Permalänk

Nya ram minnen Problem "LÖST"

Min polare har köpt nya ram minnen (3600) men standard som bios väljer 2133hz och när man väljer 3600 i bios så blir det blackscreen. corshair minnen och ett asus z390-f moderkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av jansson00:

Min polare har köpt nya ram minnen (3600) men standard som bios väljer 2133hz och när man väljer 3600 i bios så blir det blackscreen. corshair minnen och ett asus z390-f moderkort

Vad har din polare för spänning till minnena i överklockat läge?

Permalänk
Medlem

Sätter ni på xmp eller sätter ni minnena till 3600 direkt bara?

Visa signatur

B450 Tomahawk 3700X 16gb G.Skill Flare x 860 Evo Noctua DH15 Seasonic focus+ 750W FD Define C Gigabyte RTX 2070 windforce

Permalänk
Medlem

Jag hade strul med att få ett par Corsair-stickor att lira i aviserad hastighet (3600 MHz) - det var på ett X570-moderkort. Datorn kraschade i spel och stundtals fastnade jag i någon ändlös boot-sekvens. Jag vill minnas att jag manuellt fick höja någon av alla spänningar till 1.35V för att få det att fungera. Efter det hade jag aldrig några problem. XMP-profilen ska väl fixa till spänningen också, men i mitt fall gjorde den aldrig det - åtminstone inte nog för att få det stabilt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jansson00:

Vad är det som är löst, det är bra för andra att veta vad som är löst och vad som löste det hela... Annars finns det ju ingen mening med att skapa trådar om man bara skriver att någonting är löst utan att berätta varför det löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Vad är det som är löst, det är bra för andra att veta vad som är löst och vad som löste det hela... Annars finns det ju ingen mening med att skapa trådar om man bara skriver att någonting är löst utan att berätta varför det löste sig.

Hen uppdaterade rubriken.. Dåligt sätt att göra det på för nu kan ingen söka på problemet, bara lösningen.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Sry att jag inte svarade , men det hela löstes när vi bootade med en xmp profil