Permalänk
Medlem

mATX i SFF?

Hej,

Ber om ursäkt på förhand om det redan finns en annan tråd om detta.

Har ett NR200P hemma som mediaburk, och blev lite sugen på SFF när jag läste om Phanteks Evolv Shift XT. Kom dock på att jag egentligen inte vill bygga Mini-ITX igen för det är så begränsande och dyrt. Är ju egentligen nöjd med NR200P storleksmässigt (vet att det nästan inte ens kan räknas som SFF), men började söka på nätet om det fanns nåt i liknande storlek, men som passar mATX istället. Hittade då folk som moddat sina NR200P för just mATX. Just det pallar jag dock inte hålla på med.

Ett "NR250P" hade ju varit helt perfekt och säkerligen sålt ännu bättre än vanliga NR200P då mATX brädor verkar vara ännu billigare än mini-ITX och vanliga ATX. Känns som att det är NR200P sen hoppar det direkt till vanliga towers som definieras som "Compact" men som ändå är rejält mycket större, och så lite kubformade grejjer som är sjukt fula, men inget mellanting. Nån som känner till något bra?

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Lian Li Hydroshift II 360 AIO | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

Jag har in win 301. En av de mindra standard tower i form men nedkrympt. Mindre än det så behöver man skyffla runt nätagg och saker. Några jag sett på forumet innan är SAMA IM01 och slinger cerberus men de är då mer komplicerade designer och inte "normal" layout på.
Edit: Jonsbo v9 också

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Medlem

Beror väll lite på budget osv men
https://www.ssupd.co/products/meshroom-s

kan du få in atx moderkort i och är på precis under 15 liter

Permalänk
Medlem

Måste du ens modda ditt nr200 för matx?
Har för mig att missa matx funkar rätt av kan vara värt att kolla upp. Vet att jag läste om det på reddit

Visa signatur

Älskar att bygga, reparera och modifiera (typ) allt, datorer, tv-spel, servrar, osv. Startade Modda.se för att hitta likasinnade. Min prisguide för Switch 2 inkl importpriser.

Permalänk
Medlem

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1AddRvGWJ_f4B6UC7_IftD...
Här är en lista med moderkort från något SFF forum.

Krävs tydligen att det inte är full längd samt bredden ev inte är standard då, mini-itx är 17x17cm, matx är 24x24 i standardutförande. Mini-DTX funkar då det är 17 brett och är en slot längre typ men väldigt ovanligt där Asus ROG Crosshair VIII är det enda jag sett på Svenska marknaden.

Permalänk
Medlem

Tråden är från februari, bara så ni vet...

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Tråden är från februari, bara så ni vet...

Missade totalt Men men nu kanske någon blir lite klokare om man väljer att söka på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Ett "NR250P" hade ju varit helt perfekt och säkerligen sålt ännu bättre än vanliga NR200P då mATX brädor verkar vara ännu billigare än mini-ITX och vanliga ATX. Känns som att det är NR200P sen hoppar det direkt till vanliga towers som definieras som "Compact" men som ändå är rejält mycket större, och så lite kubformade grejjer som är sjukt fula, men inget mellanting. Nån som känner till något bra?

Inter-Tech IM-1 Pocket
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5941361

Visa signatur

Nerd is the new Cool