PSVR2 - diskussionstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Uppdatera gärna med lite intryck när du testat att köra lite GT7 i VR. Är sugen på en liknande setup med playseat challenge + G923 eller T300.

Absolut! GT7 uppdateringen för VR kom ut idag. Hade hopp om att kanske headsetet hade kommit fram 1 dag tidigt så man kunnat köra idag, men det verkar inte så.

Måste säga att jag är nöjd med Playseat Challenge. Stod mellan den eller vikbara stolen från Next Level Racing. Mätte garderoben för att kunna lägga in den där och kunde inte vara en stol bredare än 58cm. Playseat Challenge är 54cm bred jämfört med Next Levels på över 70cm bredd. Man får mer bredd med Next Levels stol, men tydligen är den inte så enkel att vika ihop om man kollar på recensioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Köpte ju min från Spelbutiken för 6800kr (den utan horizon). Min har tydligen skickats från Danmark 😄

Haha, samma här! Jag bor i Skåne så hade kunnat köra över till terminalen i Greve utanför Köpenhamn för att hämta den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Läste en recension som säger att "bromsen är stenhård" och att gasen inte har någon känsla med G923, är det något som du reagerat på? Om pedalerna är rätt kassa på båda så känns det ändå ganska jämt, typ bättre rattande vs mer realistisk skak låter det som.

En broms som inte är hård är dålig.
Bromspedalen ska inte helst inte röra sig. Du bromsar med muskelminnet av hur hårt du behöver trycka. Rätt mycket jobbigare att hålla koll på och komma ihåg hur långt du trycker pedalen

Min bromspedal tar 90kg tryck för max utslag men finns dem som tar 140kg osv.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Köpte ju min från Spelbutiken för 6800kr (den utan horizon). Min har tydligen skickats från Danmark 😄

Bra deal. Jag funderar faktiskt på att sälja Horizon eftersom det fått så ljumna betyg. Lär komma på Plus för eller senare.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Bra deal. Jag funderar faktiskt på att sälja Horizon eftersom det fått så ljumna betyg. Lär komma på Plus för eller senare.

Ja alltså jag hade även bundlen från komplett för 7390kr men kände att den inte var värd att behålla eftersom hoppet ner till 6800kr är ju 600kr. Horizon är för mig inte värd det. Jag är övertygad om att den kommer gå att köpas för 300kr eller under det till en Sale framöver.

Det som gjorde att jag kände att mitt beslut var ännu mer rätt är att just Horizon verkar vara typ 80% klättra. Inget fel i just klätterdelen för det kan väl vara kul men inte så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Posten och Webhallen har inte uppdaterat sin status sedan den 16:e och snart har halva arbetsdagen gått.
Hoppas bara att Posten har registreringsproblem som vanligt och att paketet är påväg. Står "Vi har fått en beställning på en leverans till dig. Spårningsinformationen uppdateras när försändelsen har ankommit till PostNord.".

Samma för mig, men webhallen brukar väl inte skicka paketen för typ 18 eller nått, så dröjer detsäkert någon timme eller två innan det registrerats hos postnord. Så ge det fram till en 20-21 så borde det ju ha hänt nått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Posten och Webhallen har inte uppdaterat sin status sedan den 16:e och snart har halva arbetsdagen gått.
Hoppas bara att Posten har registreringsproblem som vanligt och att paketet är påväg. Står "Vi har fått en beställning på en leverans till dig. Spårningsinformationen uppdateras när försändelsen har ankommit till PostNord.".

Minns att jag varit med om något liknande och det skedde ingen uppdatering förrän riktigt sent på kvällen. Alltså 22/23:00. Och jag hade paketet dagen efter.

Permalänk
Medlem

Superpepp på PSVR2 och kommer köpa men har inte tid att spela just nu iaf så kan vänta några månader...

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Avstängd

Ja ska åka och hämta mitt PSVR2 på webhallen i morgon direkt när dom öppnar. Köper med Horizon tänkte snåla bort det först, men va f*n gör det om 10år, har köpt o laddat ner ett par spel till samt uppdaterat GT7.

Permalänk

Beställde mitt från inet idag och det skickades idag också med företagspaket så har det imorgon. Ska bli spännande att testa.

