Quiz: Fula grafikkortskartonger

Permalänk
Medlem

Mycket gissande men korten va från den tiden då jag va mest insatt i grafikkort och de olika tillverkarna så det hjälpte. Sen Matrox kortet kände man igen direkt på bilden.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Är det nu jag ska poängtera att det som åsyftas är lådor. Det är grafikkortslådor.

Kartong är ett material.

Eller?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

kunde två... matrox och Creative.... kanske för att jag haft dom två korten... gissade rätt på saphire radeon... tyckte mig känna igen deras stil.

Ärligt talat... om man känner till kartongerna så är man alldeles för insnöad.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Dinoman:

Är det nu jag ska poängtera att det som åsyftas är lådor. Det är grafikkortslådor.

Kartong är ett material.

Eller?

Man kan vara ful både på utsidan och på insidan.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Teddis:

Haha dom var ju verkligen klockrent fula allihopa

Jag vill också ge KFA2 ett jumbopris för hur de ända in i nutid visar att de inte förstår marknadsföring eller snygg design.

<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Förstår kidsen ens vad en stansad DYMO-lapp är?

Kan säga att jag ville få in dessa i quizen.
Helt vedervärdig design.

Permalänk
Medlem

Många halvchansningar som gick in trots lågt poäng. I och för sig en del som inte gick in också...

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Ostbullen:

Mitt resultat: 5/10.

Rena chansningar på den här, men tackar för ett gott skratt! Gtx280 var nog favoriten då den bröt trenden av lättklädda damer som var standard på den tiden, ge mig mer troll på mina grafikkort!

För övrigt så saknar jag lite när man fick fula bilder på sitt kort som man ändå inte såg då de var uppochner i ett chassi utan fönster. Kanske en quiz på sådanna kort?

Hade själv den här gobiten:
https://www.trustedreviews.com/wp-content/uploads/sites/54/2009/03/10270-img8360s-1.jpg

aaah, den klassiska Asus-riddaren.
Ska sägas att Sapphire höll kvar i sina lättklädda damer på förpackningarna skrämmande länge då dom fortfarande släppte såna designer när jag började i hårdvaru-retail för typ 10 år sedan.

Permalänk
Medlem

Svår quiz 5/10 men intressant/kul ändå. Typ leadteks kände jag till på basen av modell numreringen på slutet, vissa kände man till såsom Sapphire och sånt på basen av font/design men var nog svårt överlag

Blev mest förvånad av skapelserna från ASUS och Gigabyte, hade aldrig trott de företagen stått för såna dåliga designs, det är mera PNY, Point of View, Palit, KFA2 osv som jag har minne av dåliga konstverk. Överlag får man väl konstatera på denna front har nog de flesta tillverkare gjort stora framsteg på senare tid... Visst det kan finnas lite spår kvar av fåniga drakar och sånt men överlag hade nog paketen fått en mera stilren design.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Jaha ja, och

Permalänk
Gallerikonnässör

Gick som förväntat, gissade på alla men kul ändå!

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

aaah, den klassiska Asus-riddaren.
Ska sägas att Sapphire höll kvar i sina lättklädda damer på förpackningarna skrämmande länge då dom fortfarande släppte såna designer när jag började i hårdvaru-retail för typ 10 år sedan.

Jag tog den på "glasögat" även de lättklädda damerna brukade ha sådana.

Permalänk
Medlem

3/10 lolz. fan va kul dem packningar är. So bad they are good!

Visa signatur

>>X3D o sval=yeet^2!

Permalänk
Medlem

Satan vad enkelt, hade lite bråttom och klickade fel några gånger annars hade det varit 1010.

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk
Medlem

Resultatet beror på ren chansning då jag egentligen inte har koll.
Kartong nummer 2 är riktigt ful i övrigt föredrar jag något ritat på kartongen framför en stel och tråkig kartong.

Permalänk
Medlem

Tja, Asus, Creative och Matrox var hade juh dead give aways vad gäller estetik, färg, karaktärer och "ikoner" på lådan.
Blandning av chans och lite hjärngympa.

Sapphire-lådan var juh rolig!

Skönt att de flesta har städat upp på sina designkontor.

Visa signatur

Kan vara lite slö att svara på PMs, försöker kolla dagligen dock.

OS: Win 10 x64 CPU: Intel i5 11400F MINNE: Corsair Vengeance 3000mhz 32gb RGB MODERKORT: MSI MAG B560 TOMAHAWK GPU: Sapphire RX 6700 XT HDDs: Corsair MP600 Core PSU: Cooler Master MWE 750W CHASSI: Phanteks 500A (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

aaah, den klassiska Asus-riddaren.
Ska sägas att Sapphire höll kvar i sina lättklädda damer på förpackningarna skrämmande länge då dom fortfarande släppte såna designer när jag började i hårdvaru-retail för typ 10 år sedan.

Haha sedär! Det här känns som en trend som vi inte kommer se igen, vilket är lite småsynd nu när man kan se korten lättare i datorn

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Själva grafikkorten var inte mycket bättre på den tiden.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Så svårt, men ack så roligt Tack!

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem

Inte så inne på kartongerna, minns mitt Voodo2 från Power Color en gång i tiden iofs.

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem

Min sämsta quiz tror jag. Den enda jag kunde va matrox kortet 😄

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Jag är fullt nöjd med att ha varit säker på två av svaren. Resten var chansningar varav ett statistiskt rimligt antal gick hem.

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Detta är med godmarginal mitt absolut sämsta resultat i Sweclockers alla Quiz:ar.
Det inkluderar för övrigt Vässlans dödsquiz på GG-bar. @TheMadPanda.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Roligaste quiztemat på länge! Blir alldeles varm av nostalgi.

Visa signatur

CPU: 5600X - NH-D15S. GPU: 3070Ti
RAM: 16GB DDR4 3600MHz Cl 14-15-15-35.
Moderkort: MSI X570 Tomahawk.
Nätagg: Corsair RMX 850W

Permalänk
Medlem
Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Jag är speciellt nöjd med att jag lyckades pricka in Sapphire på frågan där det inte dök upp en bild

Tror att Matrox-designen var den enda jag faktiskt kände igen. Men det var helt klart nostalgi att titta på sådana "fina" gamla kartonger.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Själva grafikkorten var inte mycket bättre på den tiden.
<Uppladdad bildlänk>

Bara vetskapen att den glada mech-grodan håller i spakarna gör ju en extremt lugn i sinnet.

Visa signatur

Kan vara lite slö att svara på PMs, försöker kolla dagligen dock.

OS: Win 10 x64 CPU: Intel i5 11400F MINNE: Corsair Vengeance 3000mhz 32gb RGB MODERKORT: MSI MAG B560 TOMAHAWK GPU: Sapphire RX 6700 XT HDDs: Corsair MP600 Core PSU: Cooler Master MWE 750W CHASSI: Phanteks 500A (Svart)

Permalänk

Tur?