Nominera 2021 års medlemmar på SweClockers

Permalänk
Melding Plague

Nominera 2021 års medlemmar på SweClockers

Det har blivit dags att utse vilka medlemmar som bidraget mest till vår gemenskap!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Härlligt intiativ!
blir att dyka in i forumet för att hinna få lite poäng då

Permalänk
Medlem

Hänger här ofta men känner inte igen något namn :O. Får avstå i år!

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Fantasilöst så klart men det går ju inte undvika att nämna @Yoshman till årets mest kunniga medlem.
Ett annat alternativ är förstås att bara ge honom den utmärkelsen för gott så kan resten tävla om andraplatsen...

Permalänk
Medlem

Årets mest kunniga medlem: mrqaffe
Årets mest hjälpsamma medlem: mrqaffe

Sällan man får såpass pålästa och intressanta inlägg som när mrqaffe svarar!

Permalänk

Om man tar cpudesign och det som hör därtill så Yoshman såklart.
Skärmar så Laxpudding.
Mest hjälpsam mrqaffe
Roligast mrqaffe

Permalänk
Hedersmedlem

Årets mest kunniga medlem: perost
Årets mest hjälpsamma medlem: perost

Tufft detta, det finns flera som förtjänar båda dessa -- men jag skulle tro att de flesta om inte alla blir nominerade till slut de också.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Årets mest kunniga medlem: @Yoshman (blir svårt att ta den kronan )
Årets mest hjälpsamma medlem: @Laxpudding (Den karln kommer alltid när någon frågar efter hjälp och skriver inlägg som skulle kunna skickas in till vetenskapliga journaler)
Årets trevligaste medlem: Lämnar den blank tills jag funderat
Årets roligaste medlem: Lämnar den blank tills jag funderat

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Tack så jättemycket för att ni satte mig på listan. Det värmer 💖

Årets trevligaste medlem: @Ratatosk
Årets mest kunniga medlem: @Laxpudding

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Musikälskare

Oj jag är med i listan! Tack så mycket

⭐ Årets mest hjälpsamma medlem: mrqaffe
⭐ Årets trevligaste medlem: mrqaffe

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Årets mest kunniga medlem: @Yoshman
Årets mest hjälpsamma medlem: @Lodisen

Permalänk
Viking

Årets mest kunniga medlem: @mrqaffe
Årets mest hjälpsamma medlem: @Laxpudding
Årets trevligaste medlem: @mrqaffe

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Årets mest kunniga medlem: @Yoshman
Årets mest hjälpsamma medlem: @Laxpudding
Årets trevligaste medlem: [subject to editing later]
Årets roligaste medlem: [subject to editing later]

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Jag har utan tvekan mest behållning av @xxargs inlägg. Ingen annan kommer ens i närheten av saklighet, detaljkunskap och (på det allra positivaste sättet) nördighet.

Mitt favoritinlägg den senaste tiden är analysen av Samsungs fjärrkontroll som påstås ladda batterierna med WiFi.

Om någon har problem med trasiga diskar, trasigt filsystem eller liknande så vet man vem som dyker upp i tråden och hjälper till.

På vissa specialområden är nördigheten så extrem att jag inte har en chans att bedöma riktigheten i inläggen. Men det är fortfarande kul att läsa

Min nominering av kunnigaste medlem alltså.

Permalänk

Årets mest kunniga medlem: @mrqaffe
Årets mest hjälpsamma medlem: @Laxpudding
Årets trevligaste medlem: @mrqaffe

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Medlem

Hujj har jag skrivit så mycket att jag hamnade på mest aktiva....

Vill iaf nominera alla som tipsat om PS5or i lager till mest hjälpsamma kategorin. Tror vi hjälpt väldigt många i Sverige att få tag på en.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Årets mest kunniga medlem: @Mrqaffe, en användare som är närmast en vandrandes Wikipedia, frågan är vad han använder sig av för mobilleverantör för omöjligen kan han gå utan uppkoppling med tanke på mängden inlägg.

Årets mest hjälpsamma medlem: @Laxpudding är en dödlig, eller är han redaktör? Åtminstone kommer han som ett skott när signalelden tänds i skärmforumet.

Årets trevligaste medlem: @medbor, denna karln har gjort en fantastisk resa på forumet och är kanske den mest insiktsfulla användaren jag har stött på. Med empati som sällan kan ses på internetforum. Det är kul att ha dig här för du gör forumet lite bättre åt oss alla!

Årets roligaste medlem: Måste vara någon av mina moderatorkollegor @Nordhnet, @Kent, @Vzano eller @Dinoman, jag skrattar åt er dagligen, och ibland även med er. 😁

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

@medbor för han är "läskigt bra"

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk
Medlem

Jag är med i listan! Räcker för mig!