Visa signatur

Fractal Design North Svart TG * AMD Ryzen 9 7950X3D 4.2 GHz 145MB * ASUS ROG Crosshair X670E Hero * G.Skill 128GB (4x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo * Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 * ASUS ROG Ryuo III 240 A-RGB * ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X OC Edition * be quiet! Dark Power 13 1000W * ASUS ProArt PA32UCX-K * Dali Mentor Menuet SE 2.0 * Windows 11 Pro x64 Canary Insider

Permalänk
Medlem

Fick precis en uppdatering från postnord om mitt PSVR2 som jag beställt från Komplett och nu står det beräknat leveransdatum imorgon så det verkar lovande.

Permalänk

Webhallen skickade mitt VR den 16:e, idag började det uppdateras på Postnords appen, innan idag så skulle jag få det som imorgon den 22 feb, nu fick jag en uppdatering att jag inte får det förrän den 23:e. Riktigt jävla dåligt av Webhallen faktiskt, fattar inte hur svårt det ska vara att skicka paket i tid så man får det på release dagen. Om det nu ska strulas av PostNord så skicka då det en dag tidigare. Webhallen förlorar snart mig som kund, efter alla dessa trogna år man handlat där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vincent78:

Webhallen skickade mitt VR den 16:e, idag började det uppdateras på Postnords appen, innan idag så skulle jag få det som imorgon den 22 feb, nu fick jag en uppdatering att jag inte får det förrän den 23:e. Riktigt jävla dåligt av Webhallen faktiskt, fattar inte hur svårt det ska vara att skicka paket i tid så man får det på release dagen. Om det nu ska strulas av PostNord så skicka då det en dag tidigare. Webhallen förlorar snart mig som kund, efter alla dessa trogna år man handlat där.

Samma här, men blev förflyttad till Fredag.
Otroligt dåligt av webhallen. Jag tom mailade och bad om att dom skickar tidigare flr det är alltid en dag extra leverans till mig.
Dom svarade att ja jag skulle ha det imorgon 😡

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Skrivet av Molotov:

Samma här, men blev förflyttad till Fredag.
Otroligt dåligt av webhallen. Jag tom mailade och bad om att dom skickar tidigare flr det är alltid en dag extra leverans till mig.
Dom svarade att ja jag skulle ha det imorgon 😡

Sjukt dåligt, man borde fan bli kompenserad för sånt här strul. Dom håller inte vad dom lovar när det gäller förbokningar, dom strula med min förbokning av God of War Ragnarök också, och nu detta med PSVR 2. Kommer inte förboka något från dom mer tyvärr. Lider med dig att vänta ända till fredag, sjukt!!!

Permalänk
Medlem

Förbeställde direkt när det annonserades men avbeställde faktiskt. Lite dyrt och inget direkt spel som jag är taggad på så kan lika gärna vänta. Kommer det PC kompatibilitet så blir det ett köp, men innan dess blir det nog inget.

Permalänk

Jag verkar ha haft tur, PSVR2 från Komplett är beräknat att komma till utlämningsställe idag.

Permalänk
Medlem

Förbeställ aldrig hos elgiganten om ni vill ha sakerna på releasedagen...

Permalänk
Medlem

Nej man gjorde helt klart fel med Webbhallen, skulle beställt på Inet. Det är ju endå min goto online butik. Vet inte varför jag valde webbhallen men jag tror Inet markerade att PSVR2 var "slut snabbt" men webbhallen var fortfarande tillgänglig.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Ser ut att bli leverans från Komplett idag. Inte hela världen om det skulle bli försenat en dag men surt för er som beställt från elgiganten & webhallen och inte fått något besked om leverans alls.

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poza:

Förbeställ aldrig hos elgiganten om ni vill ha sakerna på releasedagen...

Beställde från Elgiganten skickades igår kväll är ute för utkörning nu.

Permalänk
Medlem

Köpte via MediaMarkt utan Horizon. Fick precis sms att den finns att hämta på utlämningsställe.
Är dock sugen på Horizon men har inte hittat att köpa det löst än 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av SWiiT:

Köpte via MediaMarkt utan Horizon. Fick precis sms att den finns att hämta på utlämningsställe.
Är dock sugen på Horizon men har inte hittat att köpa det löst än 🤔

Det kan bara köpas på PS-store till den nätta summan av 739kr

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Skrivet av Molotov:

Nej man gjorde helt klart fel med Webbhallen, skulle beställt på Inet. Det är ju endå min goto online butik. Vet inte varför jag valde webbhallen men jag tror Inet markerade att PSVR2 var "slut snabbt" men webbhallen var fortfarande tillgänglig.

Precis fått bekräftelse att upphämtning är bokad och leverans sker mellan 16-22 idag (Budbee från Webhallen). Min order låg fortfarande som obehandlad för en timme sedan så det ser ut som Webhallen skickar ut förbeställningarna helt korrekt.

Har du valt ett långsammare fraktalternativ eller bor du så att det inte finns något alternativ med leverans samma dag? Då är det ju trist att inte kunna få det på releasedagen men om Sony inte tillåter att det skickas ut förrän idag så är det svårt för Webhallen eller någon annan butik att kunna lösa det. Beror ju då mest på om de vågar trotsa Sony och posta leveranser i förväg för att de ska levereras på exakt rätt dag och det blir ju lätt en situation som är svår för dem att förklara ifall en leverans går snabbare än beräknat och kommer fram före releasedagen.

Visa signatur

i7-13700K, ASUS ROG Z790 Hero, 64 GB Corsair Dominator CL36, Gigabyte Gaming OC GeForce RTX 4090, Samsung 990 Pro SSD 2TB M.2, Samsung 870 QVO 8 TB SSD, Corsair iCUE 7000T chassi, ASUS ROG Thor II 1200W, Corsair iCUE H150i Elite, Asus 32" Mini LED 4K PG32UQX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mathias71:

Precis fått bekräftelse att upphämtning är bokad och leverans sker mellan 16-22 idag (Budbee från Webhallen). Min order låg fortfarande som obehandlad för en timme sedan så det ser ut som Webhallen skickar ut förbeställningarna helt korrekt.

Har du valt ett långsammare fraktalternativ eller bor du så att det inte finns något alternativ med leverans samma dag? Då är det ju trist att inte kunna få det på releasedagen men om Sony inte tillåter att det skickas ut förrän idag så är det svårt för Webhallen eller någon annan butik att kunna lösa det. Beror ju då mest på om de vågar trotsa Sony och posta leveranser i förväg för att de ska levereras på exakt rätt dag och det blir ju lätt en situation som är svår för dem att förklara ifall en leverans går snabbare än beräknat och kommer fram före releasedagen.

Det är postnord jag använder mig av. Det är alltid leverans 1 dag extra från södra sverige hit upp.
Problemet jag har är att jag mailade webhallen om detta, dom svarade i torsdags att paketet skickas på måndag så jag skulle ha det idag.
Igår på morgonen kom det dock först upp i postnord-appen att det faktiskt var på väg men Torsdag som leveransdatum, senare igår på kvällen så ändrades det sen till Fredag.
Webhallen skyller på Postnord idag nu när jag mailade och frågade hur dom kunde "klanta sig", ja inget att göra antar jag. Dom skrev att ibland kan det stå senare leveransdatum och så kommer det tidigare endå och det är väll sant, det har jag också råkat ut för att Postnord tracking inte är riktigt 100.

Har endå inte så mycket tid att spela innan helgen men det hade ju varit kul att hinna köra nån timma redan idag och imorgon

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Det kan bara köpas på PS-store till den nätta summan av 739kr

Såg det, men det var inte billigt

Permalänk
Medlem

Fick meddelande om att mitt kom fram till utlämningsstället 10:01.
Köpte från Webhallen. Deras system har visat många fel, men jag fick det i tid i alla fall(tror att jag fått dem via PS Plus).

Taggad inför kvällen, har köpt Thumper och Rez:infinite nu, var billiga ifall man hade dem innan.
Sugen på Tetris:effect, men 420Kr känns mycket, väntar nog på REA framöver.

Så nu har jag:

-RE8
-After the fall
-No mans sky
-Pistol Whip
-Synthriders: All in inclusive edition
-Thumper
-Rez:Infinite

Kommer nog köpa någon CS klon och det är 20% på What the bat just nu, så man är lite sugen. Annars så tror jag att jag kommer avvakta lite och hoppas på påskrea eller något liknande. Light brigade och många andra titlar ser kul ut.

Permalänk
Medlem

Min från komplett kom fram till mitt utlämningsställe nyss \m/

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Torsdag står det nu. Beställde från Spel&Sånt, tack Postnord?

Är rejält sugen på bergsklättring nu, hoppas paketet är välembalerat.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Komplett skickade utan ytterbox. Känns ju sådär.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Komplett skickade utan ytterbox. Känns ju sådär.

<Uppladdad bildlänk>

Lite tråkigt, speciellt när så många leveransbolag nu för tiden bara slänger paketen vid porten till huset. Det där hade blivit stulet direkt hos mig.

Men grattis till att du fick det så snabbt.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB