App för att kolla batteri?

Permalänk
Medlem

App för att kolla batteri?

Kör nu accubattery, men hur "accu" är den? Kör ni någon app för batterivård?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Personligen nej, tycker IPhones inbyggda funktioner är fullt tillräckliga för mig. Har en två år gammal IPhone 11 PRO Max så jag blir alltid trött fortare än den 😀. Batteriet håller 94% jämfört med när telefonen var ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flancen:

Kör nu accubattery, men hur "accu" är den? Kör ni någon app för batterivård?

Den bästa appen för Android är AccuBattery. Men tydligen är iPhones inbyggda bättre, synd att den inte finns till Android också. Batterivård behövs inte till dagens batterier, småladda så mycket du vill. Men om du nu vill vara extremt noga så håll batteriprocenten mellan 20 och 80, och undvik värme och kyla.

Permalänk
Medlem

Kan flicka in lite här och också fråga.
Skulle vilja kolla hur mitt batteri mår i min iPad. Finns det nån bra app för det?

Permalänk
Viking
Skrivet av Tobitheo:

Kan flicka in lite här och också fråga.
Skulle vilja kolla hur mitt batteri mår i min iPad. Finns det nån bra app för det?

Finns det inte under inställningar som för iPhone?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Verkar inte så. Inte hittat något alls om det. Den är iofs ett par år (gamla modellen av iPad Air 2) men tänkte se om den kanske snart behöver nytt batteri osv då dn ändå duger för stunden funktionsmässigt sett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Nej, det finns inte. Det är bara på iPhone tyvärr

Skrivet av Tobitheo:

Verkar inte så. Inte hittat något alls om det. Den är iofs ett par år (gamla modellen av iPad Air 2) men tänkte se om den kanske snart behöver nytt batteri osv då dn ändå duger för stunden funktionsmässigt sett

Om du har en Mac, så använd coconut battery där kan du se allt om batteriet när du kopplar in iPaden till en Mac

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Nej, det finns inte. Det är bara på iPhone tyvärr
Om du har en Mac, så använd coconut battery där kan du se allt om batteriet när du kopplar in iPaden till en Mac

Har tyvärr ingen Mac. Ipaden är den enda Apple produkten jag äger

Permalänk