Mellandagsrea 2021 på SweClockers – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

& nu är den upphämtad, ingen tjafs, inget snack.

65” C1 för 9990kr.

/M

Här tyckte man att man gjorde en bra deal på Webhallens flash-rea i kombination med presentkort.

Permalänk
Snusfri

Produkt: Lenovo Smart Clock Essential med Google Assistant
Länk: https://www.elgiganten.se/product/smart-hem/styrenhet-till-sm...
Kategori: Smarta hem
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5655551
Pris: 299kr

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Här tyckte man att man gjorde en bra deal på Webhallens flash-rea i kombination med presentkort.

Tyckte helt ärligt det var för bra för o vara sant egentligen. Ångrar mig nu att jag inte tog en 77” B1 till föräldrarna också när jag ändå beställde!

/M

Permalänk
Medlem

Fick en 65tum C1 för 10k men missade 77tum B1 för 8k 😋
Men antar att den försvann snabbare ändå.

Edit: Fick nu en spårningslänk

Visa signatur

ΛVOИ 2022
AMD Ryzen 7 3700X AMD Radeon RX 6900 XT
Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI Samsung 970 EVO Plus 1TB
Cooler Master NR200P MAX Corsair Vengeance 16GB 3200Mhz

Permalänk
Medlem

Sjukt. Här går man och har full koll efter TV i mellandagarna så missar men denna. Rackarns!

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Tackar, blev en smart väckarklocka från Elgiganten

Permalänk
Medlem

Någon som har skärmdump när priset på 77" B1 var nere på 7990:- ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

& nu är den upphämtad, ingen tjafs, inget snack.

65” C1 för 9990kr.

/M

Wow, det trodde jag inte! Jösses, synd att man inte hann hugga på den!

Jag undrar fortfarande det var nån slags misstag och att de släppte det som goodwill, men de lär vi kanske aldrig få veta

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0og:

Någon som har skärmdump när priset på 77" B1 var nere på 7990:- ?

På pricerunner kam man se pris historiken när den var nere på 7990.

https://www.pricerunner.se/pl/2-3200097814/TV/LG-OLED77B1-pri...

Permalänk
Avstängd

Den stora frågan är om någon fick tag på 77" för 7900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bigmoee:

Den stora frågan är om någon fick tag på 77" för 7900

Jag vet inte om jag vill veta det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bigmoee:

Den stora frågan är om någon fick tag på 77" för 7900

Jag har en orderbekräftelse, men inte mer än

Permalänk

Life will never be the same again…. 😆

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Ingen som sprungit på en deal på stationär dator för kontorsarbete?

Mycket laptops men inte sett något intressant bland stationära.

Budget på 5-8000 kr, gärna 1 TB SSD, processor av en senare generation, tyst, kompakt chassi.

Ett tips gå on på inet dator byggare och plocka ihop de komponenterna du vill ha och sedan kan dom bygga ihop den gratis till dig.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Haha, att några fick igenom sina beställningar gör att jag fått enorm avsmak på årets tv-apparater. Håller mig till min lcd tills kommande OLEDs sjunkit minst 25% från nuvarande priser.

Permalänk

Då vet man i alla fall det egentliga cirkapriset för en OLED. Om man har köpt en för över 10k så har man blivit blåst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Ett tips gå on på inet dator byggare och plocka ihop de komponenterna du vill ha och sedan kan dom bygga ihop den gratis till dig.

Bra tips, men det är till en kompis och han var inte så positiv till idén. Han är inte kunnig när det gäller datorer så han vill ha något färdigt, tycker det känns enklare.
Sen tenderar det är bli dyrare i de lägsta prisklasserna pga windowlicensen.

Hade det varit till mig hade jag byggt själv

Den här tyckte jag såg rätt trevlig ut:
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar...

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Oh Geesus:

Då vet man i alla fall det egentliga cirkapriset för en OLED. Om man har köpt en för över 10k så har man blivit blåst.

Riktigt så är det inte utan handlar bara om att någon/några lyckades dra in på tok för lågt pris. Trodde inte MM skulle hedra priset men det verkar dom göra. Kunden blir väldigt glad men MM själva går back väldigt mycket på varje TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Riktigt så är det inte utan handlar bara om att någon/några lyckades dra in på tok för lågt pris. Trodde inte MM skulle hedra priset men det verkar dom göra. Kunden blir väldigt glad men MM själva går back väldigt mycket på varje TV.

Men reklamen de får är rätt billig

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Steffe:

Men reklamen de får är rätt billig

beror på hur många som hann att köpa
Jag missade det annars hade jag lätt slagit till på en jag med. Sjukt bra pris

Permalänk
Skrivet av Kenneth:

Riktigt så är det inte utan handlar bara om att någon/några lyckades dra in på tok för lågt pris. Trodde inte MM skulle hedra priset men det verkar dom göra. Kunden blir väldigt glad men MM själva går back väldigt mycket på varje TV.

