Inrego, datorer som fungerat mindre bra..

Permalänk
Medlem

Inrego, datorer som fungerat mindre bra..

Tjena!

Jobbar just nu på konsult uppdrag och dom har köpt in datorer från Inrego. Har handlat där själv förr och datorerna har fungerat helt ok.

Dessa skulle vara genom gångna, vi har dock haft ett stort antal med svullna batterier som inte ens startar, även med ström kabel i.

Nog för batteribyte inte är något konstigt så har även vissa, dock inte många, haft trasiga ramminnen och någon hade skärmar som var nya men kvalitén var nog ingen höjdare då det är ljusa linjer bl.a

Felfrekvensen ligger just nu på över 25% med ett bra antal datorer

Dock får jag ändå ge eloge för hanterandet av batterierna!

Jag tänker om där är lite problem med QC? jag förväntar mig inga nya datorer, men gärna sådana som iaf fungerar

Hur har Inrego Fungerat för er?

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Inte använt Inrego själv men jobbet har, har fått uppfattning om att det funkar bra

Permalänk
Medlem

Det beror ju på vilket skick ni köper i då de har olika skick klasser.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | Corsair Vengeance 32GB 6000Mhz CL30 | Kingston Fury Renegade 2TB | Kingston KC3000 4TB | ASUS ROG STRIX B650E-F Gaming WIFI | ASUS RTX 5090 TUF Gaming | Corsair HX1200i | Fractal Design Torrent Solid Black | 6x Noctua NF-A14x25 G2 PWM

Permalänk
Medlem

Har fått dator som varit betydligt sämre skick än klassificeringssystemet angav! Blev kompensation för att datorn behövde användas direkt.

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem

Har köpt saker som varit perfekta men även som inte motsvarat förväntningarna men då har dom alltid skickat en ersättningsprodukt direkt utan krångel

Permalänk
Medlem

Jag har fått minnesfel på en av två stickor nu efter 4 månader, skruvarna som höll ssd var för hårt dragna och går inte att få loss men det är nog lika gärna förra ägarens fel.

De hade delvis felaktig information om laptopen också, processorn var en Xeon stod det, men det var en 7820HQ.
Jag fick en rabatt på 400 kr tror jag för besväret, nu funderar jag på vad jag ska göra när jag måste kassera 16 av 32GB minne, antingen köra 16GB single channel eller kanske gå ner till 8GB dual channel.

Visa signatur

5820k 4,2 GHz @ 1,220 V
6950 XT undervolt

[FAQ: Formatera text i inläggen med BB-kod]

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Nja, är mitt svar.
Privat dator hade utfallet:

• 1:a enhet - Trasigt tangentbord vid upppackande

• 2:a enhet - USB-C kontakter saknade skruv och började glappa efter 10 veckor (Laddport)

• 2:a enhet - Nu med skruv skruvad, började glappa ytterligare efter 2-3 veckor i portarna ändå

• 3:e enhet - med trasigt batteri (Datorn slocknade efter 40% batteri)

• 4:e enhet - Fick ny enhet, denna saknade touch-skärm som den jag hade köpt.

• 5:e enhet - Nuvarande enhet som jag fått har lite vassare Specs (2 år nyare) men kan inte köras i sleep-mode och glappar någonstans för ibland så slockarn datorn i panik som om batteriet nästan är helt tomt.

Privata datorn köptes i Hösten 2022.

På jobbet köper vi också via inrego, köper bara till mina riggar men är väl kanske 25% fel där. En maskin gick inte att boot:a alls (Köpte 3 identiska). Andra gången så var det ett gäng PCIe-portar som var trasiga.

Min magkänsla är att det finns ett gäng väldigt duktiga och tillmötesgående medarbetare och ett gäng slarvpellar som bara jobbar sitt jobb och inte riktigt känner någon stolthet eller driv för jobbet.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin