Permalänk
Medlem

Watchguard XTM 5 Series 515

Finns det någon som kan hjålpa mig att få igån min brandvägg.Fick en Watchguard XTM seriies 5 515 Men kan inte få den att ta mitt ip nummer som alla andra den visar om jag kopplar den en bart till datorn 10.0.1.1 men mitt är ju det vanliga 192.168.sov. Kommet ju inte in i den den har ju ett webbgränssnitt så men kan ställa in den. Kan någon guida mig hur jag ska få den att fungera har ett netgear brandvägg som funkar.vet inte riktigt om jag kopplat in den rätt vilken port på framfidan har in i huset fiber atll jaf kopplat till mit nätverk funkar kan de va så att man måste göra en reset på den har läst mig till något om ett safe läge men det verkar inte funka i det läget heller

Permalänk
Medlem

Behöver du logga in i Watchguard XTM enheten får du titta i manualen.

Du måste koppla en RJ45 kabel direkt från datorn du använder mot enheten för att kunna logga in via webbgränssnitt för att ändra inställningar. Det enklaste sättet är oftast att göra en reset på enheten och sedan ställer du in IP nummer etc i datorn du använder. Det kanske finns en DHCP som går igång efter att du gjort reset på din Watchguard så slipper du ändra detta men det ska framgå av manualen eller annan information vad som gäller.

Kolla på YouTube också där finns massor av videos för olika prylar så kan du säkert hitta något som visar vad eller hur man gör så förstår du nog. Lycka till.

Permalänk
Medlem

Om routern har IP-adress 10.0.1.1 och den inte har DHCP aktiverat så behöver du ställa om din dators IP-adress till 10.0.1.x manuellt för att kunna komma åt routerns webgränssnitt.

Permalänk
Medlem

Har nu lyckat med att hitta webbläsargränssnittet men nu är det lögn att hitta passworden och användar namnet har gjord bios strömlöst försökt med defoult password admin och readwrite men inget funkar ,någon med något klokt råd om hur man kan fixa detta den jag fick den av är avliden ingen vet gammalt password eller admin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuvkr:

Har nu lyckat med att hitta webbläsargränssnittet men nu är det lögn att hitta passworden och användar namnet har gjord bios strömlöst försökt med defoult password admin och readwrite men inget funkar ,någon med något klokt råd om hur man kan fixa detta den jag fick den av är avliden ingen vet gammalt password eller admin

Här kan du läsa hur du resetar din router:

https://www.watchguard.com/help/docs/help-center/en-US/Conten...