Hyperkin återupplivar Xbox 360-kontrollen

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Jag håller med dig om nackdelarna, men du missar fördelarna:
- Den gick ofta att få tag på billigt, speciellt den trådade. Oavsett modell var de oftast mycket billigare än PS3-kontrollerna.
- Den håller extremt mycket bättre än PS3-kontrollerna. Har inte haft en 360-kontroler som gett upp i en enda knapp.
- Batterierna var lika dåliga efter några år som PS3-kontrollern, men till skillnad mot den kunde man driva 360-versionen med vanliga laddningsbara R6-batterier (+ att den finns i trådad version utan batteriproblem.)
- Det var länge den enda kontrollern med någorlunda vettigt PC-stöd.
- Den är bekväm och har de knappar som behövs.

Som helhet tycker jag det är en av de mest lyckade kontrollerna som lanserats och var utmärkt för sin tid. Numera finns dock flera bättre val för de flesta, men har fortfarande en trådad 360-kontroller som huvudsaklig PC-kontroller just för att den aldrig strular, varken i hårdvara eller mjukvarustöd.

Allt det stämmer ju jämfört med PS3 kontrollen.. men frågan är väl varför man idag skulle vilja ha just en 360 kontroll istället för de nya XBOne kontrollerna som också fungerar utmärkt till PC. Känner inte att 360 kontrollen egentligen var bättre på något sätt så det enda den här tillför verkar vara som ett billigare alternativ till de officiella kontrollerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Allt det stämmer ju jämfört med PS3 kontrollen.. men frågan är väl varför man idag skulle vilja ha just en 360 kontroll istället för de nya XBOne kontrollerna som också fungerar utmärkt till PC. Känner inte att 360 kontrollen egentligen var bättre på något sätt så det enda den här tillför verkar vara som ett billigare alternativ till de officiella kontrollerna?

Enda anledningen att köpa 360-kontroller idag är om man får tag på någon så billigt som de ibland reats ut för. Eventuellt kanske om man tycker den är skönare i handen. Annars är XBOne-kontrollern lika bra eller bättre på allt och minst lika välfungerande på PC. Jag ser inte vem som skulle vilja köpa Hyperkins nyversion, men lyckades de sälja the Duke (troligtvis den sämsta förstaparts-kontroller jag ägt, och inte ens MS verkade vara nöjda med den) så kanske det finns marknad för denna också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Enda anledningen att köpa 360-kontroller idag är om man får tag på någon så billigt som de ibland reats ut för. Eventuellt kanske om man tycker den är skönare i handen. Annars är XBOne-kontrollern lika bra eller bättre på allt och minst lika välfungerande på PC. Jag ser inte vem som skulle vilja köpa Hyperkins nyversion, men lyckades de sälja the Duke (troligtvis den sämsta förstaparts-kontroller jag ägt, och inte ens MS verkade vara nöjda med den) så kanske det finns marknad för denna också?

Det finns alltid ”det var bättre förr”-människor

Permalänk
Medlem

Undrar om den kommer att ha en av tidernas sämsta D-pad?
För annars så är det ju inte en 360 kontroller!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av urban22:

Bara jag som tyckte att 360-kontrollern var ganska medioker? Slappt och imprecist styrkors, hala spakar som nöttes fort, svampiga bumpers. Xbox One-varianten (särskilt v2 och elite) är en förbättring på alla sätt och vis, tycker jag!

Håller fullkomligt med!

För mig som huvudsakligen använde den för 2D plattformare som styrs med D-paden kan det mycket väl vara den i särklass sämsta handkontrollen jag någonsin ägt.

I övrigt är den okej, xbone kontrollen var dock bättre på alla sätt och vis

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Undrar om den kommer att ha en av tidernas sämsta D-pad?
För annars så är det ju inte en 360 kontroller!

Har du spelat med "the Duke" (första versionen av original-xboxens kontroll)? Jämfört med den var 360-kontrollerns D-pad ett rejält steg upp. Fortfarande långt ifrån en bra D-pad, men i.a.f. någorlunda användbar.

Permalänk
Medlem

Första feta kontrollen och Fuzion Frenzy, det var tider det. Den som hade S-modellen för "japanska händer" (som var anledningen till att den togs fram) vann, eftersom man slapp släpa runt på en imperial stardestroyer.

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zirgo:

Här inaktivera/aktivera lös mitt problem.

<Uppladdad bildlänk>

För mig ser det tyvärr ut så här i Windows 11:

Någon som har något tips?

Permalänk
Medlem

DualShock 4 är överlägsen ihop med Ds4windows. Ser ingen anledning att köpa en Xbox kontroll igen.

Visa signatur

CPU: Intel i9 13900K 5.6Ghz, GPU: MSI 4090 SUPRIM X, MB: Gigabyte z790 Aorus Elite, Minne: 32Gb Corsair Vengance 6000mhz, Chassi: Fractal Design 7 Compact, Disk: Kingston kc3000 2tb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompatomp:

DualShock 4 är överlägsen ihop med Ds4windows. Ser ingen anledning att köpa en Xbox kontroll igen.

För mig finns en väldigt stor anledning och det är att DS4, likt övriga DS, är bedrövligt obekväm och har helt fel plats på vänstra spaken. Det har jag tyckt sen dom släppte sin första variant, blir aldrig kompis med den.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450