Det kanske är den sunda hållningen från någon som vet vad han pratar om, men jag anser härmed att normalt reapris är en scam i klass med Nigeria-breven.

"Vill do ha OLED för 17 900 kr?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

beror på hur många som hann att köpa
Jag missade det annars hade jag lätt slagit till på en jag med. Sjukt bra pris

Sant. Ska ju inte sticka under stol med att man hade nappat själv om man inte missat det

55 tummaren från 2009 vägrar gå sönder, så den kanske behöver hjälp på traven snart

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Kollar inte på TV'n sedan flera år tillbaka, har ingen spelkonsol heller, så jag fattar inte riktigt fascination med alla tv inköp och jag bryr mig inte om de. Men Kul för er som fick de till mindre peng än förväntad, grattis

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless

Permalänk
Medlem

Mejl från MM 😋

Hej och Grattis!

Du är en av de lyckliga kunder som hann beställa en OLED-TV på mediamarkt.se under den väldigt korta tid då vår prissättning fick fnatt.

Vi kan konstatera att du med största sannolikhet köpt din TV till det lägsta priset i världen!

– Inget dåligt sätt att avsluta året på, eller hur?

Vi hoppas att du blir riktigt nöjd med ditt köp och att vi snart ses igen i någon av våra varuhus eller på mediamarkt.se

Gott nytt år!

Med vänlig hälsning

Visa signatur

ΛVOИ 2022
AMD Ryzen 7 3700X AMD Radeon RX 6900 XT
Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI Samsung 970 EVO Plus 1TB
Cooler Master NR200P MAX Corsair Vengeance 16GB 3200Mhz

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Wow, det trodde jag inte! Jösses, synd att man inte hann hugga på den!

Jag undrar fortfarande det var nån slags misstag och att de släppte det som goodwill, men de lär vi kanske aldrig få veta

ringde supporten för jag hade med kunnat tänka mig köpa en LG igen för det priset, men de hade ingen aning om att det vart så lågt, så verkar vara fel från mediamarkts sida.. grattis alla som hann köpa.

Så nu vilken Tv köper man? vill ha 65tum, har LG nu men deras smarttv suger, appar som saknas iaf på min någon som har något tips?

mvh

Permalänk
Medlem

Svider extra mycket när man satt med 65 tummaren i utcheckningen men backade ur för att kolla vad de andra storlekarna låg på..

Blir ingen TV på ett bra tag nu i alla fall så för plånboken är det väl positivt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoku:

Mejl från MM 😋

Hej och Grattis!

Du är en av de lyckliga kunder som hann beställa en OLED-TV på mediamarkt.se under den väldigt korta tid då vår prissättning fick fnatt.

Vi kan konstatera att du med största sannolikhet köpt din TV till det lägsta priset i världen!

– Inget dåligt sätt att avsluta året på, eller hur?

Vi hoppas att du blir riktigt nöjd med ditt köp och att vi snart ses igen i någon av våra varuhus eller på mediamarkt.se

Gott nytt år!

Med vänlig hälsning

Jäklar vad avis man blir.

Jag var en av dem som hade orderbekräftelse på Samsung 75:an för 8000:-, men där hedrades inte priset.

Stor eloge till Mediamarkt, njut av TV:n!

Permalänk
Skrivet av Yoku:

Fick en 65tum C1 för 10k men missade 77tum B1 för 8k 😋
Men antar att den försvann snabbare ändå.

Edit: Fick nu en spårningslänk

Baseras inte den på gammal OLED-teknik?

2022 års modeller av OLED kommer baseras på QD-OLED de kommer bli överlägsna 2021 års modeller i bildkvalitet. Skulle aldrig köpa en OLED före 2022 års modeller.

Skrivet av Slapinator:

Tyckte helt ärligt det var för bra för o vara sant egentligen. Ångrar mig nu att jag inte tog en 77” B1 till föräldrarna också när jag ändå beställde!

/M

Snacka om impulsköp isåfall och slänga pengarna i sjön.

QD-OLED på 2022 års modeller kommer göra sig av med dagens OLEDs största brister.

Permalänk
Medlem

77” B1 7990kr

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Haha jävlar i helvete, detta blev 2021’s fetaste fynd alla kategorier.

Gratulerar!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 CPU: Ryzen 9 3900X med Noctua NH-D15 GPU: Asus TUF 3080 10GB OC RAM: 64GB G.Skill Trident Z Neo @ 3600Mhz CL 16-19-19-39 Moderkort:ASUS ROG Crosshair VIII DARK Hero SSD m.2: 2 x 2TB Seagate FireCuda 520 SSD 2.5: 2 x 480GB Kingston A400