Kapar tråden lite och tänkte fråga om Edegrouter Pro, värt att fortsätta med eller uppgradera till bättre enheter ?
@Kamouflage, kan inte tänka mig Edgerouter X klarar av full fart på en gigabituppkoppling. Nog måste den Edgerouter Pro jag testar lite just nu ha mer kapacitet och ork i hårdvaran. Men inte ens den enheten fixar full fart på en super snabb uppkoppling, men å andra sidan är den inte direkt ny.
Här har dom testat den.
https://www.smallnetbuilder.com/archives/lanwan/lanwan-review...
Den låter hemskt, men man kan fixa bättre fläktar. Frågan är om det ens är värt fortsätta med denna router. Är det inte bättre byta till Edgerouter 6p eller Edgerouter 12p som dessutom drivs med AC adapter och är helt tyst. Har inte den betydligt mer kapacitet och bättre hårdvara ?
Sedan läste jag tidigare i Ubiquiti forumet att v1.X var betydligt bättre och stabilare än v2.X av firmware (operativet). Stämmer det fortfarande eller är det värt uppgradera till v2.X ?
Eller är det något helt annat man ska ha från Ubiquiti sortimentet. Någon annan hårdvara är Ubiquiti är inte aktuellt eftersom jag redan har inventerat prylar och det fanns många Ubiquiti APs etc. Då är det inte någon ide att byta till något annat utan hålla sig till den maskinpark som finns så att säga.
Hur funkar de andra prylarna som dream machine etc eller är det just Edgerouter som är bäst som router från Ubiquiti ?
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.