Var hittar ni Bakgrundsbilder?

Permalänk
Medlem

Var hittar ni Bakgrundsbilder?

Tjena, undrar vart ni på Sweclockers hittar era bakgrundsbilder till dator/iPhone/iPad etc? Börjar bli jäkligt trött på alla inkluderade alternativ.

Söker själv främst efter några mysiga naturmotiv och allra helst alternativ som respekterar skaparen. Att bara gå in på reddit och spara bilder från valfritt subreddit funkar ju men då får ju skaparen ingenting.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jäklar den första länken är verkligen precis vad jag var ute efter, Tack!

Permalänk
Medlem

Wallpaper engine på Steam är rätt bra också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Wallpaper engine på Steam är rätt bra också

Har fått uppfattningen om att det bara är för att göra "live" bakgrunder?

Permalänk
Medlem

Jag körde några år med Simon Stålenhags Sci-Fi-bilder: https://www.simonstalenhag.se

Inte anpassade efter skärmupplösningar dock, men de funkar ju bra ändå.

Permalänk
Medlem

Har slutat samla på bakgrundsbilder sen Wallpaper engine.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ingen som vet var man kan få tag på mer abstrakta eller mönstrade bakgrundsbilder?

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Dinkefing:

Ingen som vet var man kan få tag på mer abstrakta eller mönstrade bakgrundsbilder?

Sidor som innehar Wallpapers har filter för det du eftersöker. Ta en titt i ovan nämnda länkar

//Pontus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Sidor som innehar Wallpapers har filter för det du eftersöker. Ta en titt i ovan nämnda länkar

//Pontus

Ja men Interfacelift har det inte och sidan är död sedan många år tillbaka.

Permalänk
Medlem

Min bakgrundsbild i mobilen, som faktiskt "ärvdes" från förra mobilen, är en bild på avlägsna galaxer från nåt av rymdteleskopen, troligtvis Hubble. Det är 5-6 år sen, så jag minns inte exakt.

Såna bilder brukar vara enkla att hitta, ofta i extremt hög upplösning. Gratis och fria att använda, normalt sett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Samma här. Tveklöst den bästa