Permalänk
Medlem

Datorn hänger sig i Chrome

Hej, har en nybyggd dator med 7900x 32Gbram och 7900 xtx som hänger sig i chrome, bilden fryser och blir surrande ljud.
Är inte hela tiden utan kommer ibland bara.
Har gjort test på ram men visar inget fel, gjort stresstest på cpu och gpu .

Det kommer endast vid surfande, ej spelande. Grabben kan sitta och spela i timmar utan att det händer något men just när jag sitter och surfar så låser den sig. SÅ tycker inte det borde vara någon hårdvara då den blir pressad under spel och klarar sig där.
Testat att installera om chrome men de hjälpte inte, bör man göra en ominstallation av windows 11?

Operativsystem: Microsoft Windows 11 och senaste drivrutinerna

Processor: Amd 7900x
Processorkylare: Noctua D15
Moderkort: Asrock b650m pg riptide
BIOS : Senaste stabila
Minne: 2x 16Gb kingston 6000mhz
Grafikkort: XFX 7900 xtx merc 310
Hårddisk: kingston kc3000 2 tb
Nätaggregat: Msi 850w

Permalänk

Jag satt och läste på reddit idag om ett liknande problem. Verkar hänga sig i chromium baserade appar/webbläsare.
Finns en hel del förslag på lösningar, någon säger för stor skillnad på refreshrates mellan skärmarna orsakar det, andra säger drivers, någon säger windows mpo bug som går att ladda ned en patch för.

Läs på och se om något kanske hjälper.

https://www.reddit.com/r/Amd/comments/10r0zrl/amd_drivers_nee...

Permalänk
Medlem
Skrivet av matrimLOL:

Jag satt och läste på reddit idag om ett liknande problem. Verkar hänga sig i chromium baserade appar/webbläsare.
Finns en hel del förslag på lösningar, någon säger för stor skillnad på refreshrates mellan skärmarna orsakar det, andra säger drivers, någon säger windows mpo bug som går att ladda ned en patch för.

Läs på och se om något kanske hjälper.

https://www.reddit.com/r/Amd/comments/10r0zrl/amd_drivers_nee...

Tack för hjälpen.
Har stängt av hårdvaru acceleration i Chrome och änsålänge har de inte krachat datorn. Får hoppas detta var lösningen.

Beror detta på en dålig drivrutin från amd eller e det en bugg i senaste versionen av Chrome`?