Veckans fråga: Vilket PC-spel ser du mest fram emot i år?

Permalänk
Melding Plague

Veckans fråga: Vilket PC-spel ser du mest fram emot i år?

Enligt SweClockers blev Elden Ring förra årets bästa spel, men vilken titel ser du mest fram emot i år?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ark 2 eller Baldurs Gate 3 såklart!

Permalänk
Medlem

Sons of the Forest!!!!!!!!!!!!

Uppföljaren till The Forest, ser onekligen bra ut det jag sett än så länge. Bara hoppas på att det inte blir en flopp och mer förseningar. Tar ju dock hellre fler förseningar än ett fruktansvärt buggigt/ospelbart spel såklart

Permalänk
Medlem

Sons Of The Forest

Personligen blir det Sons Of The Forest, men ser även väldigt fram emot andra som Hogwarts Legacy.
Det lades upp en video nyligen där en snubbe fick en sneak peak och gick lite igenom vad som är annorlunda i Sons Of The Forest, och det hela verkade spännande, speciellt AI-aspekten. Hade väldigt kul med The Forest, så det blir roligt att pröva denna härnäst

Permalänk
Medlem

Inte säkert om det är final release i år, tvekar nog på det.. Men Storm Gate-betan drar igång mid-2023 så det är jag överlägset mest hypad över

Permalänk
Medlem

Diggade Dead Island men fanns en del buggar/glitchar så hoppas verkligen Dead Island 2 blir mycket bättre.

Älskade Dead Island Trailern till första spelet:

Längtar dock fortfarande på att Half Life 3 ska få ett release datum

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Diablo 4 såklart, men även

Permalänk
DingDongerMcDongface

Det fick bli en röst på Starfield, men allra mest längtar jag till nästa Dragon Age (som verkar få namnet Dreadwolf). Meeeeeeeen det ser ut att dröja till tidigast 2024, så jag får fortsätta vänta.

Permalänk
Medlem

Baldurs Gate 3 har jag sett fram emot länge men hur blir det med Dragon Age 4? Fast det kanske inte ska släppas i år?

edit: Såg inte landmarks kommentar om det (förrän nu).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krilon:

Uppföljaren till The Forest, ser onekligen bra ut det jag sett än så länge. Bara hoppas på att det inte blir en flopp och mer förseningar. Tar ju dock hellre fler förseningar än ett fruktansvärt buggigt/ospelbart spel såklart

Hear, hear.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Blev en röst på The Last of Us, men har även längtat efter Baldur's Gate länge nu, så var ett svårt val att bara välja ett spel

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Wo Long: Fallen Dynasty här (Nioh 3 dock annan setting) som jag ser mest fram mot här, glad att man slipper vänta ett år efter Playstation release den här gången då det kommer till pc dag 1 början på Mars.

Utöver det så väntar man skarpt på The Legend of Heroes: Trails to Azure som också släps i Mars.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Diablo IV
Armored Core VI

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
  • Nivalis

  • Manor Lords

  • Songs of Glimmerwick

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Minecraft 1.20

Permalänk

System Shock
Cyber Knights: Flashpoint
Baldur's Gate 3

Visa signatur

dator intel comet lake-s 10850k, asus rog strix oc 3090, asus z490 maximus xii hero, 2x16gb g.skill trident z 3600mhz cl16-16-16-36, kingston a2000 m.2 1tb, fractal design define 7 compact, corsair ax1000 v2 titanium, noctua nh-u12a
skärmar alienware aw2721d, panasonic tx-55fz800e
styrenheter logitech g pro wireless, logitech g915 tkl linear, xbox elite wireless controller series 2
ljud usb -> dac topping d70s -> amp arcam rhead -> sennheiser hd650, sennheiser hd600, akg k712 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segafreakone:

Älskade Dead Island Trailern till första spelet:

Åh jäklar vilka minnen, jag var otroligt hype för Dead Island! Trailern tog mig verkligen tillbaka till typ 2010/2011 haha.

När spelet väl kom tyckte jag dock inte det var så bra

Jag är nog mest taggad på Hogwarts Legacy eller Sons of the Forest.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem

Wolf Among us 2

Permalänk

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

Permalänk
Medlem

1. Diablo 4
2. Party Animals
3. Hogwarts Legacy

Permalänk
Medlem

En del jag ser fram emot i år faktiskt, Diablo 4, Hogwarts Legacy, Star Wars Jedi Survivor, The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, Starfield och även Phantom Library DLC till Cyberpunk

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Som Ark spelare med 1000 tals timmar i Ark - ARK 2 såklart.

Permalänk
Medlem

Utan tvekan Diablo 4! Är gryyymt taggad på det 😁

Sedan efter D4 utan inbördes ordning: Forza Motorsport, Star Wars Jedi: Survivor, Baldur's Gate 3

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Många häftiga spel man ser fram emot, synd att man inte hinner spela allt längre bara... har fortfarande kvar flera spel sen i år som jag inte hunnit med.
Dessa är jag riktigt sugen på, blir svårt att prioritera... men Diablo 4 är ett måste för mig.

- Diablo IV
- Hogwarts Legacy
- Star Wars Jedi: Survivor
- Ark 2
- The Last of US: Part 1

Permalänk
Medlem

Starwars jedi survivor
Hogwart´s
Skull n bones

Woot whoot Post nr 2500 på Swec

Ett spel jag skulle vilja se är ett Assasins creed i feodala Japan (samurajer och ninja)

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Hedersmedlem

Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Är faktiskt lite försiktigt pepp på några titlar inför 2023, otroligt nog.

Här är min lista:
Armored Core VI
Dead Space Remake
Stalker 2: Heart of Chornobyl
System Shock remake
Wo Long: Fallen Dynasty

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

1. Hogwarts Legacy
2. Diablo 4

Borde vara tvärtom men då jag tror D4 kommer vara för likt D3 och för långt ifrån D2 så är jag mer sugen på Hogwarts Legacy.

Köpte ju ny dator för att kunna uppleva dessa i högsta grafik, så får hoppas det blir bra!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem

ARK 2, men även Diablo 4. Resten är meh, fast säkert väldigt bra.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Nya zelda är väl det enda som jag tänkt skaffa. Men får väl se vad min ekonomi har råd med

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.