Kan man använda HTACCESS på Bahnhofs webbserver för att manipulera domän?

Permalänk
Inaktiv

Kan man använda HTACCESS på Bahnhofs webbserver för att manipulera domän?

Jag har gratis webbhotell hos Bahnhof fast dock bara på 3 GB, vilket är perfekt för min hemsida. Jag undrar bara finns det möjlighet att manipulera domänen med en HTACCESS fil så att privat.bahnhof.se/länk blir mindomän.se istället? Jag ville fråga här först innan jag laddar upp en och börja programmera i HTAccess filen.

Jag provade googla om information angående deras webbhotell men det var inte så mycket som kom upp angående det här.

Permalänk
Medlem

Kan du inte fråga Bahnhof?

Visa signatur

Här nere kan man skriva lite olika saker.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kaimor:

Kan du inte fråga Bahnhof?

De tar ju alltid sån tid på sig i chatten.

Permalänk
Medlem

Om jag var du hade jag satt upp ett konto och "dindomän.se" på cloudflare först. (Du behöver bland annat använda de nameserver du får av cloudflare på dindomän.se - tar oftast 30-60min att få effekt.

Du klarar dig på gratiskonto - du använder sen cloudflare som en slags reverse proxy, dvs under DNS-delen på cloudflare pekar dindomän.se mot privat.bahnhof.se/länk.

Om jag förstått dig rätt så borde detta uppnå det du vill (det finns mängder av guider på nätet)

Visa signatur

AMD 7800X3D | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | MSI GeForce RTX 4080 SUPER 16GB | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB 6000MHz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon347081:

Jag har gratis webbhotell hos Bahnhof fast dock bara på 3 GB, vilket är perfekt för min hemsida. Jag undrar bara finns det möjlighet att manipulera domänen med en HTACCESS fil så att privat.bahnhof.se/länk blir mindomän.se istället? Jag ville fråga här först innan jag laddar upp en och börja programmera i HTAccess filen.

Jag provade googla om information angående deras webbhotell men det var inte så mycket som kom upp angående det här.

Nej det är inget man confar i den filen utan man måste lägga upp en conf-fil i sites-available.