SweClockers drop!

Vilket elbolag för boende i lägenhet?

Permalänk
Medlem

Vilket elbolag för boende i lägenhet?

Hej, bor i en etta och ska skaffa ett elhandelsavtal med ett elbolag. Tänkte köra rörligt.

Man blir ju nästan mörkrädd när man söker på elbolag på trustpilot och läser omdömen.

Vill såklart gärna pressa priserna men har verkligen noll koll på vilka elbolag som är bra och inte.

Har tidigare kört Vattenfall men skulle inte tro att de är bäst iaf om man ser till svenskt konsumentindex.

Hur ska man balansera priset jämfört med det som har fått bra på svenskt konsumentindex? Tycker inte SKI-betyget på Elskling.se verkar vara uppdaterat jämfört med SKI:s hemsida. Te.x så visar det högt för Mälarenergi på Elskling men lågt på SKI.

Vad rekommenderar ni?

Permalänk
Medlem

EON är ganska bra, trevliga att ha och göra med dessutom.

Permalänk
Medlem

Jag kör Tibber. Tycker deras inställning till hur ett elbolag bör drivas är bra.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Sötast

Byter bolag nästa månad. Skall testa kärnfull. De ser ut att ha bra priser och bra reviews online.

Vad du än gör så välj inte Svealands Energibolag. Har kostat mig mycket att vara kund hos det skojarföretaget.

Permalänk
Medlem

Om jag hittat riktigt bra priser kanske jag skulle ha en annan åsikt, men när jag har skaffat avtal via Elskling har Vattenfall och de andra stora haft i princip samma priser som småbolagen, så har hellre använt dem då jag vet vilka det är.

Permalänk
Medlem

Intressant, tror inte Tibber och Kärnfull är med på Elskling.se så svårt hur man ska jämföra priserna de emellan?

Skrivet av CymbalCrasher:

Om jag hittat riktigt bra priser kanske jag skulle ha en annan åsikt, men när jag har skaffat avtal via Elskling har Vattenfall och de andra stora haft i princip samma priser som småbolagen, så har hellre använt dem då jag vet vilka det är.

För mig är det såklart småbolag som är betydligt billigare. Cheapenergy.se och Mälarenergi verkar vara betydligt billigare. Sedan upp en tredjedel i pris så finns bland annat Telge Energi, Greenely och Lumo energi. Upp ytterligare en femtedel i pris så kommer de stora bolagen jag har lite bättre koll på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yogart:

Intressant, tror inte Tibber och Kärnfull är med på Elskling.se så svårt hur man ska jämföra priserna de emellan?

Tibber kostar 39 SEK/månad. Därtill betalar du spotpris för elen du förbrukar.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

spelar det så stor roll när du bor i lägenhet? kan ha fel....
Är väl inga stora pengar att spara hur som helst när inte uppvärmning osv påverkar som i tex radhus/villa.
men Greenely är bra tycker jag som använder de.. då kan du styra dina tunga förbrukar timmar till de billigare timmarna på dygnet. tex tvätt, disk, laddning av elbilar osv.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Stealex:

spelar det så stor roll när du bor i lägenhet? kan ha fel....
Är väl inga stora pengar att spara hur som helst när inte uppvärmning osv påverkar som i tex radhus/villa.
men Greenely är bra tycker jag som använder de.. då kan du styra dina tunga förbrukar timmar till de billigare timmarna på dygnet. tex tvätt, disk, laddning av elbilar osv.

Tror inte att de flesta känner glädje av att ge bort mer pengar än nödvändigt till företag

Permalänk
Medlem

Jag kör med rörligt avtal hos Göta Energi.
Körde via något erbjudande och får då 0kr/mån + rörligt pris.
Så i princip så billigt det kan bli.
Inte haft några problem med dom än och man får 1 timmes gratis el om dagen som dras av på Juli fakturan.

Kan rekommenderas!