Jag har så svårt att minnas namn och liknande men kör på detta.

Årets mest kunniga medlem: xxargs
Årets mest hjälpsamma medlem: mrqaffe
Årets trevligaste medlem: mrqaffe
Årets roligaste medlem: Vet ej / Yoshman

Egentligen vill jag sätta Yoshman på roligaste, när hans inlägg dyker upp i flödet stannar man alltid och läser hela inlägget, han är helt enkelt roligast att läsa. Men de menar säkert inte roligaste på det sättet. Han är ju långt upp i alla kategorier också.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Wow! Jag är med på listan, QL!

Känner mig ibland som en AI-FAQ, med tanke på hur ofta jag skrivit "Kolla BIOS update"

Tycker det finns många superduktiga medlemmar här - o med bra atmosfär!

mvh Lazze // Tea42BBS

Permalänk
Sötast

Jag kan inte låta bli att märka att ni inte nämnt mig än. Ni vet att jag swishar 500:- per vote va?
Skämt å sido så är jag smått chockad att jag nådde mest aktiva 2021 oO

Permalänk
Sjusovarn

Årets trevligaste medlem: @Vzano
Underbar moderator och både trevlig i text och tal

Permalänk

Jag nominerar mig själv i samtliga kategorier. Tycker jag gjort ett lysande år faktiskt.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi | 32GB DDR4 | Sapphire NITRO+ RX 6900 XT SE | 27" LG UltraGear 27GL83A-B | openSUSE Tumbleweed / Win 10 Pro
Laptop: Lenovo Legion Y520 | Core i5-7300HQ | 16GB DDR4 | Geforce GTX 1060 Max Q | Fedora Linux

Permalänk
Medlem

Är det räknar i antal forum poster för listan?
Om tid online hade räknats, hade jag garanterat vart med på listan. Är en rutin i mitt liv, att på vardagar kolla Swec. Flera gånger om dagen. Tror knappt jag ens missat en endaste dag?
Helger ännu mer.
Fan vilket bra initiativ, att nominera så här.
Nu finns inte mitt namn med på listan, så jag gör inget försök i att fiska nomineringar. Men ärligt, det skulle göra min dag att en random skulle berömma mig för något gott man gjort här i forumet.
Jag ger iallafall min röst till @Laxpudding
Otroligt duktig på sin huvudsyssla.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Har många utmanare ser jag. Får önska oss alla lycka till!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Skrivet av lambdan:

Hujj har jag skrivit så mycket att jag hamnade på mest aktiva....

Vill iaf nominera alla som tipsat om PS5or i lager till mest hjälpsamma kategorin. Tror vi hjälpt väldigt många i Sverige att få tag på en.

blev lika förvånad själv när jag i början på 2022 fick ett pm med ett tack för ett bra 2021 från @Undac där jag var bland de 100 mest aktiva användarna på sidan trodde jag möjligen var typ top 1000 kanske tycker inte själv jag är superaktiv ändå 127 skapade trådar och bortåt 12000 inlägg men kanske är högt är ju inte mer än typ 716 inlägg per år sedan jag registrerade mig...

nominerar
Årets mest kunniga medlem: @Laxpudding

Årets mest hjälpsamma medlem: @Laxpudding

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Årets mest kunniga medlem: @Laxpudding
Årets mest hjälpsamma medlem: @Laxpudding
Årets trevligaste medlem: @mrqaffe
Årets roligaste medlem: @skitskurk - för sin senaste kommentar i den här tråden, genuint roligt.

Det finns ju folk man ser precis överallt vilken tråd det än gäller, så saknar faktiskt en kategori och det skulle vara årets meste medlem, den man anser att man sett mest av ( @medbor )

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk

Angående mest kunniga så finns det många bra förslag och det beror på var i forumet man kollar.
De flesta av oss som har tekniska jobb stöter på olika problem, och ofta är det inte en person man känner som är bäst på precis allt. Utan helt beroende på vad problemet är så är det helt olika individer man frågar. Sedan finns det folk som är mer allmänbildade än andra.

Jag tycker dock som sagt Yoshman är otroligt aktiv i nyhetsartiklarna när det kommer till nya cpu/gpuer och jag tror att det är denna kunskap som väldigt många på forumet mest är intresserad av. Sedan har vi många som är riktigt grymma på t.ex. nätverk, men det blir väldigt nischad kunskap som inte märks precis i artiklar av nya produkter etc.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt initiativ. Jag är däremot inte påläst nog om de andra medlemmarna så jag väljer nog att avstå för den här ången.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.