Bidra till att förbättra förståelsen för SweClockers gemenskap

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Vet inte vilket underforum jag spenderar mest tid i. Brukar mest klicka mig in i länkar under "Nytt i forumet".

Skrivet av tonii:

Jag hänger nästan uteslutande på "Aktiva trådar" och läser allt som verkar intressant. Är mest en lurker så kommenterar inte särskilt ofta. Gick in på undersökningen men avbröt den då jag inte har en aning om vem som lärt mig vad på detta forum ^_^

Exakt.
Aktiva trådar, obsesvarade trådar och följda trådar är hur jag navigerar till 95%, sedan sök 4%. Forumdelarna är inget jag använder för navigation och har därmed heller ingen direkt känsla för vilken som är vanligast.

Skrivet av UndaC:

Nä men det är något vi blev ganska medvetna om när vi filade på upplägget.

Det var svårt att säga var man hänger mest och att komma på namn på rak arm.

När man däremot fick en lista av namn framför sig eller fick se folks avatarer så känner man ju igen hur många som helst.

Vi får se lite hur många svar vi får in här och om vi ska justera något för en framtida enkät.

Vill dock åter uppmärksamma att samma fenomen även återspeglas i behoven för navigation på siten. Använder fortfarande userscript för att göra den nya sitens navigation mer hanterbar.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Försökte delta, men omöjligt tyvärr. 1: ingen aning om vilken forumdel man är inne i. 2: Inte lagt märke till handles på folk som svarar

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

Antar att ni kommer ha någon tävling där ni utnämner två av era favoriter i kategorierna Inspiration och Inlärning?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem

Orkade inte fortsätta enkäten när man skulle namnge medlemmar. Har visserligen hängt här länge men kan faktiskt inte namnet på en enda medlem.

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Frågan är ju dock inte "vad är den enda forumdelen som du besöker" eller "vilket är det enda subforum som gör att du är på sweclockers".

Ursäkta min dåliga formulering men jag tror nog du förstår vad jag menade.

Permalänk

Var och varannan har svarat att de inte kan delta och jag får tyvärr instämma, jag har nämligen inte heller svar på fråga 1. Jag tittar nån gång då och då på "nytt i forumet" om jag ser något intressant. I min mening skulle en subreddit passa bättre med tanke på hur forumet används idag, men sweclockers subreddit är ju tvärdöd.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

Ja Nyheterna & aktiva trådar är det man kollar först...men namnen på vilka som svarar är ju ganska ointressant om det inte är ett råd man behöver...då kollar man så det kommer från någon seriös...
Nä det var konstiga frågor...Eller så är det jag som är konstig...men det kan man ju bli när man har för många datorer...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Jag tänkte delta i enkäten men när det gäller att namedroppa medlemmar så upplever jag att det är för många att nämna och det känns orättvist att namedroppa några jag bara råkar dra mig till minnes, det blir liksom inte 100% vettigt men det kanske är av värde ändå.

Visa signatur

5820k 4,2 GHz @ 1,220 V
6950 XT undervolt

[FAQ: Formatera text i inläggen med BB-kod]

Permalänk
Medlem

Hela den här tråden plus enkäten är ju ett tydligt bevis på att Sweclockers uppenbarligen inte förstår sig på sina medlemmar. 🙄😄

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Ragnvlad:

Hela den här tråden plus enkäten är ju ett tydligt bevis på att Sweclockers uppenbarligen inte förstår sig på sina medlemmar. 🙄😄

hehe. Njae, jag förstod absolut att många skulle ha svårt att fylla i den så som jag skrev tidigare i tråden här. Och jag hade själv det.

Dock är utformandet av enkäten uppbyggt enligt ett standardiserat format med tillhörande metodik för att tolka svar etc. Så det här är ett första test för att se om det kan ge något

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Jag hänger nästan uteslutande på "Aktiva trådar" och läser allt som verkar intressant. Är mest en lurker så kommenterar inte särskilt ofta. Gick in på undersökningen men avbröt den då jag inte har en aning om vem som lärt mig vad på detta forum ^_^

This, det är ju relevant info som är intressant och inte vem det är som ger den. Blir ju rätt mycket fanboyism om det är personer som är det viktiga och inte kunskapen. Visst en del har mycket kunskap och är duktiga på att dela med sig av den men jag följer inte personer per say.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5700X3D, LPX 64GB 3600, RTX4060

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Jag visste direkt vilka två ja skulle välja i de två olika delarna. Jag visste ”Ozzed” men inte Yoshman. Tänkte skriva: ”Han med hundavatar som kan väldans mycket om data” 😄

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Ny undersökning uppe nu baserat på den feedback vi fick här.

Första frågan är nu vad man är mest intresserad av för ämnen istället för i vilken kategori man är mest i. Bifogat i artikeln finns nu också en lista på de mest aktiva medlemmarna 2021 för dig som behöver lite hjälp med att minnas namn

Nya undersökningen här:
https://www.sweclockers.com/artikel/33286-bidra-till-att-forb...

Vi vill jättegärna ha ditt svar igen även om du svarade i första enkäten!

Visa signatur

240p är livet