Permalänk
Medlem

Disney plus via vpn problem

Hej,
Är här någon som kör Disney Plus med någon vpn tjänst.
Har provat med nordvpn via min telefon går det utmärkt.
Har provat ovpn via min telefon går inte alls.´
Har provat på telefonen.
Har en dator där har firefox med disney plus som startsida
Provade först nordvpn udp och tcp funkar inte kopplade upp mig stockholm sverige och Usa new york går inte.
Provade med Ovpn provade med udp funkade ett tag sen gick det inte längre. Provade med tcp port 443 gick ett tag men sen efter stängt tv som har kopplat med hdmi till min dator så funkar det inte längre.
Men kopplar jag ner vpn så funkar Disney plus prefekt skumt har varit kontakt med ovpn de rek prova stockholm
Någon här som kör ovpn och disney plus vore kul veta hur ni får det funka eller kör ni utan vpn kanske

Permalänk
Medlem

Varför köra Disney Plus över VPN? Serier som endast finns i USA? Du har väll betalt för tjänsten?

Permalänk
Medlem

Jo har betalt för den.
Ville kolla här någon kör med vpn eller inte.
Funkar ett tag sen som blir blockerade håller felsöker på alla sätt.

Permalänk
Medlem

Körde med Mullvad, där fick jag det inte att fungera alls.

Permalänk
Medlem

Dom har väll som tex. Netflix, blockerat dom flesta VPN tjänsterna.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | 64GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: Asus AS1104T - 1x12TB
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

För mig att kunna köra VPN (nordvpn) mot USA så måst jag rensa cash, nollställa webbläsaren etc för att sedan starta VPN mot valfritt land sedan starta webbläsaren och gå in på disney+. Men så fort man går in på disney+ utan VPN så får man börja om processen. Sedan finns det internetleverantörer som måst låsa upp disney+ för att kunna komma åt sidan. Märkte det när jag reste runt i EU i vissa länder kunna jag inte kolla på disney+ för man kopplades upp mot *fel* leverantör men i andra länder fungerar det hur fint som helst.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan