Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

CD-bränning funkar ej - iMac

Permalänk

CD-bränning funkar ej - iMac

Har en iMac från 2011 och försöker bränna musikfiler på CD. När jag använder iTunes för att skriva en ljud-CD säger den att skivan inte längre är tom men den kan inte läsa något från den. När jag väljer data-CD misslyckas skrivningen och den förblir tom.

Tack på förhand för tips!

Permalänk
Bildexpert 📺

10 år gamla CD-enheter tenderar att vara opålitliga optiskt och mekaniskt. Minns att jag hade liknande problem med flera optiska enheter i takt med att de åldrades.

Permalänk
Medlem

Om det är separata låtar du ska bränna ska du välja "Audio CD / Musik CD" inte DATA CD

Nu vet jag inte hur det ser ut / fungerar i iTunes men med ett vanligt CD-brännarprogram är det det man väljer.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

10 år gamla CD-enheter tenderar att vara opålitliga optiskt och mekaniskt. Minns att jag hade liknande problem med flera optiska enheter i takt med att de åldrades.

Skrivet av sp1k3n:

Om det är separata låtar du ska bränna ska du välja "Audio CD / Musik CD" inte DATA CD

Nu vet jag inte hur det ser ut / fungerar i iTunes men med ett vanligt CD-brännarprogram är det det man väljer.

Tack för svar. Om det är så att enheten är körd. Har ni koll på den billigaste externa brännaren som är kompatibel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurker2000:

Tack för svar. Om det är så att enheten är körd. Har ni koll på den billigaste externa brännaren som är kompatibel?

typ alla med usb jag testat funkar, eller apples egna om du nu måste.

Permalänk
Medlem

Webhallen har den här för CD / DVD, macOS kompatibel för 309:-

LG Slim Extern DVD-Brännare
https://www.webhallen.com/se/product/329170-LG-Slim-Extern-DV...

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Finns ju externa att köpa med stöd för Mac, Apple har till och med en egen som jag en del år på nacken. Så det finns nog bättre alternativ.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av boibo:

typ alla med usb jag testat funkar, eller apples egna om du nu måste.

Skrivet av sp1k3n:

Webhallen har den här för CD / DVD, macOS kompatibel för 309:-

LG Slim Extern DVD-Brännare
https://www.webhallen.com/se/product/329170-LG-Slim-Extern-DV...

Skrivet av RVX:

Finns ju externa att köpa med stöd för Mac, Apple har till och med en egen som jag en del år på nacken. Så det finns nog bättre alternativ.

Grymt! Blir nog den då.

Permalänk
Medlem