Permalänk
Medlem

Digitalt lås utomhus

Sitter i tankarna att skaffa Yale Doorman till våran ytterdörr.

Det som får mig att tveka är att vi bor i ett radhus, med egen innergård som vi har en egen port till. Dvs en port där bägge sidorna är utomhus som vi idag har vanlig låscylinder på.
Min tanke blir då om det är lönt att skaffa Yale Doorman till ytterdörren ifall jag ändå måste ha med mig nycklar så fort jag ska hemifrån för jag måste ändå låsa upp / låsa porten när jag går och kommer hem.
Suttit och kollat runt lite på nätet efter något "nyckellöst" alternativ till porten också, bara något billigt skit egentligen eftersom jag ser inte någon större anledning att sätta något dyrt jättesäkert lås på porten, sitter idag en enkel billig cylinder från Biltema i porten. Vill man in innanför porten så går det att bara hoppa över den så är man inne på innergården ändå och kan röra sig fritt där. Så känns inte som det behövs något speciellt säkert lås där men vill som sagt ändå ha något lås där.

Men har inte hittat något alternativ överhuvudtaget egentligen. Säkerhetsmässigt så spelar det ingen roll om det är en 500 kronors lösning från wish eller aliexpress, så som sagt det enda som är viktigt är att det finns ett lås där.