Netflix rullar ut sina första spel till Android-enheter

Permalänk
Melding Plague

Netflix rullar ut sina första spel till Android-enheter

Filmjätten sår ett frö till vad som kan komma att utmana Apple Arcade. De fem första spelen har smak av TV-serie och blir gratis för prenumeranter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag betalar för Netflix för serier och filmer, jag har andra plattformar för spel.
De säger att spelen är gratis samtidigt som de successivt höjer abonnemangskostnaden, senast nu inför december. Så ställer mig väldigt skeptisk till att detta är gratis, inget är gratis.

Självklart är det skoj om det blir bra, men jag hade hellre sett att detta blev en tilläggstjänst för deras abonnemang så man slapp betala för saker man troligtvis aldrig kommer använda.

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem

Va? Så hela grejen mynna ut i ett mobilspel som laddas ner lokalt? De kunde ju lika gärna bara lagt till Netflix i namnet på ett gäng spel i Google play store...

Hade nog förväntat mig att kunna spela spelen på TV åtminstone.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Och allt kommer säkert mynna ut i "gratis" spel där grind kraven är hutlösa men för 100 kronor till så kommer du till nästa nivå.

Nja mobilspel är inget för mig trots att jag betalar för Netflix.

// Lanhead

Permalänk
Medlem

För mig är det inte lockande eller ett sätt att hålla mig kvar på deras tjänst, snarare tvärtom - tycker de höjningar som vart sen start inte reflekterat utbudet i positiv riktning, ser mindre och mindre på deras material. Betalat för deras dyraste tier (pga 4K/HDR) sedan den släpptes…

Permalänk
Medlem

Högre pris, sämre utbud och konkurrens som steppat upp sitt game, är mina tankar kring Netflix de senaste. Dom behöver nog snarare fokusera på sin kärnverksamhet.

Visa signatur

Maskin: i7, 64GB ram, 4070 Ti Super, Seasonic 1000W, 2 x 24" + Acer 27" XB271HUBM

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Xoka:

Jag betalar för Netflix för serier och filmer, jag har andra plattformar för spel.
De säger att spelen är gratis samtidigt som de successivt höjer abonnemangskostnaden, senast nu inför december. Så ställer mig väldigt skeptisk till att detta är gratis, inget är gratis.

Självklart är det skoj om det blir bra, men jag hade hellre sett att detta blev en tilläggstjänst för deras abonnemang så man slapp betala för saker man troligtvis aldrig kommer använda.

Skrivet av Sysop:

För mig är det inte lockande eller ett sätt att hålla mig kvar på deras tjänst, snarare tvärtom - tycker de höjningar som vart sen start inte reflekterat utbudet i positiv riktning, ser mindre och mindre på deras material. Betalat för deras dyraste tier (pga 4K/HDR) sedan den släpptes…

I sitt nuvarande utförande så känns det inte som att Sweclockers genomsnittlige läsare tillhör målgruppen. Men på lite sikt så kan det här nog vara en ganska farlig konkurrent till många mainstream-inriktade spelhus. Massvis med människor har ju redan Netflix, börjar de då få spel "på köpet" så kan det nog både locka mer användare och göra att befintliga lägger ut mindre pengar på konkurrerande lösningar. Jag tror att det är ett smart val.

Däremot dröjer det nog betydligt längre innan de lyckas attrahera användare av speldatorer och PS5/Xbox X etc. till just spelutbudet - om de någonsin försöker göra något sådant.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5700X3D RAM Corsair Vengance 32GB @ 36000 MHZ
GPU Gigabyte 4070 Super Gaming OC Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

"Do You Guys Not Have Phones?"

Det här blir nog inget för mig.
Kan ju hända att man testar ifall man får för sig att prenumerera nån månad.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, RTX 5080

Permalänk

Varför kan bara inte alla streamingtjänster ha lika bra app som netflix? Dom ligger ju ljusår efter gällande precis allt.

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Medlem

Netflix ska vara ren film & serier abonnemang. Skippa spelen och bygg på det bra som redan finns till bättre.

