Har haft den stora fröjden av att få köpa en helt ny dator med sprillans komponenter!
Men nu kom funderingarna med lagringen på den också... Datorn som kommer i veckan har 1x M.2 slot där det kommer sitta en nvme SSD i när den kommer, men jag har ju min Samsung 980 PRO jag gärna hade velat ta över från min befintliga dator så jag kunde ha två snabba diskar med bra lagerutrymme!
Har kikat på några tråder kring adaptrar till dessa, men blir inte helt klok på mina PCIe slots och ifall det kommer sluta med att min andra befintliga SSD blir otroligt begränsad
Moderkortet som kommer styra det här skeppet är MSI B550 GAMING GEN3. https://www.msi.com/Motherboard/B550-GAMING-GEN3
Kommer jag vara tvungen att använda den andra PCIe x16 porten för adaptern? Och kommer den fortfarande kunna leverera mina efterlängtade 7000 MBps?
Kommer adaptern i sig att begränsa hastigheten något? Eller kommer jag klara mig så länge den är kompatibel för Gen 3?
Och är det någon som har synpunkter på huruvida man begränsar luften till GPUn genom att sätta dit en PCIe -> M.2 adapter?`
Jag är otroligt tacksam för all som helt input!