Hjälp mig att förstå mått på inbyggnadsmikron!

Permalänk

Hjälp mig att förstå mått på inbyggnadsmikron!

Hej,

Vill skaffa mig en inbyggnadsmikro till köket,
Skåpet där det är förberett för en Mikrovågsugn har inbyggnadsmåtten 562, 300, 360 (mm),
mikrovågsugnarna jag hittar som är nära mina mått är skriva som så här:

Min inbyggnadshöjd i nisch 362
Min inbyggnadsbredd i nisch 560
Max inbyggnadsbredd i nisch 560
Inbyggnadsdjup i nisch 300

Har ingen direkt koll på vad detta betyder för mina möjligheter att installera mikron?
Alla måtten passar mitt skåp exakt med undantag av ''min inbyggnadshöjd'' som det skiljer 2mm på.

Så det jag egentligen undrar är om det ändå hade gått att installera denna mikron?

Tack på förhand!

la till ett mellanrum som saknades i titeln
Visa signatur

Mvh,

Jonatan

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av elgstromjonatan:

Hej,

Vill skaffa mig en inbyggnadsmikro till köket,
Skåpet där det är förberett för en Mikrovågsugn har inbyggnadsmåtten 562, 300, 360 (mm),
mikrovågsugnarna jag hittar som är nära mina mått är skriva som så här:

Min inbyggnadshöjd i nisch 362
Min inbyggnadsbredd i nisch 560
Max inbyggnadsbredd i nisch 560
Inbyggnadsdjup i nisch 300

Har ingen direkt koll på vad detta betyder för mina möjligheter att installera mikron?
Alla måtten passar mitt skåp exakt med undantag av ''min inbyggnadshöjd'' som det skiljer 2mm på.

Så det jag egentligen undrar är om det ändå hade gått att installera denna mikron?

Tack på förhand!

Måtten brukar stå i manualen och det brukar framgå var de mäter, är den 2mm för hög kan det bli jobbigt men det kanske passar tex för att man kan justera fötterna men du bör kolla ritningarna i manualen och inte bara läsa mått för fronten som inte ska in i hålet är ju ofta större för att täcka stommen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Måtten brukar stå i manualen och det brukar framgå var de mäter, är den 2mm för hög kan det bli jobbigt men det kanske passar tex för att man kan justera fötterna men du bör kolla ritningarna i manualen och inte bara läsa mått för fronten som inte ska in i hålet är ju ofta större för att täcka stommen.
https://www.ikea.com/se/sv/images/products/kulinarisk-kombi-mikrovagsugn-med-varmluft__1045466_pe842627_s5.jpg?f=m

Tack för svar!

Jag har kollat inbyggnadsmåtten för mikron, alltså de mått som kommer vara i skåpet så för att klargöra så är mikron 2mm lägre än måtten på skåpets insida, så kan man justera fötterna som du säger så kanske det borde fungera,

Visa signatur

Mvh,

Jonatan

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av elgstromjonatan:

Tack för svar!

Jag har kollat inbyggnadsmåtten för mikron, alltså de mått som kommer vara i skåpet så för att klargöra så är mikron 2mm lägre än måtten på skåpets insida, så kan man justera fötterna som du säger så kanske det borde fungera,

Du har skrivit att micron är 2mm högre än hålet i förstaposten men är den lägre är det inget som hindrar att sätta den där för det blir ju bara en liten luftspalt i så fall.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.