Permalänk
Medlem

Går det att spela via Chromecast? 🤔

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Samsung Odyssey Neo G8 4K 240Hz. MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Problemet är ju att "gratis" och "mobilspel" alltid översätter till mega grind by design och microtransactions. Tror knappast Netflix hoppat på mobilspel tåget utan att förvänta sej att ta en del av den gyllene kakan som är microtransaktioner. Önskade bara att människor kunde sluta betala för sånt.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Utan att ha sett titlarna alls så låter det verkligen som reskin'ade spel.

Permalänk
Medlem

Någon som har testat? Ser varken spelmenyn eller några spel. Är jag retard!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supreme8001:

Hittar inte heller något o då kom det ändå en uppdatering till appen igår.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supreme8001:

Ja, du är retard. Det är jag också för den delen för jag ser inte heller nån spelmeny!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Problemet är ju att "gratis" och "mobilspel" alltid översätter till mega grind by design och microtransactions. Tror knappast Netflix hoppat på mobilspel tåget utan att förvänta sej att ta en del av den gyllene kakan som är microtransaktioner. Önskade bara att människor kunde sluta betala för sånt.

Netflix vill även vinna screen time från alla sina konkurrenter, ju mer timmar kunder lägger på NEtflix desto mindre risk att de avslutar sin prenumeration.

https://www.washingtonpost.com/technology/2019/01/18/netflix-...

Skrivet av Supreme8001:

Rullas ut löpande globalt så kan nog ta någon dag innan alla får. Jag har inte heller fått upp menyn.

Permalänk
DingDongerMcDongface

Jag hade lite hoppats på att det skulle bli mer grejer som typ Bandersnatch med "choose your own adventure"-filmer. Tyckte det var rätt intressant, men det kanske är lite för nischat. Håller dock med @Kenneth om att det känns VÄLDIGT reskin bara baserat på namnen, typ "Shooting Hoops". Eller typ reskin på en reskin som redan var en reskin

Permalänk
Medlem
Skrivet av theBoosing:

Varför kan bara inte alla streamingtjänster ha lika bra app som netflix? Dom ligger ju ljusår efter gällande precis allt.

Jag hade gärna sett att det erbjuds möjlighet högre bandbredd/lägre komprimering också(till högre pris i värsta fall), det känns ju helt random nu vad som erbjuds på många tjänster.
Bravia Core är väl den tjänsten som erbjuder bäst kvalite just nu, men där är väl inte utbudet någon höjdare istället, tror också att tjänsten är begränsad till några av Sonys TV-apparater.

Men lite mer ontopic så vet jag inte riktigt vad jag ska tycka.
Netflix har ju några intressanta IPn och de har ju också möjlighet att skapa IPn och spel som samarbetar, typ att spelen är baserade på serien eller att de bygger ut storyn av det som händer i spelet.
Att blanda kan ju också vara ett bra sätt att hålla ett IP vid liv.
Nu så klagar ju producenterna på att det tar så lång tid och kostar så mycket pengar att skapa spel, men slänger man in en säsong eller två av en serie emellan spelen så kommer väl inte väntan upplevas så länge till exempel.

Grafiken i spel och film ligger ju ganska nära nu med, vilket bidrar till smidigare växling emellan formaten.

Permalänk
Medlem

Jag vill inte ha spel, jag vill ha lägre månadsavgift.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk

De borde fokusera på att göra bättre filmer och serier speciellt nu när de höjt priset igen..

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 5700 I AMD Radeon 6750 XT I W10
Stationär Extra: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 270 X I Ubuntu 24.04.3
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti I W11

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Jag vill inte ha spel, jag vill ha lägre månadsavgift.

Håller med, varför kunde de inte bara gjort en separat Netflix Gaming istället?

Permalänk
Medlem

Tar hellre lite lägre pris än detta....

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Spelen ligger i Google play butiken för mig. Sök på " pub:Netflix, Inc. " så man får fram apparna från utvecklaren.

Permalänk
Medlem

Sa upp mitt abonnemang inte pga utbudet utan för att gränssnittet och funktionerna är under all kritik. Hade de lagt resurserna på att göra sin tjänst bra istället för bredare så hade jag kanske kommit tillbaka som kund.

Visa signatur

[ Kunde ej ladda signaturen, var god försök senare. ]

Permalänk
Medlem

Lite löjligt att det är android spel, trodde det skulle vara nått seriöst, sänk månadskostnaden istället, dom är dubbelt så dyr som de flesta konkurrenterna.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.