500kr som utgångspris är redan mer än vad jag anser rimligt även i dagens marknad. Brukar ju bli rejäla rövarpriser på tradera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laktos:

Tack för tipset! Men 9500kr som utgångspris är redan mer än vad jag anser rimligt även i dagens marknad. Brukar ju bli rejäla rövarpriser på tradera

Man får ju räkna med 10k för ett vanligt icke lhr 3070. 9500 är ju vad de kostade på inet nya så det är faktiskt ett ok pris enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laktos:

Tack för tipset! Men 9500kr som utgångspris är redan mer än vad jag anser rimligt även i dagens marknad. Brukar ju bli rejäla rövarpriser på tradera

Jag tror inte nödvändigtvis att det går alltför högt. Vattenkylning är lite special.. håller med om priserna men vad ska man göra bara att bita i det sura äpplet.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrnez:

Jag tror inte nödvändigtvis att det går alltför högt. Vattenkylning är lite special.. håller med om priserna men vad ska man göra bara att bita i det sura äpplet.

Nja, jag såg ett likadant 3070 uppe här på forumet som gick på strax över 7k. Det är inte riktigt så heller att de med vattenkylning nödvändigtvis är så fasligt mycket dyrare än de andra. 3080 EKWB ligger på 13500kr på inet, medan vanliga modeller på 12-13000kr ungefär. Du skippar ju kostnaden för 2-3st fläktar och en biffig kylfläns. Nu finns ju knappt något på lager dock så det är lite svårt att faktiskt dra några riktiga slutsatser om priserna.

Permalänk
Administrativ avgift

Har ett 3080/3090 strix block + backplate / Ref 2080TI ek block liggandes om du hittar ett luftkylt kort

Dock är såklart båda använda med klar vätska, rengjorda och kan behöva nya pads.

Detta ifall du hittar ett kort som behöver block

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Har ett 3080/3090 strix block + backplate / Ref 2080TI ek block liggandes om du hittar ett luftkylt kort

Dock är såklart båda använda med klar vätska, rengjorda och kan behöva nya pads.

Detta ifall du hittar ett kort som behöver block

Alright, håller det i åtanke! Vad tänkte du för respektive?

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Laktos:

Alright, håller det i åtanke! Vad tänkte du för respektive?

Strix 1000:- / 50% nypris och sen kanske typ 2-300 för 2080TI blocket?

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laktos:

Nja, jag såg ett likadant 3070 uppe här på forumet som gick på strax över 7k. Det är inte riktigt så heller att de med vattenkylning nödvändigtvis är så fasligt mycket dyrare än de andra. 3080 EKWB ligger på 13500kr på inet, medan vanliga modeller på 12-13000kr ungefär. Du skippar ju kostnaden för 2-3st fläktar och en biffig kylfläns. Nu finns ju knappt något på lager dock så det är lite svårt att faktiskt dra några riktiga slutsatser om priserna.

Inte riktigt så jag tänkte. Ett kort med original vattenblock utan en medföljande original luftkylare har nog per automatik en mindre mängd intressenter då majoriteten inte sitter med customloopar. Så chansen att ett EKWB kort går upp/får lika många budgivare som ett luftkylt är förmodligen mindre, om man tänker på vad slutpris på auktion kan dra upp till... Sen kostar ett nytt EKWB 3070 nästan 10k idag så har svårt att se hur man får tag i ett sådant för under 10 med dagens priser, även om det kanske sker någon gång.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrnez:

Inte riktigt så jag tänkte. Ett kort med original vattenblock utan en medföljande original luftkylare har nog per automatik en mindre mängd intressenter då majoriteten inte sitter med customloopar. Så chansen att ett EKWB kort går upp/får lika många budgivare som ett luftkylt är förmodligen mindre, om man tänker på vad slutpris på auktion kan dra upp till... Sen kostar ett nytt EKWB 3070 nästan 10k idag så har svårt att se hur man får tag i ett sådant för under 10 med dagens priser, även om det kanske sker någon gång.

Jo, köper ditt resonemang. För de summorna sitter jag nog hellre kvar på mitt 1080 TI ett tag till. 13% ökning i prestanda (dock +DLSS) för 2,2 gånger så mycket pengar (om man tänker att ett 1080 TI i dagsläget är värt 4500kr) låter fasansfullt ovärt. Får se om det dyker upp något här

Permalänk
Skrivet av mrnez:

Jag tror inte nödvändigtvis att det går alltför högt. Vattenkylning är lite special.. håller med om priserna men vad ska man göra bara att bita i det sura äpplet.

