Iphone 14 pro max vänta på black friday?

Permalänk
Medlem

Iphone 14 pro max vänta på black friday?

Tjena

Det är dags att förnya mitt abonnemang på Halebop och ta en ny telefon också.

Ska prova iPhone för första gången, av tidigare erfarenheter brukar Halebop ha bra deals på de senaste iPhone modellerna eller är det bara utgående modeller som brukar omfattas av det?

Någon som vet från tidigare black fridays jag själv har ingen aning, det kanske är lika bra att beställa en nu?

Permalänk

Har ungefär samma frågeställning: Iphone 13 nu eller vänta på BF. Borde kunna droppa en del i pris den dagen med 14 ute.

För att inte kapa din tråd: Kollade prisjakt. 13 Pro Max verkar inte ha reats ifjol.

Visa signatur

Nuvarande system 2016-:
Intel i5-4570S | ASUS H97M-E | Corsair RM550X | 16 GB DDR3 Ballistix Sport | BeQuiet Pure Rock | Samsung EVO 850 250 GB | Temjin TJ08-E | Samsung Writemaster DVD-RW | Dell S2216 21,5" @1920x1080 | Windows 7

Gamla system: https://anotepad.com/notes/kt55k5

Permalänk
Medlem

Apple är inte kända för att ha märkvärdigt mycket rea på sina produkter - speciellt inte produkter som de nyligen lanserat. Om du har tur kanske du kan få den 2-300 billigare men även det känns otroligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bigfudge:

Apple är inte kända för att ha märkvärdigt mycket rea på sina produkter - speciellt inte produkter som de nyligen lanserat. Om du har tur kanske du kan få den 2-300 billigare men även det känns otroligt.

Alright

Hur brukar det vara på abonnemangen då eller andra roliga prylar som bundlas om man förnyar eller tecknar nytt under black friday då?

Men det bundlas ingenting med iPhone lurar då heller kanske.

Hade hoppats på en apple watch på köpet te x?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dlin89:

Hade hoppats på en apple watch på köpet te x?

Tror jag aldrig sett en Apple Watch bundling, någonsin.

Nyaste Apple grejerna går sällan eller aldrig på rea, däremot brukar fjolårets modeller göra det.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Tror jag aldrig sett en Apple Watch bundling, någonsin.

Nyaste Apple grejerna går sällan eller aldrig på rea, däremot brukar fjolårets modeller göra det.

Alright jag förstår

Tack så mycket!

Permalänk
Medlem

vill man göra bra deal på senaste iphone modellerna så ska man i regel teckna abbonemang och förköpa vid/runt release. Jag tog min 14 Pro Max med ett 50GB abbonnemang hos halebop och fick gratis uppgradering till 100gb samt 2000:- rabatt på telefonen vid teckning. total rabatt på telefon och teckning uppgick till 6500:- under hela perioden.

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVP:

vill man göra bra deal på senaste iphone modellerna så ska man i regel teckna abbonemang och förköpa vid/runt release. Jag tog min 14 Pro Max med ett 50GB abbonnemang hos halebop och fick gratis uppgradering till 100gb samt 2000:- rabatt på telefonen vid teckning. total rabatt på telefon och teckning uppgick till 6500:- under hela perioden.

Jo sådan deal brukar jag kunna få till hittils de gånger jag tecknat nytt.

Ska höra vad dom kan göra när dom ringer och vill att jag ska teckna nytt det är nog snart

Men hade helst velat se ett par schyssta hörlurar eller en Apple Watch med i dealen.

Många android märken som Samsung och Sony skickar ju med sånt, sen har jag hört att Halebop kan köra 100 kr rabatt i månaden på själva abonnemanget om man tecknar vid black friday men det är bara vad jag har hört.

Permalänk

Som sagt glöm rabatt på den. Jag tycker senare man ska se på hela kostnaden och inte fokusera så mycket på rabatt om man köper saker som man annars inte skulle köpa.

Nu dröjer det lite väl länge innan iPhone 15 släpps och det blir för lång tid att vänta för de flesta, men till våren så skulle jag inte köpa 14 för fullpris när dens laddkontakt snart räknas som obsolete när den inte kommer säljas på nya hårdvaror.

Permalänk
Medlem

Nu är det ju så nära till BF så du kan ju lika gärna vänta om du nu inte har skriande behov (ex att dina gamla lur är trasig).

Men oftast, gällande reor generellt inklusive BF, så är det sällan rea på EXAKT den prylen. Det lär vara någon iphone som reas ut hyffsat billigt men kanske inte exakt 14 PRO MAX 512 GB.

Förra året så tror jag den bästa iphonedealen var iPhone XR för 2990 kronor.
Sällan det är någon särskild kampanj på iPhones.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Som sagt glöm rabatt på den. Jag tycker senare man ska se på hela kostnaden och inte fokusera så mycket på rabatt om man köper saker som man annars inte skulle köpa.

Nu dröjer det lite väl länge innan iPhone 15 släpps och det blir för lång tid att vänta för de flesta, men till våren så skulle jag inte köpa 14 för fullpris när dens laddkontakt snart räknas som obsolete när den inte kommer säljas på nya hårdvaror.

Skrivet av PlogarN97:

Nu är det ju så nära till BF så du kan ju lika gärna vänta om du nu inte har skriande behov (ex att dina gamla lur är trasig).

Men oftast, gällande reor generellt inklusive BF, så är det sällan rea på EXAKT den prylen. Det lär vara någon iphone som reas ut hyffsat billigt men kanske inte exakt 14 PRO MAX 512 GB.

Förra året så tror jag den bästa iphonedealen var iPhone XR för 2990 kronor.
Sällan det är någon särskild kampanj på iPhones.

Alright tack för eran input

Lika bra att beställa en snarast Halebop hör av sig då och förhandla till sig lite mer surf eller någon krona rabatt på abonnemanget då 😊