Hej,
Har länge varit sugen på att börja lära mig att programmera och kollat lite på kurser online men skulle gärna vilja ha lite tips och feedback från er som har mer erfarenhet inom området. Syftet med detta är inte att skaffa ett nytt jobb men om jag efter kursen och den erfarenhet jag fått från de projekt jag skapat har möjlighet att söka jobb inom området så hade det varit att föredra.
Det långsiktiga målet är att skapa ett webbaserat orderhanterings system med vissa CRM/projekt funktioner och integrationer. Kanske lite överambitiöst men ni får gärna komma med feedback.
Har kollat på ett antal olika kurser men känner mig osäker på vilka språk/tjänster som passar bäst för mitt ändamål. Vart borde jag börja? Kom gärna med andra tips!
Beginner Full Stack Web Development: HTML, CSS, React & Node
Har väldigt liten erfarenhet av programmering sedan tidigare men har en viss förståelse av hur saker och ting fungerar. Förstår också att det krävs mycket timmar utöver kurserna för att komma någonvart.
Stort tack på förhand!
Med tanke på ditt mål så låter det som du bör lägga större krutet på backend. Personligen kan jag rekommendera C# och .NET Core. Men det finns andra alternativ. Oavsätt vad du väljer så lär dig språket grundligt, inte något ramverk utan språket.
Jag tror inte på de här fullstack utbildningarna som sprutar igenom allt på 30 timmar, du kommer bara nosa på allt och inte bli speciellt bra på någon del. Däremot kan det vara en bra inkörare på vad du tycker är roligast, vissa gillar ju ena delen av stacken mer än den andra.
Satsa långsiktigt på en del och utöka när du känner dig bekväm med det du sitter med.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.