Och garanterat sämre andrahandsvärde. Skulle aldrig köpa GPU med förinstallerat block. Får kasta bort dom efter några år.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Skrivet av Laktos:

Jo, köper ditt resonemang. För de summorna sitter jag nog hellre kvar på mitt 1080 TI ett tag till. 13% ökning i prestanda (dock +DLSS) för 2,2 gånger så mycket pengar (om man tänker att ett 1080 TI i dagsläget är värt 4500kr) låter fasansfullt ovärt. Får se om det dyker upp något här

Då tycker jag det är lite konstigt att folk tycker att korten är dyra. Vad kostade 1080 Ti när det kom? FE kostade runt 8500 sen många betalade nog närmre 10 tusen för sina kort. Ett 3060 Ti presterar bättre i spel och kostar typ 5500kr idag. Det skulle ju kostat kanske närmare 11 tusen sett till vad man fick. Sett till vad man får så har ju korten blivit billigare.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Och garanterat sämre andrahandsvärde. Skulle aldrig köpa GPU med förinstallerat block. Får kasta bort dom efter några år.

Jag hade inte heller köpt ett färdigmonterat heller, däremot hade jag inte haft något emot ett kort med eftermonterat. Hade riktigt fina temps på mitt 2080Ti med EK block och backplate. Busenkel montering. Då kan man alltid välja att sälja utan blocket.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Då tycker jag det är lite konstigt att folk tycker att korten är dyra. Vad kostade 1080 Ti när det kom? FE kostade runt 8500 sen många betalade nog närmre 10 tusen för sina kort. Ett 3060 Ti presterar bättre i spel och kostar typ 5500kr idag. Det skulle ju kostat kanske närmare 11 tusen sett till vad man fick. Sett till vad man får så har ju korten blivit billigare.

Jo, det har jag inte sagt något emot. Det är väl uppenbart att prestanda/krona blir bättre med tiden. Jag menar att mitt 1080 Ti är värt 4500kr idag. Ett 3070 för 10000kr resulterar alltså i 5500kr i uppgraderingskostnad. Ett kort som ger mig 13% ökad prestanda + DLSS. Det är väl inte helt orimligt att anse dyrt?

Permalänk
Medlem

Uppdaterat annons till att söka kort med eftermonterade block såväl som Asus EKWB variant.

Permalänk
Medlem

Har ett 5700 liquid Devil kort som jag trodde jag kunde byta till fläktar men det funkade inte med inet grejer. Det ligger just nu bara hemma och skräpar då jag inte hunnit lägga nya pads på det sen jag öppnade det. Köpte det för 7600:- i maj. Kan tänka mig att gå LITE back på det ifall det är intressant. Har oxå två vattenblock. Ett som heter EK-quantum Vector RTX RE Ti D-rgb. Tror det är till 2080ti. Tänker mig 400-500 för det? Det andra är ett Alphacool eisblock gpx Aurora för ett 5700xt powercolor Red Devil kort. 400-500 för det också tror jag. Hör av dig i pm ifall något är intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darun79:

Har ett 5700 liquid Devil kort som jag trodde jag kunde byta till fläktar men det funkade inte med inet grejer. Det ligger just nu bara hemma och skräpar då jag inte hunnit lägga nya pads på det sen jag öppnade det. Köpte det för 7600:- i maj. Kan tänka mig att gå LITE back på det ifall det är intressant. Har oxå två vattenblock. Ett som heter EK-quantum Vector RTX RE Ti D-rgb. Tror det är till 2080ti. Tänker mig 400-500 för det? Det andra är ett Alphacool eisblock gpx Aurora för ett 5700xt powercolor Red Devil kort. 400-500 för det också tror jag. Hör av dig i pm ifall något är intressant.

5700 presterar rätt mycket sämre än mitt nuvarande 1080 Ti så avstår från det. Håller blocket i åtanke ifall jag hittar något 2080 Ti!

Permalänk
Medlem

Accelero extreme III passar inte? Har en jag köpte här på forumet, som inte passar. Trots säljarens lovord om att den skulle göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xish:

Accelero extreme III passar inte? Har en jag köpte här på forumet, som inte passar. Trots säljarens lovord om att den skulle göra det.

Jo det ska nog passa! Hur mycket begär du för det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laktos:

Jo det ska nog passa! Hur mycket begär du för det?

Köpte den själv för 400ink frakt.
Är enligt säljaren oanvänd.
Jag har öppnat den, hållt den mot grabbens gpu, o sen lagt ner den i lådan igen.
Så alla tillbehör osv ligger orörda i påsen.
Enda som man ser är att backplate har lite märken av att foamen tryckts mot grafikkortet.

Funkar 400ink frakt?

Permalänk
Medlem

400kr inkl frakt låter bra, skickar PM.