Kan inte se min lön

Permalänk
Avstängd

Kan inte se min lön

Hejsan där allesammans! Tänkte bara höra med er hur det är för er.
Någon som har lite mer koll?
Jobbar timmar idag på Vyper VR i Göteborg, kan se min lönespec via Visma men har ännu nu efter midnatt inte fått min lön?
Lönen ska utbetalas nu den 25:e
( Detta är min första lön hos företaget )
Är det bara att avvakta lite mer?
Är jag orolig helt i onödan?
Om lönen inte kommer under dagen imorgon vad gör jag då?

Det gäller ju dock bara 1255kr

Permalänk
Medlem

Det är väl inte alltför ovanligt att utbetalningar görs under morgonen, inte direkt efter midnatt.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Avstängd
Skrivet av twit:

Det är väl inte alltför ovanligt att utbetalningar görs under morgonen, inte direkt efter midnatt.

Okej perfekt! Är så van att se lönen vid midnatt 😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av MostCritical:

Hejsan där allesammans! Tänkte bara höra med er hur det är för er.
Någon som har lite mer koll?
Jobbar timmar idag på Vyper VR i Göteborg, kan se min lönespec via Visma men har ännu nu efter midnatt inte fått min lön?
Lönen ska utbetalas nu den 25:e
( Detta är min första lön hos företaget )
Är det bara att avvakta lite mer?
Är jag orolig helt i onödan?
Om lönen inte kommer under dagen imorgon vad gör jag då?

Det gäller ju dock bara 1255kr

Du är 100% på att lönen betalas ut den 25e? Vet att när jag började på mitt nuvarande jobb så var lönen 27e, vilket jag aldrig varit med om tidigare men tydligen inte är helt onormalt(?).

Är du säker på att lönen ska komma idag och du inte har fått den under dagen bara kolla med dem som har hand om lönerna så där inte blivit något misstag gällande några siffror eller liknande.

Och ja du är 100% orolig i onödan såvida du inte jobbar för ett otroligt oseriöst företag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Resania:

Du är 100% på att lönen betalas ut den 25e? Vet att när jag började på mitt nuvarande jobb så var lönen 27e, vilket jag aldrig varit med om tidigare men tydligen inte är helt onormalt(?).

Är du säker på att lönen ska komma idag och du inte har fått den under dagen bara kolla med dem som har hand om lönerna så där inte blivit något misstag gällande några siffror eller liknande.

Och ja du är 100% orolig i onödan såvida du inte jobbar för ett otroligt oseriöst företag.

Yes, den 25:e enligt min lönen specifikation.
Har Nordea och alltid kunnat se lönen vid midnatt och att den kommer ofta dagen innan.
Har kollat mejlet där kvinnan som har hand om lönen stämmer och det gör den.
Personkonto och clearingnummer stämmer.

Nej, skulle inte påstå att företaget är oseriöst. Stort företag som äger stället.

Bara avvaktar då, är rätt orolig av mig haha 😅