Permalänk
Medlem

msi eller intel?

jag ska köpa nytt mobo snart och jag undrar vilket jag ska välja!

ett kort från msi
eller intel

jag är inte intresserad av andra märken eller chipsets,
och det jag är ute efter är ett STABILT system som
möjligt (jag ska inte klocka datorn). för tillfället lutar det åt intel
men har nån något gott att säga om msi så lyssnar jag gärna.

Visa signatur

Failure is not an option. It comes bundled with your Microsoft product.

Permalänk
Medlem

intel

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - kingston fury 64gb 6000mhz ddr5 - xfx 9070 xt - 2tb kingston fury m2 - 1tb wd black sn850 - 1tb wd black sn850x - corsair rm1000x - lg 34gs95qe - lg 27gl850-b - acer xv322qkkv

Permalänk
Medlem

MSI har ju sin smygklockning vilket skulle kunna leda till viss instabilitet, det är dock ingen högre klockning vi snackar om men ändå.

Skulle köra på Intel om det ska vara 100% stabilt.

Visa signatur

Dator 1: Mac Mini M4
Dator 2: 7800X3D, 64GB, 9070XT
Dator 3: Macbook Pro M1
Dator 4: Dell XPS 9500, i7 10750H, 32GB, 1050Ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hentai-san
MSI har ju sin smygklockning vilket skulle kunna leda till viss instabilitet, det är dock ingen högre klockning vi snackar om men ändå.

Skulle köra på Intel om det ska vara 100% stabilt.

Har ett MSI-moderkort som är sten-stabilt (se sign), men går det inte att stänga av "Dynamic Overclocking" eller vad nu MSI kallar det?

Visa signatur

Failure is always an option.....

Permalänk
Medlem

Intel om du inte kan tänka dig något annat än Intel och MSI annars GigaByte med 875 chippet. http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=GIGA8KNXP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Ristl
Har ett MSI-moderkort som är sten-stabilt (se sign), men går det inte att stänga av "Dynamic Overclocking" eller vad nu MSI kallar det?

tror inte man kan stänga av det....

det e det som e grejen med smygklockning... kunde man stänga av det hjade det inte ha varit smygklockning utan bara vanlig klockning...

Visa signatur

...