Permalänk

Plug and Play LCD´s

jag har letat över allt å jag kan inte hitta någon bra Plug and Play LCD

vet ni var jag kan köpa Plug and Play LCD´s inom sverige?
som inte kostar över 1000kr

Permalänk
Hedersmedlem

Lost in Space (LiS), 994:- för en som passar i 5.25" på www.eksitdata.com. Dessutom finns det en i forumet som säljer, testa att söka på LCD eller liknande så hittar du nog.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk

vem?? och det är lite svårt attt ha den från dom när man har en Chieftec Midtower Dragon DX-01BD

Permalänk
Medlem
Permalänk

ok tack men jag vill ha 20x4

Permalänk
Medlem

Varför betala mycket pengar på en L.I.S som faktist inte är så bra utan istället bygga en själv ...

Visa signatur

-._.-

Permalänk
Medlem

dyrt dyrt dyrt... köp *host host* av altronix

vi kommer antagligen sälja grafisk 128*64 med bakgrundsbelysning för cirka 900kr, det är inte över1000kr även USB-styrda och alfanumeriska displayer kommer finnas inom kort :]

EDIT:
på en alfanumerisk 4*20 kan du visa 3200 pixlar.
på en grafisk 128*64 kan du visa 8192pixlar

och på den senaste nämda kan ud även visa bilder och enklare animationer, använda vilket typsnitt du vill med mera

här är lite bilder/filmer på den grafiska displayen:
http://filer.altronix.se/lcd/

Visa signatur

Workstation: XP1800 | 512MB | 120GB | Rage 128 | 21" CRT | CDRW

Permalänk
Medlem

chille, är det inte dags för köp och sälj istället för att hålla på och göra reklam här?

Från http://forum.sweclockers.com/regler.html

Citat:

Det är förbjudet att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras näringsverksamhet. Försäljning och annonsering får inte förekomma i forumet. Som privatperson ska du då använda Marknad.

Inget personligt... Det är f.ö. en väldigt cool pryl som jag gärna skulle vilja ha själv, vart köper ni in displayerna ifrån?

Ni kan ju ta själva "reklamgrejen" via email så är även moderatorerna glada...(tror jag)

Permalänk
Medlem

sorry... ska inte spamma, me jag svarade ju bara på hans fråga

dif och Olit då? bröt inte dom mot reglerna?

EDIT: är det skillnad på att säga "jag säljer" eller "dom säljer"?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tvivlar på att de själva säljer sakerna. Är ju lite skillnad mellan att oberoende tipsa om en produkt och göra reklam för sin egna produkt.

Fast eftersom du är student så borde du få göra lite reklam tycker jag, Göran trampar på oss hela tiden

Sorry om jag klagade, jag bryr mig igentligen inte Är väl lite av en besserwisser kanske Hmm jag får nog skärpa mig nu och låta moderatorerna moderera

Permalänk
Medlem

haha, det är lungt

nästa gång får ja vel be min kompis göra reklam åt mig(oss)

Visa signatur

Permalänk

ett problem jag är inte utbildat till att löda LCD om jag va det skulle jag gort det för länge sen

Permalänk
Medlem

Lite väl hårda regler... Om det är förbjudet att marknadsföra någonting alls så är det alltså helt förbjudet att länka till företagswebsidor, tipsa om produkter, etc.
Någon kanske borde se över reglerna...

Visa signatur

Relaxen und vatch das blinkenlights!
http://www.blinkenlights.tk

Permalänk

hur fan ska jag få hjälp då?

Permalänk
Medlem

Lord_Alucard:
de lcd:erna vi säljer är färdiglödda, än så länge bara LPT-varianter, men det är USB-varianter på väg

kontakta mig på icq(39024429) eller via mail(chille@djchille.net) för mer info

Visa signatur

Permalänk

ok men du är inte online,

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chille

Det handlar nog om att göra reklam för sig själv, eller för sitt eget företag. Jag har ingenting att göra med eksitdata överhuvudtaget, anledningen till att jag säger var man kan hitta är att jag vill hjälpa. Enligt mig är det självklart skillnad mellan att du själv säljer genom forumet så att du tjänar på att sprida dina egna länkar, och att någon som jag t.ex. sprider information om var det går att hitta.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har heller ingenting med billigastlcd.tk att göra men tipsade om dom för att deras lcder verkar billiga. Endast för att hjälpa.

Permalänk
Medlem

Verkar inte som om reglerna gör så stor skillnad på vem som äger företaget. "Det är förbjudet att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras näringsverksamhet"
Som sagt, reglerna borde kanske ses över...

Hmm... Sweclockers är ett företag. Förbjudet att marknadsföra sweclockers i forumet? Dvs förbjudet att länka till andra sidor på sweclockers, såsom andra trådar etc. ??
hehe...

Visa signatur

Relaxen und vatch das blinkenlights!
http://www.blinkenlights.tk

Permalänk
Medlem

hah jo, AmPz... ja håller nog med om att reglerna kan bör ses över

och egentligen så borde det inte spela nån roll vem som tjänar på det? sen så är det vel bättre att jag (fattig student:D) får en slant än att några som redan har massa $$$ får ännu mer

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

dyrt dyrt dyrt... köp *host host* av altronix

vi kommer antagligen sälja grafisk 128*64 med bakgrundsbelysning för cirka 900kr, det är inte över1000kr även USB-styrda och alfanumeriska displayer kommer finnas inom kort :]

EDIT:
på en alfanumerisk 4*20 kan du visa 3200 pixlar.
på en grafisk 128*64 kan du visa 8192pixlar

och på den senaste nämda kan ud även visa bilder och enklare animationer, använda vilket typsnitt du vill med mera

här är lite bilder/filmer på den grafiska displayen:
http://filer.altronix.se/lcd/

http://www.mtek.chalmers.se/~strombom/bildz/lcd/5.jpg

Jag köper gärna en Grafisk LCD!
du får gärna kontakta mig på skate_nisse@hotmail.com

Visa signatur

MBP 13.3 Late 2010 - OSX LION
Nybliven mac fan boy.

Permalänk
Medlem

vad finns det för program till grafiska lcder?