Nätverksadministration

Permalänk

Nätverksadministration

Hej! Jag studerar nätverksadministration och har en uppgift där jag ska göra detta "Sök upp tre olika programvaror som du kan ladda hem som .msi-paket. Det finns mängder av små Free ochSharewareprogram på www."

Jag är inte speciellt datakunnig sen tidigare men det jag inte förstår är att nu när jag hittade 3st gratis program så laddas dom bara ner med "Exe" på slutet och då blir det fel för uppgifterna som följer, hur gör jag för att ladda ner dessa program som msi-paket?

Är säkert väldigt enkelt men jag har kört fast helt på detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kamelollon:

Hej! Jag studerar nätverksadministration och har en uppgift där jag ska göra detta "Sök upp tre olika programvaror som du kan ladda hem som .msi-paket. Det finns mängder av små Free ochSharewareprogram på www."

Jag är inte speciellt datakunnig sen tidigare men det jag inte förstår är att nu när jag hittade 3st gratis program så laddas dom bara ner med "Exe" på slutet och då blir det fel för uppgifterna som följer, hur gör jag för att ladda ner dessa program som msi-paket?

Är säkert väldigt enkelt men jag har kört fast helt på detta.

Du får helt enkelt leta reda på några andra program som kommer som .msi-paket. Om program inte kommer som .msi-paket kan du inte ladda ner dem i det formatet.
Det finns femti-elva olika paket-format för att distribuera program över Internet. .msi är bara ett av dem, och långt ifrån det vanligaste.