Asus ROG Azoth får smörjningspaket och utbytbara brytare

Permalänk
Melding Plague

Asus ROG Azoth får smörjningspaket och utbytbara brytare

Bland Asus nya ROG-märkta tillbehör står superlätt mus och tangentbord med hotswap och fullspäckat verktygspaket ut.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Smörja brytarna? Känns som en geggaklump av olja o damm inom snar framtid. Eller ska man ta ut o rengöra varje brytare grundligt en gång i månaden?

Ibland är jag glad att jag inte är SÅ nördig

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Smörja brytarna? Känns som en geggaklump av olja o damm inom snar framtid. Eller ska man ta ut o rengöra varje brytare grundligt en gång i månaden?

Ibland är jag glad att jag inte är SÅ nördig

Absolut ingen fara att köra med smörjda brytare.
Gör bara känslan ännu bättre när man skriver.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Smörja brytarna? Känns som en geggaklump av olja o damm inom snar framtid. Eller ska man ta ut o rengöra varje brytare grundligt en gång i månaden?

Ibland är jag glad att jag inte är SÅ nördig

@talonmas

Man kanske kan diska de och sen smörja upp?

Jag brukar bada/duscha av mitt tbord ibland Corsair K65 rapidfire.
Öppnar upp och åter det torka någon vecka bara.

Kan de inte göra tbord med centralsmörjning, en tank man fyller på med smörjmedel och sen en pump som pumpar ut rätt mängd till brytarna.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Smörja brytarna? Känns som en geggaklump av olja o damm inom snar framtid. Eller ska man ta ut o rengöra varje brytare grundligt en gång i månaden?

Ibland är jag glad att jag inte är SÅ nördig

Smort mina brytare för 2 år sen och har inte haft några problem sedan dess.

Körde förresten på den där Keychron K8 med Gazzew Bobagum silent brytare. Världens tystaste brytare efter det! Skön känsla också.

Permalänk
Medlem

Jag läste snöröjningspaket…

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Lyssnade på ljudet från andra medier och det lät ju bra. Bättre än företag som Keychron som räknar mer att deras kunder ändå öppnar upp deras tangentbord, så då får man inte räkna med bra ljud out of the box tydligen. Iqunix vet jag gör ett bra jobb med custom känslan direkt ur lådan.

Permalänk
Hedersmedlem

3200 svenska riksdaler för tangentbordet?! 1700 svenska riksdaler för musen?! Galenskap!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

3200 svenska riksdaler för tangentbordet?! 1700 svenska riksdaler för musen?! Galenskap!

Tja vill man ligga på topp så... Min första mus gick på ca 3.500 SEK och det var runt 1985 så närmare 1/2 månadslön efter skatt.

Permalänk

Tycker inte priset är så farligt. Det kostar att ligga på topp!
Byggde ett eget tangentbord förra julen som jag blev väldigt nöjd med. Köpte ett Glorious GMMK Pro 75% Barebone, importerade Silent Alpaca brytare från Holland som jag smörjde och la in en plastfilm för att tysta dom ännu mer. Totalt använder jag 83st brytare så det tog sin lilla tid. Men ett roligt projekt med ett fantastiskt tyst och mjukt tangentbord som resultat och jag kan rekommendera alla som har tid och pengar över att bygga ett eget tangentbord.

Permalänk
Medlem

För den prislappen förväntar jag mig iallafall ett case helt i aluminium, men botten delen är plast (!)
Bara ren snålhet.
Annars verkar faktiskt musen intressant. Får bli att hålla koll på recensioner.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

För den prislappen förväntar jag mig iallafall ett case helt i aluminium, men botten delen är plast (!)
Bara ren snålhet.
Annars verkar faktiskt musen intressant. Får bli att hålla koll på recensioner.

Ärligt talat jag fattar inte heller varför man snålar. Metall is the way to go.

Permalänk
Medlem

Torr grafit som smörjmedel funkar väldigt bra när du inte vill få in smuts och damm som kan krångla. Vill man sedan ha top notch smörjmedel så vet jag bara ett. Metaflux 70-81, https://nordic.nu/sv/vare/metaflux-70-81-spray-400-ml/ sen om just denna är för metall.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

Fick precis hem mitt tangentbord idag och första intrycken är väldigt positiva! Enda jag dock inte riktigt gillar är ljudet jämfört med min GMMK Pro med Black Ink V2s, men gissar att det främst beror på rätt tunna keycaps (svårt att tror att dessa är double shot PBT).

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undesired_hero:

Ärligt talat jag fattar inte heller varför man snålar. Metall is the way to go.

Om man stänger in en trådlös sändare/mottagare i metall så funkar den inte så bra. Skulle gissa att det är därför de kör plast.

Jag har aldrig varit intresserad av ett Asus tgb innan detta, men det låter riktigt intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thadriem:

Om man stänger in en trådlös sändare/mottagare i metall så funkar den inte så bra. Skulle gissa att det är därför de kör plast.

Jag har aldrig varit intresserad av ett Asus tgb innan detta, men det låter riktigt intressant.

Absolut håller med. Går helt åt rätt håll än dessa halvdana tangentbord som vi matas med av razer och alla.