Bygga omkopplingsvred för att ställa in olika budskap på en hemsida.

Permalänk
Medlem

Bygga omkopplingsvred för att ställa in olika budskap på en hemsida.

Jag är inte van med Sweclockers seder och bruk, bruka mesta hänga på annat forum som heter Flashback, så moderator får flytta tråden om det är fel forum

Jag har kommit på en idée, det är omkopplare som ett antal lägen. Beroende vilket läge man ställer omkopplare i så visas olika budskap på en hemsida. Den här omkopplare skulle t.ex en butiksägare kunna ha med t.ex olika lägen som Stäng, öppet , Stängt pga sjukdom osv.

Eller simhallen som pga convid 19 restriktioner bara kan ta emot 40 besökare, så slipper man åka i ogjort ärende till Åkeshov. Utan då kan simhalls personalen ställa omkopplaren på full och så visas det på simhallens hemsida.

Jag vet att man skulle kunna göra sån här lösning med en admin sidan och html. Men en sån här lösning skulle göra livet enklare för många där några exempel nämns ovan

Tanken är en omkopplare kopplad till Raspberry Pi Zero. Raspberry pi zero anropar ett script på en hemsida med olika parametrar. Jag är usel på elektronik och jag kan programmera lite php.

Så kom med tips och ideér hur man kan lösa detta?

Permalänk
Medlem

Det finns ju färdiga lösningar som t.ex. många olika modeller av Elgato Stream Deck. Hårdvarubiten är ganska enkel eftersom det egentligen bara är ett glorifierat tangentbord, det svåra att lösa är integrationen i de befintliga systemen och det är något som man får anpassa efter varje system.

Permalänk
Medlem

Tanken är att omkopplaren ladda ett script på hemsidan, därav anpassa budskapet för olika i vilket läge du ställer omkopplaren i.

Stream Deck verka vara ett programmeringsbart tgb.. Man kan säkert göra detta med stream deck också.