Permalänk
Medlem

Flex ATX

Jag köpte ett Densium 4 plus v2 nyligen.
https://densium.net/products/densium-4-plus-v2

Men jag skippade att köpa till det flex atx agget som de säljer då jag hade tänkt att mitt befintliga 350w skulle räcka till bygget.

Nu har jag ändrat mig och letar efter ett aggregat på 500-600w för att få mer utrymme. Planen är att bygget ska max gå på 400w men vill att fläkten inte ska behöva jobba för mkt pga ljudnivån!

Har sett Silverstone på Amazon finns i lager men Enhanced 7660 är slut på de flesta ställen. Finns väl på Aliexpress men tveksam om det blir bra.

Dessa agg kostar en del så jag vill gärna köpa något som blir bra!

Tips mottages varmt!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem

Silverstones modell ska vara bygg på samma som Enchance om jag inte missminner mig, ljudnivån ska vara sämre dock.
Sett att FSP har en del trevliga modeller men verkar vara helvete att få tag på, kanske kolla ställen där dom säljer serverdelar, finns nog U1 psus som passar dock får man dubbelkolla så den inte går på 100% fläkhastighet, att det lirar storleksmässigt och ev avsaknad av pci-e kontakter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberNerd:

Jag har sett den men ljudnivån ska vara hemsk, åtminstone med standard fläkten.
Det kanske går att byta fläkt men jag köper helst något jag slipper modda om, är inte bekväm med att modda nätagg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Silverstones modell ska vara bygg på samma som Enchance om jag inte missminner mig, ljudnivån ska vara sämre dock.
Sett att FSP har en del trevliga modeller men verkar vara helvete att få tag på, kanske kolla ställen där dom säljer serverdelar, finns nog U1 psus som passar dock får man dubbelkolla så den inte går på 100% fläkhastighet, att det lirar storleksmässigt och ev avsaknad av pci-e kontakter.

Ska gräva lite efter fsp. Ljudnivån måste vara ok, det får hellre bli dyrt än att datorn vrålar vid användning

Synd att det inte finns fler val, det känns som att det är många som gärna bygger små datorer, men kanske inte de minsta byggena som kräver flex atx.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Capitalk:

Ska gräva lite efter fsp. Ljudnivån måste vara ok, det får hellre bli dyrt än att datorn vrålar vid användning

Synd att det inte finns fler val, det känns som att det är många som gärna bygger små datorer, men kanske inte de minsta byggena som kräver flex atx.

Mindre byggen har ju blivit mer poppis men SFX som blivit standard, litet men inte tillräckligt.

HDPlex har även nätdelar som är mindre och passiva men då är det inga effektmonster.

Ja jag tror problemet ligger i just ljudnivån för brist på server psuer är det nog inte om man vet vart man ska leta.

Permalänk
Medlem

Är synd på sätt och vis att utbudet av flex ATX inte är större. EVGA's (may there gpu division rest in peace) Hadron chassi som dom släppte för några år sen var ett i mitt tycke otroligt snyggt och unikt chassi. Med endast stöd för just flex agg, varav dom hade 2 egna modeller på 500w som max om jag minns rätt, kan ha fel ang effekten. Idag är ju det ju inte alltför långt ifrån för vad en gpu kan dra.
Var nära på att köpa ett begagnat tills jag insåg att utbudet av agg med tillräcklig hög effekt det inte direkt fanns ett överflöd av.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Mindre byggen har ju blivit mer poppis men SFX som blivit standard, litet men inte tillräckligt.

HDPlex har även nätdelar som är mindre och passiva men då är det inga effektmonster.

Ja jag tror problemet ligger i just ljudnivån för brist på server psuer är det nog inte om man vet vart man ska leta.

HDPlex kan vara ett alternativ, jag tyckte det blev en kostsam lösning tidigare men nu kostar ett 600w Flex atx ändå 2000 sek och uppåt 😭
Så ska kolla mer även på det!

Mitt bygge är tänkt 5600x / 3060ti och ska undervolta så det behövs inte 600w men just flex atx vrålar för mkt om man inte överdimensionerar tyvärr.

Aliexpress utbud med T.F.Skywindintl känns sisådär att chansa på också.

Det är kul med små byggen så det är väl bara att tugga i sig något så jag kan bygga klart detta 😅

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig ett RX 6600 också så borde kunna gå med rätt låg watt 😊