Permalänk
Medlem

Moderkortsproblem, ingen bild.

Tjo! Sitter hos min kusin och försöker hjälpa honom att få igång hans nya dator. Allt sitter rätt och så men vi får ingen bild... Har provat med 3 olika grafikkort (2 AGP 1 PCI) och 2 olika skärmar men ändå ingen bild.. Hittar inga jumpersettings som ska ändras heller eller ngt. Moderkortet är ett EPoX EP-8RDA+ nForce2. Någon som vet vad det kan vara för fel? Allt annat startar (HDD, CPU fläkt, GPU fläkt) så det måste ju vara moderkortet som kruppar... Hjälp!

Visa signatur

blah

Permalänk
Medlem

kolla om processorn sitter rätt.
Låter som en krossad core
Din kusin lär inte bli glad

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jjag har oxå ett sådant moderkort, men jag tror det är minnena som har fackat sig!
min skärm stängs när jag har stält in minnena fel!
tästa sätt i annat minne sålänge

Visa signatur

från mig(andreas)

Permalänk

kolla så att HD kablar och sånt sitter 100% säkert... och att kablarna som är till HD led, Power Led och mm att dom sitter helt rätt

Visa signatur

- AMD Ryzen 7 5700X3D -
- Asus TUF Gaming B550 -
- Fury Beast 32GB-
- Asus RTX 4060 Dual OC Evo -
- Asus TUF Gaming 850W -

Permalänk

Vad har du för minnen? Vad jag har förståt så är det många personer på detta forum som har problem med twinmos minnen och Epox moderkort, så om det är ett twinmos minne så testa ett annat och återkom med resultaten.
Har själv samma problem fast med ett Msi k7n2 och twinmos minne.

Permalänk
Medlem

weoo.... jag "har" oxå ett MSI K7N2 DELTA som jag inte heller fick bild på... provade en jävla massa grafikkort, 2 CPU, minnerna på olika ställen, ja och nyss skickade jag tillbaka moderkortet till KOMPLETT.SE... och dom jävlarna hittade inget fel på det... så jag får betala en jävla massa och får tillbaka samma skit,, nån som vet vad felet är. skulle vara tacksamm för alla inlägg!

Visa signatur

[-] i7 4770k @ 4.2 [-] ASRock Z87 Extreme4 [-] DDR3 16gb [-] ASUS Radeon R9 290 OC x2 [-] Corsair RM850 [-] Anidees AI Crystal Cube

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yb3r
weoo.... jag "har" oxå ett MSI K7N2 DELTA som jag inte heller fick bild på... provade en jävla massa grafikkort, 2 CPU, minnerna på olika ställen, ja och nyss skickade jag tillbaka moderkortet till KOMPLETT.SE... och dom jävlarna hittade inget fel på det... så jag får betala en jävla massa och får tillbaka samma skit,, nån som vet vad felet är. skulle vara tacksamm för alla inlägg!

Lite sent inlägg va? hehe jag postade 07-24 lol....
Men har du också twinmos original minnen eller?
Andra på forumet verkar kuna köra med twinmos minnen med likadana moderkort men jag har märkt att dom inte var cas 2 som mig utan cas 2,5 så man vet aldrig kanske kan vara det?
Har du cas 2 också?

Ska iofs beställa ett ASUS A7N8X deluxe om ett par dar.